wheel spacers

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
easy
Geregistreerd lid

wheel spacers

Bericht door easy » wo 17 dec, 2003 19:16

Heren,

Iemand ervaring met wheelspacers. Vond ze op internet voor 60 euro (nieuw) en verbreed 8MM. Is dit wat aangezien ik de wielen in mijn 9000T wat iel naar binnen toe vind staan.

gr,easy :wink:

Joshua
Geregistreerd lid

Re: wheel spacers

Bericht door Joshua » do 18 dec, 2003 12:01

Ik heb ze toen ook toendertijd gekocht bij autoindus, maar nooit gemonteerd, moet een vijfde gaatje geboord worden, of het speciale boutje moet ik uit de remschrijf schroeven...ik neem aan dat het dan voor achteren is?

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 18 dec, 2003 19:54

easy schreef:Heren,

Iemand ervaring met wheelspacers. Vond ze op internet voor 60 euro (nieuw) en verbreed 8MM. Is dit wat aangezien ik de wielen in mijn 9000T wat iel naar binnen toe vind staan.

gr,easy :wink:
Ik heb op mijn 9000 wheelspacers achteraan, niet alleen omdat het mooier is wanneer de wielen (die bij een 9000 idd nogal ver naar binnen zitten achteraan) dan meer naar buiten komen, maar voor mij was het ook een noodzaak om 8" brede velgen mogelijk te maken.

8 mm zal zeker geen kwaad doen, maar ik zou dan wel voor langere bouten zorgen ook.

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 18 dec, 2003 20:23

Hi Griffin,

Ben heel benieuwd, heb je misschien wat fotos :wink:

gr,easy :D

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 18 dec, 2003 20:40

Jammer genoeg heb ik hier niet meteen echt geschikte foto's staan, maar hier is alvast een oudere foto waar je toch al iets kan op zien:

Afbeelding

Achteraan zitten er ook spacers van als ik mij niet vergis ook 8mm.
De velgen zijn van AZEV en zijn geschoeid met 215-45-17 banden vooraan (daar heb ik geen spacers gebruikt!) en ... 235-40-17 achteraan :twisted:

easy
Geregistreerd lid

Bericht door easy » do 18 dec, 2003 20:51

hmm,

Het moge duidelijk zijn dat je saab niet verlaagt is toch? voor geen spacers?, toch lijkt het wiel naar buiten te staan enigzins.......
achter ziet er kwa breedte top uit :wink: Ik moet zelf twee banden vernieuwen en heb nu 205 en ga naar 215 (michelin pilot)

http://www.maptun.com/cars_9000_anders.php

zou deze 9000 wheelspacers hebben?

GRIFFIN
Geregistreerd lid

Bericht door GRIFFIN » do 18 dec, 2003 21:57

Zoals te zien op de foto, is hij idd niet verlaagd.
Er ligt al een hele tijd een Aero/Sachs sportophanging te wachten, maar deze geraakt er maar niet onder :oops:
Heeft ook wel te maken met het feit dat ik niet 100% zeker ben of de 235-banden niet zullen wrijven dan. De volgende zullen waarschijnlijk een maatje kleiner zijn. Ik had dus gezegd dat ik wel nog even zou wachten tot de 235's toch versleten zouden zijn, maar die Michelin banden lijken wel niet te willen verslijten :twisted:
De banden vooraan steken zeker niet uit hoor, maar het lijkt misschien een beetje zo omdat de auto achteraan iets lager hangt dan vooraan.
Indien ik een foto staan had die meer van achteren getrokken geweest zou zijn, zou je meteen merken dat de velgen mooi op een lijn staan met de rest van de auto, is wel echt cool 8)
Deze foto heb ik ook nog staan:

Afbeelding

Plaats reactie