Vandaag een dagje kennismaken gehad met CFMoto. Gereden op de CFMoto 450 MT, de NK800 en de 450CL-C. Drie hele verschillende motoren. Ik was wel heel benieuwd naar CFMoto, omdat je er de laatste tijd wel veel over leest, maar ik had ze hier nog niet gezien. De 800 MT heb ik overgeslagen, omdat ik die eigenlijk te groot vind. Of tenminste, hij is niet te groot, maar ik heb nu niet echt behoefte aan zoiets en ik vind de neus eigenlijk niet echt mooi. Maar goed, er zit nu een CFMoto dealer vlakbij, dus was het de moeite waard om eens te kijken bij hun collectie. De 450 MT lijkt me wel wat als een lichte reismachine waarbij je ook nog eens de weg af kunt. Nou heb ik dat laatste niet getest, maar het was een leuk ding om te rijden. Ik ben niet echt ruim boven de maximumsnelheid geweest, maar hij is snel genoeg om gewoon een stuk snelweg weg te werken. Dat is wel lekker. En hij is wel echt licht…
De NK800 zit dicht bij mijn Street Triple R, waarbij ik die laatste net wat smeuïger vindt over het hele toerenbereik. De NK800 heeft power onderin, bovenin en in het midden is het wat stil. Maar als hij trekt, dan trekt hij ook flink. Mooi speelgoed.
De 450CL-C was meer om eens een cruiser te proberen die geen H-D is. En eerlijk, het was een leuke motor. Ik zou er een ander zadel op willen, want hier kreeg ik al heel snel een houten kont op, maar toch. De snelweg was er niet leuk op, maar binnendoor was het echt wel grappig rijden. Leuker dan ik had gedacht. En meer dan genoeg vermogen.