Blunders bij het klussen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Re: Blunders bij het klussen

Bericht door johnb52 » vr 22 jun, 2012 9:08

Bij het poetsen de motorkap open, fles op t randje, klaar op de plekken waar ik moest zijn, kap dicht....

Splash

Lag de fles nog zonder dop op t randje, heel t blok onder de poetsspul :-P+

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 22 jun, 2012 16:49

eentje dan

koeldop van expansievat niet geheel erop gedraaid, kap dicht, ai past niet. 79 900

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » do 05 jul, 2012 19:18

Afgelopen vaart Aan boord:

hydraufoor instalie (drinkwaterdrukvat) schoonmaken.
manhole met geen mogelijkheid los kunnen krijgen.
wij besluiten om met perslucht het te doen.
koffie tijd, terug in Machine kamer gelijk de lucht erop gezet.
Waren we dus even vergeten om borgbouten op het manhole te plaatsen...
deksel van ongeveer 30 kilo klapt eraf met 6 bar luchtdruk....
6 dekken hoger op de brug hoorden ze de explosie...
diverse lijdingen geraakt door het stuk staal en een enorme troep in de Machine kamer....
en God wat was die ouwe kwaad,
heeft-ie er nog een incident raport van gemaakt ook,
konden we de situatie op kantoor NOG een x uitleggen ZUCHT!

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » zo 08 jul, 2012 22:43

Tsja, je hebt ook wel gelijk hoor.....
Dat jij weet dat het een near miss report is, werk jij in zeevaart?

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » zo 08 jul, 2012 23:06

WWWWHHHHHAAAAA...... Daar hebben wij naast gelegen om pijpen te laden, en GOD wat waren wij KLEIN!!!!!!!!! LOL
met onze 80 metertjes..... en slechts 4000 ton!
en 2600 Kw MAK....... Bijna een auxilary van jullie.. LOL

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » zo 08 jul, 2012 23:15

geef mij maar de kleine reders en kapitein-eigenaren, die geven een hollander tenminste nog een kans...........!
maarre ik zit bij Boomsma Shipping, de MV Leah, lijndienst tussen Rotterdam en Ijsland.

niet van mij maar wel cool:

http://www.youtube.com/watch?v=F-9seVvmCUI" onclick="window.open(this.href);return false;

rmelle
Geregistreerd lid

Bericht door rmelle » zo 08 jul, 2012 23:45

Naast de alluminium broodjes........
is namelijk Main Gargo rest uuhhhmmmmmm: vanalles idd....!

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » di 21 aug, 2012 11:29

Rechter koplamp kapot... Tussen het werk door even gauw vervangen.. Hmhm. Ter controle even de zekering checken... Trekken! Floept los en landt ergens tussen de motor, onvindbaar dus! Goed even starten en achteruit rijden dan maar met de motorkap op bijna-dicht-stand... En portier open... rijd ik toch bijna met mijn openstaande portier tegen het huis aan! En geen zekering te bekennen overigsns op de grond. Zou ie ergens op liggen in de motorruimte dan? Wacht even volgas vooruit en dan in de remmen we zullen hem helpen die zekering! Jaja remmen en dan vliegt de motorkap dus naar voren en open... Autsjj! Gelukkig alles nog heel... Ach ja en het lampje doorgemeten was zo gepiept. Kapot en dus vervangen... was nog bijna een heel duur lampje geworden!

Champers
Geregistreerd lid

Bericht door Champers » di 21 aug, 2012 13:11

Niet zo indrukwekkend maar toch:
Bij het monteren van m'n veerpootbrug m'n ringsleutel in het vooronder laten vallen. Kon heel de bodemplaat eraf om dat ding terug te krijgen.
Bij het demonteren van m'n startmotor nog geen flaters begaan, hopelijk ook niet bij het hermonteren straks of morgen :)

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 21 aug, 2012 14:40

Ooit, in het laat-analoge tijdperk, op de terugweg van vakantie op de Suzi op het Noordduitse platteland onderweg wat olie bijgevuld (toch handig, zo'n peilglaasje), even later wordt ik door een automobilist gemaand te stoppen :-S+ : er leek iets van mijn motor gevallen wat hij maar net had kunnen ontwijken voordat het het hoge bermgras in stuiterde :bigeyes: Hij wilde me toch even waarschuwen i.v.m. met mijn veiligheid, het kon een wezenlijk onderdeel zijn... :bluethumb: (altijd vriendelijk en vermakelijk volk, die Ostfriesen) Mijn eerste gedachte, mede ingegeven door wat gebrek aan grip van mijn rechter laars, bleek inderdaad de juiste: de olievuldop zat niet op zijn plek, de motor, de bagage en ik intussen rijkelijk besprenkeld... :fight_headbang:
Olie om bij te vullen had ik nog, maar die dop ging ik niet terugvinden :thinkof: , en ik stond in de midle of Ostfriesland...
Al gauw stopte er een motorrijder die hulp aanbood maar gezien het probleem niet kon helpen en weer door reed, iets later stopte een andere die me vertelde dat er een paar plaatsen verderop een motorzaakje was, hij zou er wel even heen rijden om te kijken of daar een passende dop te krijgen was. :thumbup: Hij was net weer weg of de eerste kwam terug om te melden dat hij toch maar even de ADAC had gebeld :phone: en dat er een wegenwachter onderweg was maar dat het nog even kon duren... hij bleef wel even wachten :-P
De dop waar de tweede helper mee terug kwam bleek niet te passen en in overleg met nog twee gestopte motorrijders zou ik met hun naar de motorzaak terwijl nummer 1 bij mijn motor bleef op de ADAC-man wachten en nummer 2 zijn weg weer kon vervolgen. De motorzaak bleek geen passende dop op voorraad te hebben maar :idea: er stond wel een Suzuki GS met net zo'n dop tussen de occasions... Het duurde even voordat ik de eigenaar ervan overtuigd had dat hij die motor in die paar uurtjes op zaterdagmiddag niet meer ging verkopen en dat hij bij de door mij genoemde sloperij in Hude wel een vervangend exemplaar kon krijgen na het weekend. Omdat ik toch verder moest heb ik iets van 3 tientjes betaald voor de dop en heb later bij die sloper gevraagd wat zo'n dopje moest kosten: "Hooguit 5,- DM" :shrug:
Terug bij mijn motor was de wegenwacht inmiddels gearriveerd, omdat er voor hem niets te sleutelen viel bood hij maar aan de gevolgen van het oliefontein te verwijdere, hij had de spullen toch bij zich... ( Prima service)

MOTORRIJDERS RULE! (Ik zit aan de smiley-max)

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 21 aug, 2012 15:21

Funky Dude schreef:MOTORRIJDERS RULE! (Ik zit aan de smiley-max)
Heb jij daar ook last van ? :lol:

De Suzi ! Altijd wat met die Engelse motors. :x Of de sproeier zit verstopt of de gashandlekabel breekt af. Niet verrassend is dat ze elke kilometer olielekken. In de fabriek een blok oliedicht produceren dat is voor een ander tijdperk. Tijdperk ? Suzi en de Jappen hebben de Engelse stampers ( 1 cilinder, 500cc) kapot geconcurreerd. Om jaren later zelf met gelijke motors op de markt te verschijnen. Maar beter ?
Onderweg vallen de onderdelen eraf, staan je ook zonder olie (vuldop :wink: ). In Ost Friesland, van iedereen verlaten.
Wat een verhaal. Veel hoofdrolspelers. Verbazingwekkend hulpvaardig ! Ze stoppen nog voor iemand waarvan ze weten dat ie met pech staat. Dikke pluim, zekers !!! Probeer dat hier nog maar eens in je leven mee te maken. Nederland, te dichtbevolkt. Vooral oppassen voor mensen aan de deur, mannen in leer :)
Was het echt niet mogelijk om dat gat met je rechterlaars af te dichten. Heb je dat wel geprobeerd ? Nee ?

Indrukwekkend dat je zonder enige hulp :o op zaterdagmiddag nog wel, een nieuw onderdeel van een occasie die in de showroom stond te prijken zonder enige moeite, zonder er lang en breed voor te moeten vechten :fight_boxing: wist te verwerven van die winkeleigenaar (een winkel op zaterdagmiddag open in Duitsland :shock: ). Tegen een nette prijs. :cry: Ook dat nog ! Funky, wat bezit jij in Duitsland een overtuigingskracht. Heel indrukwekkend. :applause:

Wat een mooi einde van het verhaal. De wegenwachter (ADAC) die niets te sleutelen aantrof en daarom omdat hij zijn eigen handen niet hoefde te reinigen geheel spontaan aanbood om jou van top tot teen met Kleenex schoon te boenen. Ja je stond er weer fraai op daar in het verre Ostfriesland, in de wegberm. Stop maar want daar (waar ? spoorloos verdwenen ) vloog een onderdeel net langs Mein Wagen. Gelanceerd vanaf de Suzi..... wat een verhaal er toen volgde :wow:

P.S. Dit bericht bevatte teveel smiley's. Excuses daarvoor !

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » di 21 aug, 2012 15:43

Je bericht bevat teveel smilies. Er is een maximum van 10 smilies toegestaan.
Hihi, die kende ik nog niet. Sorry gunar :P

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » di 21 aug, 2012 18:05

Nieuwe remblokken achter monteren op m'n 9000. Ik wilde graag 2 assteunen onder de krikpunten zetten zodat ik veilig beide wielen tegelijk er af kon halen. Ik ga aan de slag met mijn lowbudget garagekrik van de Gamma, kom ik erachter dat die krik niet hoog genoeg komt als ik de krik onder het centrale krikpunt aan de achterkant zet. Ik zet de assteunen weer aan de kant en ga wat met houtblokjes kloten om het bereik van de krik wat te verhogen. 2 fikse blokken tussen krik en en auto en krikken maar. Natuurlijk gaat het niet goed en schieten de blokken los. Auto dondert van de krik. Geen probleem, ik had al in mijn achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren.

Alleen had ik nog 1 van de assteunen onder de linkerachterdeur staan; niet genoeg aan de kant gezet. Resultaat: twee deukjes in onderkant van de deur en een deur die net wat moeilijker dichtgaat dan de rest ;-|+.

Toen maar de wielen er 1 voor 1 vanaf gehad met de originele Saab krik en een stapel bakstenen onder de auto voor de veiligheid...

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 21 aug, 2012 19:23

Vyv schreef:
....................
Hihi, die kende ik nog niet. Sorry gunar :P
Wat een ergernis die maatregel geeft ! Vyv ik heb met jou en de andere moderators te doen. Bestaat er een nog grotere ergernis voor jullie ? Jazeker. Bericht plaatsen en meteen minutenlang minstens 6x aanpassen ! Ook dat "communiceert" prettig/legt het forum plat !

Vond het wel meevallen met Gasman. Heb dat nooit als storend ervaren. Zijn berichten waren voorzien van goede technische beschrijvingen en als extra - om het visueel aantrekkelijk en emotioneel begrijpelijk te maken - voorzien/gelardeerd met telkens nieuwe plaatjes en popkes. Geen stempels helaas. Zoals je die kreeg in je schriftjes van de lagere school. Als er sprake was geweest van goed gedrag en vlijt. Soms zelfs een mooie sticker ! Die kun je ouder en wijzer geworden nu krijgen voor op het grote speelgoed. Hele mooie Saabforumstickers !!!

P.S. In dit bericht is heel nadrukkelijk - op verzoek - het gebruik van emoticons vermeden. :wow:

gunar
Geregistreerd lid

Bericht door gunar » di 21 aug, 2012 19:53

odin1899 schreef:Ik ga aan de slag met mijn lowbudget garagekrik van de Gamma................Natuurlijk gaat het niet goed en schieten de blokken los. Auto dondert van de krik. Geen probleem, ik had al in mijn achterhoofd dat het zou kunnen gebeuren..................
"Gamma dat zeg ik"" Er is hier maar 1 winnaar aan te wijzen. En is gelijk ook de spekkoper. De Gamma. Heeft weer een klant geboden wat ie nou precies en speciaal zocht (en moest hebben dacht ie :evil: ), een "garagekrik"met plastic handgrepen (zeker ?) en Zeker alleen nog tot zaterdag in de aanbieding (bij Gamma. Wie anders ? :green_spider:

Gelukkig ook geen echte verliezer. Omdat je nog heel bent Odin 1899 ! Omdat je niet met je hand of je lichaam/borstkas/wenkbrauwen :naughty: onder de wagen bezig was met het plaatsen van blokjes (blokjes opgespaard ? Ja voor bbq was het dit weekend geen weer. Ons eigen vlees werd al gebraden in de tuin :x ). Omdat je het al vermoedde dat het zou kunnen gebeuren. Gezond verstand en een Gamma krik :-S+ Ja heeft het product van Gamma niet overschat. Hoe kom je erop ? Zit toch in een stevige verpakking. Dan zal de rest toch ook van topkwaliteit zijn ? Afstand houden van Gamma. Ein Geheimtip. Voor als het kritisch wordt met gereedschap. Betonmolens, bladblazers, tuinkeuken, badkamervloertegelkit (woordwaarde ?).

Wel een verlies geleden. Dankzij Gamma, dat zeg ik ! :( ;-(+ ;-|+ . Achterdeur 2x lakschade + deur vervormt. Zal lastig zijn - lowbudget volkomen onmogelijk - om die deur weer goed te krijgen. Want mogelijk een richtbank/richtgereedschap bij nodig. En dat zal niet in de aanbieding komen. Voor zaterdag :comegetsome:

Plaats reactie