Goedkope Tech2, goed of niet?

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Goedkope Tech2, goed of niet?

Bericht door Steve-O » ma 11 dec, 2017 17:51

Ik denk dat de functieomschrijvingen op het scherm van een Nederlandse versie even suggestief kunnen zijn als de Engelse. Ik denk dat een handleiding met uiteenzetting en vooral een "plattegrond" van de menustructuur harder nodig is dan Nederlandse vertaling.
dikketrip schreef:Ik bestel echt vaak dingen in China, Maarre te laat aankomen of beschadigd of iets niet goed?
Binnen 5 werkdagen mijn geld terug. Soms nog sneller.

Gewoon goed kijken met wie je zaken doet.
Ja/Nee, zo eenvoudig is het niet altijd. Er zijn een aantal forummers die melden dat er bij een of meer leveranciers geen reactie komt op vragen en klachten. Maar niemand meld een link naar de exacte verkoper, dus dan weet je niet welke je nu feitelijk moet mijden. Maar alle aanbieders over een kam scheren is niet fair. Dus zolang die niet vermeld worden zeggen de makkelijk verdiende 5-sterren bij dit product niet zoveel. Het is wel een goed idee om vragen voor aankoop te stellen, als daar geen of onduidelijk antwoord op komt, verder kijken.

Van die Engelse site krijg ik het idee dat zij bulk uit China bestellen en er wel servie en garantie gegeven zou kunnen worden. Daar zou ik geneigd zijn om zaken mee te doen. Ook zou ik met Paypal afrekenen om mijn consumentenrecht gedurende de 90 dagen na aankoop met enige pressie te kunnen ondersteunen, wanneer dit onverhoopt toch nodig zou zijn. Ondanks dat ik dikketrip's positieve ervaring met bestellen uit China deel. Bij een Tech2 effe geen China.

Recencies op internet moet je gemiddeld zien als status direct na aankoop of een kwantitatief verslag (ik had het snel in huis en de verpakking was nog heel). Bij veel produkten kun je pas na maaden of jaren zeggen of het met terugblik een goede koop is geweest.

Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Dikketrip » wo 13 dec, 2017 0:45

jaap noord schreef:Koop hem via: OBD2Tool.co.uk
Hebben nu ook kerst korting.
Dan heb je een goeie, met originele chip set.
Doet het bij mij nog steeds, en goed!

Nou dit is de man die ons verteld dat hij goed is en nog steeds werkt;)
En met dit apparaat kun je alles wat de tech2 ook kan?

Ik bestel zelf heel veel op Wish. Super goede koper bescherming.
Maar daar haal ik alleen easy stuff, geen extreem duur spul.

Kleine versterkers, lampjes, snoeren, stekkertjes, mp3 spelers, zaklampen, led lampen, handschoenen, te veel om op te noemen.

Niet goed geld terug!

Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Dikketrip » wo 13 dec, 2017 0:56

Link eens bekeken,

http://www.obd2tool.com/goods-1568-GM+T ... CANdi++TIS+(Works+for+GMSAABOPELSUZUKIISUZUHolden" onclick="window.open(this.href);return false;).html

Ziet er goed uit!!

Goed koper vind je ze bijna niet;)
Hier zou ik zelf mijn geld wel durfen te besteden.

Dikketrip
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Dikketrip » wo 13 dec, 2017 1:01

Co.uk is volgens mij zelfde spul alleen de site is iets minder gelikt;)

Motolab
Geregistreerd lid

Bericht door Motolab » wo 13 dec, 2017 4:37

jaap noord schreef:http://www.obd2tool.co.uk
Die URL genereert alleen nog maar een "fout melding" domein bestaat niet (meer)
Is al poosje het geval....

harolddevries
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door harolddevries » wo 13 dec, 2017 9:53

Jim666
Geregistreerd lid

Bericht door Jim666 » wo 13 dec, 2017 10:27

Dikketrip schreef:
jaap noord schreef:Koop hem via: OBD2Tool.co.uk
Hebben nu ook kerst korting.
Dan heb je een goeie, met originele chip set.
Doet het bij mij nog steeds, en goed!

Nou dit is de man die ons verteld dat hij goed is en nog steeds werkt;)
En met dit apparaat kun je alles wat de tech2 ook kan?

Ik bestel zelf heel veel op Wish. Super goede koper bescherming.
Maar daar haal ik alleen easy stuff, geen extreem duur spul.

Kleine versterkers, lampjes, snoeren, stekkertjes, mp3 spelers, zaklampen, led lampen, handschoenen, te veel om op te noemen.

Niet goed geld terug!
Kan de link niet openen, maar ik vond obd2shop.co.uk Iedereen weet het?

Motolab
Geregistreerd lid

Bericht door Motolab » wo 13 dec, 2017 12:45

Motolab schreef:
jaap noord schreef:http://www.obd2tool.co.uk
Die URL genereert alleen nog maar een "fout melding" domein bestaat niet (meer)
Is al poosje het geval....
harolddevries schreef:Bij mij doet ie het gewoon:

http://www.obd2tool.com/goods-1568-GM+T ... lden).html
de extensie .co.uk is toch echt een andere als .com :shock:

Lezen aub

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » wo 13 dec, 2017 12:56

OBD2Tool.co.uk werkte een aantal dagen geleden prima, had iets andere prijzen 284 Engelse ponden waarbij je de taal kon kiezen. Het lijkt erop alsof de site verbouwd wordt naar een moderne GUI, maar dat spartaanse gaf mij eigenlijk wel vertrouwen. Niet handig om online in verbouwing te gaan, maar goed ... Ik verwacht dat de .co.uk site binnen een dag of wat weer operabel is.

De .com site rekent in dollars, hetgeen wellicht inhoud dat het vanuit de USA wordt verzonden en er dus douanekosten bijkomen en de verzendkosten hoger kunnen zijn. Zelf even goed checken dus.

Motolab
Geregistreerd lid

Bericht door Motolab » wo 13 dec, 2017 13:17

Steve-O schreef: Er zijn een aantal forummers die melden dat er bij een of meer leveranciers geen reactie komt op vragen en klachten. Maar niemand meld een link naar de exacte verkoper, dus dan weet je niet welke je nu feitelijk moet mijden. Maar alle aanbieders over een kam scheren is niet fair.
Nou ik heb er eentje... BEWARE!!! OBDII365.com kwam heel gedegen over... op 29 November een tech2 besteld met alles er op en er aan.. incl kaartje voor Saab, candii software en USB dongle.... met USD 358 incl. Saab bin op PCMCIA kaartje free shipping niet de aller goedkoopste maar "concurerend" goede recenties leek, vlotte antwoorden op vragen door Joyce... betaald... en vervolgens wachten......

zending werd direct na betaling "aangemeld" maar daar bleef het bij.... volgens Joyce bij navraag na een week was er sprake van een "explosion in DHL warehouse" daar waar DHL gewoon melde: pakket nog niet ontvangen... goed na enig aandringen, werd er na weer 2 dagen iets zichtbaar... gesorteerd in HongKong en toen ging het snel.. gisteren op 12 december dus aangekomen (14 dagen geduurd dus al met al terwijl het express vliegen 2 dagen t/m bezorgen duurt...).
de DHL wilde namens de douane nog even € 57 ontvangen.... er zit een bon bij met 99 USD aangezien de DHL € 17,50 vraagt voor admin, vind de fiscus dus dat 99 USD + 21% BTW 41,58 is????

wat een groot ding zeg!! ik denk "handheld" is zo groot als je hand.... maar dat ding is zo lang als mijn onderarm.. haha

maar goed... we zijn inmiddels net geen € 400 verder en........ hij is niet goed!!!!

hij bevriest constant... na een self test geeft hij "fout in toetsenbord"

Joyce gemaild... incl foto's van de Tech2 met foutmelding scherm..

dan gaat het in "one liners" : (handig midden in de nacht, want dan zijn ze daar natuurlijk wakker, maar ik niet) "wat is jullie buitentemperatuur" dat soort vragen....

ik ben vannacht maar opgebleven dus toch wat heen en weer gemaild... nu is de status: wellicht is het apparaat niet ok, stuur maar retour dan komt er een nieuwe....... vervolgens vraag ik wie retour betaald (is al snel weer een USD 40 a 45 (€ 37,50)

krijg ik het antwoord of we de kosten kunnen delen?

goed hoe dan ook... dit gaat ff duren.... en een hoop gezeik...

als we een lijstje maken:

OBDII365.com NIET DOEN!

Update 29/01: elders toetsenbord besteld, die geplaatst en software opnieuw op de PCIMCA kaart gezet..
Problemen hebben zich niet meer voorgedaan tot op heden..

Maar goed, dat heb ik zelf opmoeten lossen... Een betrouwbaarder en service gerichter adres is toch wel wenselijk

Motolab
Geregistreerd lid

Bericht door Motolab » wo 13 dec, 2017 13:26

Steve-O schreef:OBD2Tool.co.uk werkte een aantal dagen geleden prima, had iets andere prijzen 284 Engelse ponden waarbij je de taal kon kiezen. Het lijkt erop alsof de site verbouwd wordt naar een moderne GUI, maar dat spartaanse gaf mij eigenlijk wel vertrouwen. Niet handig om online in verbouwing te gaan, maar goed ... Ik verwacht dat de .co.uk site binnen een dag of wat weer operabel is.

De .com site rekent in dollars, hetgeen wellicht inhoud dat het vanuit de USA wordt verzonden en er dus douanekosten bijkomen en de verzendkosten hoger kunnen zijn. Zelf even goed checken dus.
ik kijk al op dat adres sinds 28 november... zelfde beeld... die site is opgeheven en de domein naam zolang niet in gebruik door een ander, doorgelinkt door de provider/domein eigenaar..

daarnaast, zeggen die extensies niets over vanwaar verzonden wordt.... hoe ik dat weet? ik heb meerdere domein namen ,zowel .nl als .de als .be ed.. en verstuur toch echt alles vanuit Sleen in NL.

de douane zal dus ook altijd heffen over het land van daadwerkelijke verzending.... die chinezen maken gebruik van de "suggestie" dat het niet uit china komt... maar nogmaals.. als het verzonden wordt vanuit china of Hongkong (die graag co.uk. gebruiken uit "historische" maar vooral commerciele gronden) betaal je invoerrechten (eigenlijk alleen BTW) en kosten! dr'komt dus € 50 a 60 bij, tenzij je een keer geluk hebt... wat steeds minder vaak zal voorkomen bij dergelijke pakketten..

ALS er UK warehouse vermeld wordt of EU warehouse (wat soms voorkomt) gaat het wel goed.. maar dat zie ik bij de Tech2's helaas nooit staan..

odin1899
Donateur
Donateur

Bericht door odin1899 » wo 13 dec, 2017 14:11

Re: Motolab's verhaal:

Die extra inklaringskosten moet je sowieso incalculeren als je buiten de EU bestelt, of het nou Chinaebayreut of een Gucci bril is.

Motolab
Geregistreerd lid

Bericht door Motolab » wo 13 dec, 2017 15:12

odin1899 schreef:Re: Motolab's verhaal:

Die extra inklaringskosten moet je sowieso incalculeren als je buiten de EU bestelt, of het nou Chinaebayreut of een Gucci bril is.
"spuit elf" lees ff goed naar waar ik o.a. op reageer.... ......

de "suggestie" door eerdere berichten wordt gewekt dat .co.uk adressen invoerrechten vrij zouden zijn... dat is dus NIET zo indien het daadwerkelijke land van verzenden buiten de EU is...

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 14 dec, 2017 19:21

Motolab schreef:
Steve-O schreef:OBD2Tool.co.uk werkte een aantal dagen geleden prima, had iets andere prijzen 284 Engelse ponden waarbij je de taal kon kiezen. Het lijkt erop alsof de site verbouwd wordt naar een moderne GUI, maar dat spartaanse gaf mij eigenlijk wel vertrouwen. Niet handig om online in verbouwing te gaan, maar goed ... Ik verwacht dat de .co.uk site binnen een dag of wat weer operabel is.

ik kijk al op dat adres sinds 28 november... zelfde beeld... die site is opgeheven en de domein naam zolang niet in gebruik door een ander, doorgelinkt door de provider/domein eigenaar..

Even mijn history doozocht: Ik kwam er via deze link die ik op het forum vond: http://www.obd2shop.co.uk/wholesale/obd ... ality.html Het woordje shop ontbrak dus.

Dus niet odb2tool.co.uk maar odb2shop.co.uk ... ik papegaaide zonder verificatie (dom)

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 14 dec, 2017 21:41

Is niet dom, maar zo was wel de naam van deze site.
Begin november was hij nog in de lucht. Maar nu inderdaad niet meer, wordt je doorgelinkt naar een zoeksite.

Plaats reactie