Show je vakantie combinatie

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Jeroen Breuer
Geregistreerd lid

Re: Welke camper of caravan naast/achter je saab?

Bericht door Jeroen Breuer » di 20 jul, 2010 16:24

Ik heb niks met caravan's zelfs geen trekhaak (zoooo lelijk).

Maar ieder zijn ding!

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » di 20 jul, 2010 16:26

brinky schreef:Met alle respect... een predom met een Kip en/of Eriba vergelijken is eenzelfde vergelijk als een Lada vs een Saab. :shock:

Al zou ik er verstand van hebben dan zou ik dat zeker hier niet laten merken :lol:

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » di 20 jul, 2010 17:16

Speciaal voor Jeroen,

Ennehhh, je hebt ze ook nog 'verzonken' kappie erop, zie je 'em helemaal niet meer ... :P

Afbeelding

rene en sandra
Geregistreerd lid

Bericht door rene en sandra » di 20 jul, 2010 19:12

Wij hebben een BIOD, een hollands kwalitiets product uit 1985 achter onze 900, een aanrader!

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » di 20 jul, 2010 19:52

Een Alpen Kruizer Achter de 9-5.
Dit jaar voor het eerst, hebben een rondreis gemaakt door Scandinavië van 6800 km. En het beviel niet verkeerd.
Maar volgend jaar weer met de tent.

Afbeelding

keesvanputten
Geregistreerd lid

Bericht door keesvanputten » wo 21 jul, 2010 10:17

Geen caravan of vouwwagen, maar wel een trekhaak. Ideaal tijdens het file-rijden. Het is met al twee keer overkomen dat een achterligger met een paar km/u tegen me aanreed. Ik geen centje pijn, achterligger heeft een prachtige kogelvormige afdruk in z'n voorbumper staan :wink:

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 22 jul, 2010 22:07

Een Rapido Record vouwcaravan achter de 9000.

We hadden beiden de 2 Rapido's in Doesburg op het Saabclubfeest gezien en we vonden dat wel een leuke caravan. Ruime caravan, geen extra spiegels nodig, weinig luchtweerstand. Werd overigens door de verkopende partij aangeprijsd als een Confort (kleinste type), maar bleek na aankoop de door ons gezochte-maar-nimmer-gevonden middelgrote variant, de Record, te zijn. Dat was dan weer een meevallertje, naast het achterstallige onderhoud... (Er bestaat dus nog een grotere Rapido: de Export, maar die is o.i. onhandig ingedeeld.)
Nu, met nieuwe bandjes, lagers, remmetjes, modificaties, etc is de vouwcaravan weer helemaal tiptop in orde, Cornell heeft er zelfs een vloerkachel ingebouwd, maar we houden nog steeds plankjes over na het opbouwen van dit Franse stukje vernuft.

Dit is een fotootje van het kampement in Denemarken, tijdens het fameuze Rolf&Ans-in-Haderslev-treffen, het weekend na Hemelvaartsdag. De allereerste keer dat we met de caravan gingen kamperen.
Gelukkig hadden we een kachel...

Afbeelding

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » vr 23 jul, 2010 0:35

sb129h schreef: (Er bestaat dus nog een grotere Rapido: de Export, maar die is o.i. onhandig ingedeeld.)
Vond dat wel grappig :)

Kom je echt binnen in de keuken ... :mrgreen:

Veel kleiner voor die grootte krijg je niet ....

GHIA
Geregistreerd lid

Bericht door GHIA » za 24 jul, 2010 19:26

Kwam ik toevallig tegen.

Waarom dat eigenlijk nooit wat geworden is?

Teveel krachten op het dak??

http://www.youtube.com/watch?v=56XL0Tys ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;

nacra 93
Donateur
Donateur

Bericht door nacra 93 » zo 25 jul, 2010 15:31

Maak er een tandemasser van verdeel het gewicht en dan moet dat vast kunnen

Niels van Duijvenboden
Geregistreerd lid

Bericht door Niels van Duijvenboden » vr 30 jul, 2010 13:47

Wat te denken van deze camper?? Voorzien van alle luxe:

Afbeelding

M`n vriend gaat er altijd mee op vakantie naar Spanje en ook afgelopen weekend naar Assen haden we hem weer mee. Past alleen niet voor een Saabje... Maar met de Scania ervoor gaat het een stuk makkelijker... :wink:

Gr. Niels

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 30 jul, 2010 14:36

Leuk, vind ik, om te zien, de Rapido klapcaravan van Cornell en Lian. Wij hebben zelf de kleine versie, de genoemde Confort. Heeft nog niet achter de 9000 gehangen maar als dat gebeurt dan maak ik er zeker foto's van. Dat worden dan historische documenten want ik zie zo'n vouwcaravan (iets heel anders an een vouwwagen, da's van tentzeil) nooit op de weg, niet achter een Saab en evenmin achter iets anders.

Ivo

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » vr 30 jul, 2010 19:37

Nou ja, het schijnt dat als je er wat ervaring mee hebt, het ding met een half uurtje overeind staat en bewoonklaar is. Wij gaan daar vooralsnog 4 uur over doen, schat ik, dus, ja Appie, je hebt wel gelijk, voor nu. Maar ooit zal het anders zijn!

Ivo

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » za 31 jul, 2010 21:22

Dat opzetten en inklappen van de Rapido gaat gelukkig elke sessie weer sneller.
We hebben wel eerst thuis het opzetten en terug inklappen geoefend, met de handleiding erbij enzo (en de kleine meid even uitbesteed...), voordat we 'm meenamen naar Denemarken. Vooral de volgorde bij het inklappen luistert nogal nauw, anders gaat het allemaal nooit meer fatsoenlijk in elkaar passen :roll: .

berta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Show je vakantie combinatie

Bericht door berta » do 31 mei, 2012 8:45

Naar aanleiding van 'n ander topic,waar Knarfie z'n cabrio met klapcaravan liet zien ,dacht ik dat het wel leuk zou zijn om hier 'n apart topic voor te openen,waar iedereen z''n Vakantie combinatie kan laten zien.
Dus ik trap af met:
Afbeelding
Dus laat die combi's maar komen.

Grt Hennie

Plaats reactie