SAAB-rijders op twee wielen

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: SAAB-rijders op twee wielen

Bericht door 95twinturbo » do 19 sep, 2024 21:02

Vorige week met mijn vaste motormaat weer een weekend naar de Eifel geweest. We zijn er al vaker geweest, vanuit Brabant ben je er zo en het is fijn rijden.
We hebben overnacht op de minicamping bij Herberg Hütterscheidershof in Hütterscheid. Hoewel ik van huis uit echt wel een kampeerder ben, moet ik toch even bedenken of ik dat ook leuk vindt in combinatie met motorrijden :) Gewoon neerploffen in een blokhut ofzo is dan ook wel prima.
Maar allez, dat is voor de volgende reis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » do 19 sep, 2024 21:35

Afbeelding

Vandaag een dagje kennismaken gehad met CFMoto. Gereden op de CFMoto 450 MT, de NK800 en de 450CL-C. Drie hele verschillende motoren. Ik was wel heel benieuwd naar CFMoto, omdat je er de laatste tijd wel veel over leest, maar ik had ze hier nog niet gezien. De 800 MT heb ik overgeslagen, omdat ik die eigenlijk te groot vind. Of tenminste, hij is niet te groot, maar ik heb nu niet echt behoefte aan zoiets en ik vind de neus eigenlijk niet echt mooi. Maar goed, er zit nu een CFMoto dealer vlakbij, dus was het de moeite waard om eens te kijken bij hun collectie. De 450 MT lijkt me wel wat als een lichte reismachine waarbij je ook nog eens de weg af kunt. Nou heb ik dat laatste niet getest, maar het was een leuk ding om te rijden. Ik ben niet echt ruim boven de maximumsnelheid geweest, maar hij is snel genoeg om gewoon een stuk snelweg weg te werken. Dat is wel lekker. En hij is wel echt licht…

De NK800 zit dicht bij mijn Street Triple R, waarbij ik die laatste net wat smeuïger vindt over het hele toerenbereik. De NK800 heeft power onderin, bovenin en in het midden is het wat stil. Maar als hij trekt, dan trekt hij ook flink. Mooi speelgoed.

De 450CL-C was meer om eens een cruiser te proberen die geen H-D is. En eerlijk, het was een leuke motor. Ik zou er een ander zadel op willen, want hier kreeg ik al heel snel een houten kont op, maar toch. De snelweg was er niet leuk op, maar binnendoor was het echt wel grappig rijden. Leuker dan ik had gedacht. En meer dan genoeg vermogen.

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » vr 20 sep, 2024 7:19

Zoals geloof ik eerder hier verteld heb ik de Harley van mijn vorig jaar overleden vader geërfd. Inmiddels heb ik er al ruim 6.000km op zitten met de Amerikaan, waarvan twee ritten naar de Eifel. Totaal anders dan de V-strom die ik had, maar wat een heerlijke machine is het zeg. Geen woorden voor.

Ik wilde hem de komende winter eigenlijk professioneel laten poetsen, om hem terug in de staat te brengen die hij verdient. Maar eigenlijk… vind ik het nog mooier als ik het zelf doe. Dus deze week de eerste stapjes gezet met het chroom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 20 sep, 2024 8:25

Vandaag weer voor een weekend naar de Eifel en de Ardennen. Kamperen op de camping in het pittoreske plaatsje Ouren.
Afbeelding
Bepakt en
Afbeelding
Bezakt op de dikke grijze dame waarvan de foto niet geladen kan worden [emoji2955]

GroetS,
Hans

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » vr 20 sep, 2024 8:32

Deze dus
Afbeelding

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » vr 20 sep, 2024 20:54

Jonge, jonge, een behoorlijke bepakking,voor een weekend.[emoji28]

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » vr 20 sep, 2024 22:06

jaap noord schreef:
vr 20 sep, 2024 20:54
Jonge, jonge, een behoorlijke bepakking,voor een weekend.[emoji28]
Afbeelding

Barboer
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Barboer » za 21 sep, 2024 0:05

Hahaha, die is geweldig!

En inderdaad, vrouwen slepen veel shit mee.. :mrgreen:

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » za 21 sep, 2024 8:36

Blackboxer07 schreef:Vandaag weer voor een weekend naar de Eifel en de Ardennen. Kamperen op de camping in het pittoreske plaatsje Ouren.
Heb je een foto van je kamp, Hans? Ik gok dat je een tent, een matras, slaapzak, kussen(?), krukje of tafeltje bij je hebt etc? Als je het zo op een tafel legt, dan lijkt het veel, maar ik denk dat je ook niet heel basic kampeert, of wel? (Zou ik ook niet doen. ;) )

Veel plezier!

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » za 21 sep, 2024 9:52

:green_many:
95twinturbo schreef:
vr 20 sep, 2024 22:06
Afbeelding

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » za 21 sep, 2024 18:40

95twinturbo schreef:
do 19 sep, 2024 21:02
Vorige week met mijn vaste motormaat .....
Jouw maat heeft een uitstekende smaak! :wink:

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » za 21 sep, 2024 20:02

voodoo schreef:
za 21 sep, 2024 18:40
Jouw maat heeft een uitstekende smaak! :wink:
Die Royal Enfied van hem? Zeker weten, echt een gaaf ding om te zien, en hij is er heel tevreden mee!

Afbeelding

voodoo
Geregistreerd lid

Bericht door voodoo » zo 22 sep, 2024 17:11

Er bestaat een behoorlijke kans dat ik 1 van mijn VFR-en wegdoe en een 650 interceptor aanschaf. Ik vind die nieuwe lichting Enfields echt heel fraai!

95twinturbo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door 95twinturbo » zo 22 sep, 2024 20:56

voodoo schreef:
zo 22 sep, 2024 17:11
Er bestaat een behoorlijke kans dat ik 1 van mijn VFR-en wegdoe en een 650 interceptor aanschaf. Ik vind die nieuwe lichting Enfields echt heel fraai!
Het grappige is dat hij altijd de vraag krijgt hoe oud z’n motor is. Als ie dan antwoord van 2020, kijkt iedereen verbaasd:) Veel mensen denken dat het een jaren ‘70 model is. De betrouwbaarheid is ook dik in orde geloof ik, ook niet onbelangrijk.

Zelf ben ik me ook aan het oriënteren op een nieuwe motor. De Harley die ik van pa geërfd heb, gebruik ik liever niet voor woon-werk want dat is nog geen 5km.
Dus binnenkort proefritjes maken, om te beginnen op een Triumph Tiger 900GT. Ik kijk er naar uit!

Blackboxer07
Geregistreerd lid

Bericht door Blackboxer07 » ma 23 sep, 2024 8:53

ghulst schreef: Heb je een foto van je kamp, Hans? Ik gok dat je een tent, een matras, slaapzak, kussen(?), krukje of tafeltje bij je hebt etc? Als je het zo op een tafel legt, dan lijkt het veel, maar ik denk dat je ook niet heel basic kampeert, of wel? (Zou ik ook niet doen. ;) )

Veel plezier!
Klopt helemaal, als je al wat jaren met kamperen bezig bent dan zijn de vervangingen meestal ook een behoorlijke upgrade.
Afbeelding
Te weten, ruime 3 persoons tent met laag slaapgedeelte en hoog sta gedeelte (bijna 1,90 meter), Helinox hoge stoel lichtgewicht, tafel geheel als klein pakket op te rollen, thermarest luchtbed met pakmaat 30 bij 25 cm en dikte 10cm en isolatie tot -10 graden, donzen slaapzak van Nederlandse producent, linnen binnen slaaplaken, opblaasbaar kussen, bbq met kooltjes, kook en eetgerei, wat afwas benodigdheden en naast wat klein spul ook wat eten en koffie voor het ontbijt.
Lijkt veel maar is het niet.
Vroeger wel hetzelfde gedaan maar dan met duo passagier dus slaap en zit gerei dubbel[emoji41]

GroetS,
Hans

Plaats reactie