Ja/Nee, zo eenvoudig is het niet altijd. Er zijn een aantal forummers die melden dat er bij een of meer leveranciers geen reactie komt op vragen en klachten. Maar niemand meld een link naar de exacte verkoper, dus dan weet je niet welke je nu feitelijk moet mijden. Maar alle aanbieders over een kam scheren is niet fair. Dus zolang die niet vermeld worden zeggen de makkelijk verdiende 5-sterren bij dit product niet zoveel. Het is wel een goed idee om vragen voor aankoop te stellen, als daar geen of onduidelijk antwoord op komt, verder kijken.dikketrip schreef:Ik bestel echt vaak dingen in China, Maarre te laat aankomen of beschadigd of iets niet goed?
Binnen 5 werkdagen mijn geld terug. Soms nog sneller.
Gewoon goed kijken met wie je zaken doet.
Van die Engelse site krijg ik het idee dat zij bulk uit China bestellen en er wel servie en garantie gegeven zou kunnen worden. Daar zou ik geneigd zijn om zaken mee te doen. Ook zou ik met Paypal afrekenen om mijn consumentenrecht gedurende de 90 dagen na aankoop met enige pressie te kunnen ondersteunen, wanneer dit onverhoopt toch nodig zou zijn. Ondanks dat ik dikketrip's positieve ervaring met bestellen uit China deel. Bij een Tech2 effe geen China.
Recencies op internet moet je gemiddeld zien als status direct na aankoop of een kwantitatief verslag (ik had het snel in huis en de verpakking was nog heel). Bij veel produkten kun je pas na maaden of jaren zeggen of het met terugblik een goede koop is geweest.