Gestolen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Wouter
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Gestolen

Bericht door Wouter » vr 20 feb, 2004 1:43

Joshua schreef:wat is de kans hierop zou je zeggen?? (stat)
Sorry, ik moet je het antwoord schuldig blijven. Statistiek is al niet m'n beste kans ..uhh kant, maar ook de gegevens heb ik niet eens. Er zullen vast wel een paar duizend frequenties bestaan voor het gebruik van ab'tjes van auto-alarmen.

janmar
Geregistreerd lid

Bericht door janmar » vr 20 feb, 2004 11:26

hoe goedkoper het alarm hoe meer kans op 'overlap' ;)

pech onderweg
Geregistreerd lid

Bericht door pech onderweg » di 02 mar, 2004 16:41

Hannes schreef:Ja, een truc heb je daar nauwlijks voor nodig. Bekend hoeft het niet te worden maar veel oudere Saabs gaan met iedere oudere saab sleutel open. Sommige kunnen er zelfs mee gestart worden.

Dit alles hebben we hier in Wageningen al eens proefondervindelijk bewezen.

groeten
Hannes
was die saab van een kennis of zomaar van een ander???

janmar
Geregistreerd lid

Bericht door janmar » di 02 mar, 2004 16:50

dit ging om de saab van een aantal kennissen, maar ja verder maakt dat natuurlijk niet het verschil

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » di 02 mar, 2004 20:09

Dat gaan we dan op de volgende meeting maar eens testen... leuke test voor de Saabberichten.....

Erik
Lid van verdienste

Bericht door Erik » di 02 mar, 2004 21:20

Ik heb eens in een saab 99 gereden die we konden starten met een stuiver :shock:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » di 02 mar, 2004 21:25

dat is nog eens goedkoop rijden! :lol:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » di 02 mar, 2004 22:32

verde900 schreef:dat is nog eens goedkoop rijden! :lol:

HAHAHA.....Hij is goed 8)

Gr
Easy

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » za 30 okt, 2004 13:02

Ik ben gisteren lid geworden van Saabforum.nl. Ik woon in de omgeving van Wageningen en zag daar een prachtige zwarte 900 turbo rondrijden met een sticker op de achterruit.
Tot 1997 hebben we thuis altijd Saabs gehad en ook mijn opa en oma hadden altijd Saabs, al vanaf de 93. Ze waren de honderdste Saabeigenaar in Nederland als ik de verhalen van mijn oma goed begrepen heb.
Tegenwoordig hebben we een 2 liter Volvo V40 uit 1996, een Toyota Starlet uit 1991 en een nieuwe Land Rover Freelander uit december 2003.
Ik zat daarnet even de berichtjes te lezen over de gestolen Saabs van mede-forummers. Jullie hebben mij hardhandig uit de droom geholpen dat het moeilijk zou zijn een Saab te stelen...
Wat ik wel een keer heb gehoord is een verhaal wat onze toenmalige dealer Hoogveld in Arnhem had doorgegeven aan mijn vader. Daarbij was een toen nieuwe Saab 900 V6 gestolen bij een klant en deze was met hoge snelheid gespot door de Duitse politie op weg naar het oosten. De politieagenten kenden het model auto niet en waren nieuwsgierig. Het nieuwe model 900 was toen net uit. Ze hebben de achtervolging ingezet en toen men de auto aan de kant had staan om te vragen wat voor auto het was bleek dat de bestuurder en bijrijders geen papieren hadden van de auto. Ze hadden de auto op bestelling gestolen en meegenomen door in te breken in het huis van de eigenaar. Sleuteltjes meegenomen en rustig uit de garage of voor het huis weggehaald.
Gelukkig bestaan er dus nieuwsgierige Duitse autobahnagenten anders was die auto destijds in Polen of Rusland terecht gekomen.

Ik ben trouwens nog steeds een grote Saab-fan getuige de rubberen Saab-matten in mijn Toyota Starlet en de diverse Saab-sportsturen en andere artikelen op mijn kamer.
In de toekomst hoop ik nog eens zelf een tweedehands 900 of 99 te kopen. Bij voorkeur een 99 omdat ik dat model het mooist vind. Zeker het model wat mijn Opa en Oma als laatste hadden. Een 5-speed 99 GL Special uit 1983 en gemaakt in Finland. Prachtige rode kleur en destijds in perfecte staat. Jammergenoeg was ik destijds nog te jong en had ik geen rijbewijs anders had ik hem destijds zelf willen overkopen.

Sander
Forum Admin

Bericht door Sander » za 30 okt, 2004 15:34

dpw_vd_wijk schreef:Ik ben gisteren lid geworden van Saabforum.nl. Ik woon in de omgeving van Wageningen en zag daar een prachtige zwarte 900 turbo rondrijden met een sticker op de achterruit.
Dat was de Saab van Hannes en Janmar :)

Sander

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » za 30 okt, 2004 16:37

Sander schreef:
dpw_vd_wijk schreef:Ik ben gisteren lid geworden van Saabforum.nl. Ik woon in de omgeving van Wageningen en zag daar een prachtige zwarte 900 turbo rondrijden met een sticker op de achterruit.
Dat was de Saab van Hannes en Janmar :)

Sander
Dat dacht ik wel, had al even in de Gebruikerslijst gekeken.

Ewout900
Geregistreerd lid

Bericht door Ewout900 » za 30 okt, 2004 22:30

dpw_vd_wijk schreef:Ik ben trouwens nog steeds een grote Saab-fan getuige de rubberen Saab-matten in mijn Toyota Starlet
:lol:

@Moderator: misschien iets voor de rubriek Leden?

dpw_vd_wijk
Geregistreerd lid

Bericht door dpw_vd_wijk » za 30 okt, 2004 22:43

Ewout900 schreef:
dpw_vd_wijk schreef:Ik ben trouwens nog steeds een grote Saab-fan getuige de rubberen Saab-matten in mijn Toyota Starlet
:lol:

@Moderator: misschien iets voor de rubriek Leden?
Excuses als ik mijn reactie bij het verkeerde onderwerp had gepost, maar ik kon het niet echt bij 1 onderwerp plakken :)
Ik zie dat je uit Groningen komt, mijn geboorteplaats en nog steeds een echte Saab-plaats.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 31 okt, 2004 14:50

[quote="pech onderweg"][quote="Hannes"]Ja, een truc heb je daar nauwlijks voor nodig. Bekend hoeft het niet te worden maar veel oudere Saabs gaan met iedere oudere saab sleutel open. Sommige kunnen er zelfs mee gestart worden.

groeten
Hannes[/quote]was die saab van een kennis of zomaar van een ander???[/quote]

Ik heb gehoord dat dit te maken heeft met een slechte smering van de sloten.

Zelf ben ik in mijn kennissenkring nog geen SAAB tegen gekomen waar mijn sleutel op pastte.

pech onderweg
Geregistreerd lid

Bericht door pech onderweg » ma 01 nov, 2004 21:16

Steve-O schreef:
pech onderweg schreef:
Hannes schreef:Ja, een truc heb je daar nauwlijks voor nodig. Bekend hoeft het niet te worden maar veel oudere Saabs gaan met iedere oudere saab sleutel open. Sommige kunnen er zelfs mee gestart worden.

groeten
Hannes
was die saab van een kennis of zomaar van een ander???
Ik heb gehoord dat dit te maken heeft met een slechte smering van de sloten.

Zelf ben ik in mijn kennissenkring nog geen SAAB tegen gekomen waar mijn sleutel op pastte.
:( mijn wagen is eind 2001 gestolen in wageningen en op een andere plek na 5 maanden teruggevonden :?:

Plaats reactie