Gesloopte SAABs: Laatste eerbetoon-topic

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Gesloopte SAABs: Laatste eerbetoon-topic

Bericht door Ewout » za 13 okt, 2012 20:44

Er zijn al vele, vele SAABjes gesloopt ;-(+ , niet zelden om andere rijdend te houden :D . Dit topic is bedoeld als laatste eerbetoon voor de geslachtofferde en overleden SAABs uit Nederland en België. Dus heb je een SAAB gesloopt of ga je dit eerdaags doen? Plaats dan een foto als laatste eerbetoon!

Ik trap af met enkele willekeurige SAABs, die inmiddels al ruimschoots in het hiernasaabs zijn, maar vereeuwigt hier vooral ook recente slachtoffers, bij voorkeur afgebeeld in betere tijden!

Afbeelding

R.I.P.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

matje 9-5
Geregistreerd lid

Re: Gesloopte SAABs: Laatste eerbetoon-topic

Bericht door matje 9-5 » za 13 okt, 2012 21:28

Ik vind dit wel een goeie topic voor als je afscheid van je trouwe maatje gaat nemen en haar voor de laatste keer in de schijnwerpers zet voor iedereen. ;-(+ :x

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » za 13 okt, 2012 21:40

Zo is het bedoeld :)

Liefst zo dat je het kenteken kunt lezen, dat geeft de SAAB zijn identiteit wat meer kracht...

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » za 13 okt, 2012 21:49

Afbeelding
Helaas geen "goede-tijden"-foto voorhanden, alleen deze "slechte-tijden"-foto, want zo hebben we de auto binnengekregen. Zou desalniettemin wel in kontakt willen komen met de vorige bestuurder van deze Royal Viking...
Dit was de ZT-46-##, dezelfde uitvoering als m'n ZT-45-##, bij dezelfde dealer op dezelfde dag aan dezelfde 1e eigenaar (leasebedrijf) afgeleverd. De "46" was in prima staat van onderhoud, i.t.t. de "45" :roll: , echter de laatste 10 jaar zo krom als een wokkel (rolde daarentegen kaarsrecht de auto-ambulance op & af).
De ZT-46-## werd daarom, in de weken nadat deze foto genomen is, ontmanteld en heel wat onderdelen zijn inmiddels in/op/aan/onder de ZT-45-## gemonteerd.
En op de een of andere manier vind ik het toch jammer :? .

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » za 13 okt, 2012 22:39

Afbeelding

Bij gebrek aan beschikbare ruilmotoren ontmanteld na een vastloper. Jammer genoeg moet ik zeggen...

Afbeelding

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » zo 14 okt, 2012 8:20

Mooi contrast, Garrett...! Lekker actief in het zonnetje en dan gedemonteerd en wel in de sneeuw.

Deze dappere rakker mag er zo te lezen ook bij:

Afbeelding

robertw

Bericht door robertw » zo 14 okt, 2012 9:36

IMG_3378 by rjwelling, on Flickr
mijn bijdrage
/rw

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » zo 14 okt, 2012 10:22

Gone but not forgotten; RedArrow #125

Afbeelding

Afbeelding

Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Wouter » zo 14 okt, 2012 11:47

Afbeelding

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » zo 14 okt, 2012 14:49

Typisch zo'n topic waarvan je je afvraagt waarom het niet eerder in het leven geroepen werd :bluethumb:.

Toen ik rond 2004 absoluut een 99 wilde, zat ik dagelijks alle tweedehands sites af te schuimen, vooral Nederlandse omdat daar uiteraard meer keuze was.
Ik vond een bruine GL uit '78 voor 250 € die op de foto's nog redelijk leek.
De auto stond in Friesland, wat me uiteindelijk toch wat te ver was.

Uiteindelijk vond ik in de buurt van Antwerpen mijn huidige walnoot maar nog geen week later mailde de verkoper van de Friese bruine
dat ik de auto gratis mocht komen ophalen omdat hij anders mee ging met het oud ijzer.
Ik kon het toen niet over mijn hart krijgen en ben toen samen met iemand (met aanhanger) naar daar gereden.

Bij aankomt bleek de auto redelijk hopeloos te zijn: véél roest, kabelboom die door knaagdieren was onder handen genomen en er ontbraken redelijk wat onderdelen.
Omdat we zo ver gereden waren, hebben we hem maar mee genomen.

Ik ben kort daarna wekelijks op zondag begonnen met slopen en gebruik tot op de dag van vandaag nog steeds onderdelen van de auto.

Vlak voor hem ophaalden:

Afbeelding

Na de sloopwerken:

Afbeelding

Afbeelding

RIP, Magnus (het beest moest een naam hebben).

1001760
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 1001760 » di 16 okt, 2012 12:47

Geweldig topic dit!

Mijn hele trouwe Forty.
Jarenlang heb ik met hem bovenaan in het km-klassement gestaan.
Hij heeft zelfs nog heel verdienstelijk geacteerd in een artikel over vermogensverlies in Autoweek.
Bijna heel Europa heb ik met 'm gezien: van Ierland tot Letland en van Finland tot Italië en zo'n beetje alles daar tussen in.

Ondanks de goede bedoelingen van de forummer die 'm wilde redden, is de auto uiteindelijk toch gesloopt.
Onvermijdelijk uiteindelijk.
Ik hoop alleen nog de kilometerteller met de maagdelijke stand van 737.562 toegestuurd te krijgen.
Afbeelding
Hier staat 'ie nog bij een bekende schuur in Noord-Holland te wachten op betere tijden.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 16 okt, 2012 12:53

Ach, wat een dapper wagentje moet dat geweest zijn...!

Die schuur staat volgens mij in de provincie Utrecht?

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 14 nov, 2012 14:32

Hier gaat er weer een... ;-(+ Bedankt voor de fijne jaren die je ongetwijfeld meer dan één persoon/gezin hebt bezorgd! R.I.P.

Afbeelding

Afbeelding

PS: Ik zie weer die lichtmetalen velgen die ook onder de blauwe 900 zitten die Brinky aanbiedt.

kemman
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door kemman » wo 14 nov, 2012 15:04

die biedt ik dus voor onderdelen aan, want de kofferbak is doorgerot en men valt niet voor 350.000.
Ik vind het eigenlijk ook zonde, maar wat te doen?
Bewaren? en dan....want ik bewaar al 20 jaar een 95 in een garage en ook daarvan weet ik niet wat ik wat ik er mee wil, MAAR.....in ieder geval die gaan we niet slopen!
Dus als je 900i 16 onderdelen zoekt......

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » wo 14 nov, 2012 15:09

Dit is ook geen anti-slooptopic, hoor! :wink: Slopen is vaak een verantwoorde keuze en andere SAABjes hebben er weer baat bij. Het is net het echte leven...

Plaats reactie