restwaarde

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » zo 28 aug, 2005 12:20

van oosten schreef:Tja, een tweedehands bij een saabdealer met garantie kost ook al gauw €28000 voor een twee jaar oude 9-3. Nieuw, met afleveringskosten, een cdspeler en 7 speakers, kost ook al gauw € 36000. Verschil is € 8000, afschrijving €330 per maand. Dus, een groot verschil in jonge tweedehands en nieuw is er in afschrijving toch niet? (althans relatief gezien).
Of zie ik het verkeerd.
Ik wil er zeker vier of vijf jaar in rijden, of het moet me zo tegenvallen in onderhoud en beleving.
Wat dat laatste betreft (beleving), als dat zo belangrijk is, ga dan voor een T16s GT. Voor een fractie vd prijs van een Laguna heb je een tiptop exemplaar en over afschrijven hoef je je ook niet meer druk te maken.

Wel ff zoeken.

van oosten
Geregistreerd lid

Bericht door van oosten » zo 28 aug, 2005 12:31

Twee jaar oud en dan voor de helft van de nieuwprijs? Bij een dealer met garantie?

Jochen
Geregistreerd lid

Bericht door Jochen » zo 28 aug, 2005 12:58

Ja, een jaar volledige garantie. Was wel bij een Peugeot garage :wink:

9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3SS » zo 28 aug, 2005 13:56

Ik heb mijn 9-3 Sportsedan 1.8t ook tweedehands gekocht. Nieuw was ie ~ 37.500, ik heb hem na anderhalf jaar voor 26.000 opgepikt bij een SAAB dealer.

Hij had toen 40.000km gelopen, en is voorzien van dualzone airco, audio "upgrade" parkeersensoren, regensensor, 17" lichtmetaal, bumpers en skirts in kleur enz enz.

Ca. 650 euro per maand afgescheven dus.. (slik)

van oosten
Geregistreerd lid

Bericht door van oosten » zo 28 aug, 2005 17:24

Op autoscout24.nl zie ik bv. een saab 9.3 18t voor €30000. Eén jaar oud. Nu ben ik zo'n oen die gaat denken, waarom doet iemand een één jaar oude auto weg? Is er iets mis mee? Ok, de auto is dan na één jaar €6000 goedkoper, maar ik zal iets minder terugkrijgen voor mijn huidige auto, omdat ik een tweedehands koop (althans, dat denk ik). Problems, problems. En dat wil ik dus niet, want de aanschaf van mijn eerste saab moet juist een feest worden.

Stef cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Stef cabrio » ma 29 aug, 2005 1:29

Ik heb mijn Saab 9-3 cabrio van 3 jaar oud, nieuwprijs 39000euro(SE,full-option), voor amper 16000euro aangeschaft,dat is nog minder dan de helft van de prijs :!:
En ik heb die wagen uitgebreid laten keuren bij de VABkeuring en er was alleszins geen ongevalschade vast te stellen,die wagen is zelfs niet van nieuw te onderscheiden,en dit voor een klein prijsje :wink:

9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3SS » ma 29 aug, 2005 10:39

van oosten schreef:Op autoscout24.nl zie ik bv. een saab 9.3 18t voor €30000. Eén jaar oud. Nu ben ik zo'n oen die gaat denken, waarom doet iemand een één jaar oude auto weg? Is er iets mis mee? Ok, de auto is dan na één jaar €6000 goedkoper, maar ik zal iets minder terugkrijgen voor mijn huidige auto, omdat ik een tweedehands koop (althans, dat denk ik). Problems, problems. En dat wil ik dus niet, want de aanschaf van mijn eerste saab moet juist een feest worden.
Vaak zijn dit zgn. "Company Cars" en dus ex-demo's. Ik meen me te herinneren dat de importeur ook een demo pool aanhoudt, maar dat weet ik niet zeker. Je hoeft dus normaal gesproken niet bang te zijn dat er iets mis mee is...

Jelmer
Geregistreerd lid

Bericht door Jelmer » ma 29 aug, 2005 16:14

9-3SS schreef:Vaak zijn dit zgn. "Company Cars" en dus ex-demo's. Ik meen me te herinneren dat de importeur ook een demo pool aanhoudt, maar dat weet ik niet zeker. Je hoeft dus normaal gesproken niet bang te zijn dat er iets mis mee is...
Misschien wordt er met demo auto's wel wat ruwer gereden dan met een particulier exemplaar, maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 29 aug, 2005 19:55

Jelmer schreef:
9-3SS schreef:Vaak zijn dit zgn. "Company Cars" en dus ex-demo's. Ik meen me te herinneren dat de importeur ook een demo pool aanhoudt, maar dat weet ik niet zeker. Je hoeft dus normaal gesproken niet bang te zijn dat er iets mis mee is...
Misschien wordt er met demo auto's wel wat ruwer gereden dan met een particulier exemplaar, maar dat weet je natuurlijk nooit helemaal zeker...
Ik vermoed toch dat het eerder ex-rentals zijn.
Zoveel "demo's" als er doorgaans te koop staan heeft geen importeur rijden (of nodig)

9-3SS
Geregistreerd lid

Bericht door 9-3SS » ma 29 aug, 2005 20:28

Zouden die niet een veel hogere km stand moeten hebben? De meeste die je ziet zijn tussen de 20.000 en 40.000km...

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 29 aug, 2005 21:08

9-3SS schreef:Zouden die niet een veel hogere km stand moeten hebben? De meeste die je ziet zijn tussen de 20.000 en 40.000km...
Geen idee, maar zeg nou zelf, hoeveel demo´s heeft een importeur nu helemaal rijden?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » di 30 aug, 2005 8:49

9-3SS schreef:Zouden die niet een veel hogere km stand moeten hebben? De meeste die je ziet zijn tussen de 20.000 en 40.000km...
heb ex-rentals gezien die na 15.000 km in een jaar weggingen en na ruim een ton in een jaar weggingen... geen peil op te trekken dus.

(Bij de aanschaf van een auto door een verhuurbedrijf wordt meestal in het koopcontract een terugkoopwaarde na een bepaalde vaste periode vastgesteld.)

robbie
Geregistreerd lid

afschrijving

Bericht door robbie » wo 31 aug, 2005 14:03

Op mijn 9.3 turbo van 2002 met opties heb ik tot op heden na 40 maanden rijden bij inruil op een nieuwe Saab € 400,- per maand afgeschreven.

Bij inruil op een ander merk maar liefst € 525,- !!! :cry:
Wel iets om even bij stil te staan :wink:

boxeruitzoetermeer
Geregistreerd lid

Inruil

Bericht door boxeruitzoetermeer » do 01 sep, 2005 7:51

Ik heb goede ervaringen bij de dealer in Tilburg. Ging een 1999 2.0 Tdi Astra (225.000 km) inruilen op een 3,5 jaar oude 93 Tid (109.000 km) met alle opties. Werd keurig onderhandeld en de Astra kreeg een stevige inruilprijs, waardoor ik voor krap 10.000 de glimmend zilveren AB mee kreeg. Ik werd behoorlijk ver tegemoet gekomen om mijn droomauto te krijgen...

Plaats reactie