het huidige weggedrag...

Allerlei algemene Saab onderwerpen.
Plaats reactie
Joshua
Geregistreerd lid

Re: Hoe populair is tuning?

Bericht door Joshua » do 06 nov, 2003 23:37

Riceracer...what's that...hopelijk dwalen we niet van het onderwerp teveel af... :lol:

Nu komt mijn ironie: (met alle respect hoor... 8) ), maar als ik weer eens rustig afstand houd, netjes strak rijd, max snelheid + +/- 5 %, en er komt weer eens (jawel, 9 van de tien keer tegenwoordig) een
1 VW
2 BMW
3 ASO

die mij rechts inhaalt, en weer invoegt, beginnen mijn tanden te wateren :twisted: , maar ik speel het spelletje mee(vooral als er iets leuks naast de tegenpartij in de auto zit, tijd om brains versus brawns tentoontestellen... :roll: ) ga een beetje plakken, duw hem lichtjes op hihi(slecht slecht), totdat hij ruimte heeft, en dan gaat ie er als een idioot vandoor, en ga ik weer rustig recht rijden...de grap: laatst mijn grill vervangen voor een chromen, alleen de turbo er nog niet vanaf gehaald(ik heb geen turbo) zouden ze dat zien denk je????

Het probleen: die idioten rijden vaak in een leasebak, niet van hun dus, alsmede geen verlies van no claim bij een ongeval tevens!!!...dit soort zaken verpest het langzamerhand op de (nederlandse) wegen. En tegenwoordig doen de leasebakjes van de nieuwe Saabs er ook al aan mee helaas...echte Saab rijders zijn een uitstervend ras vrees ik...

ps. Webmaster: voel vrji dit te verwijderen, I got a little too caried away here I am afraid :? :oops: :lol:

Marc
Lid van verdienste

Bericht door Marc » vr 07 nov, 2003 0:05

Je kan het verhaal ook langs de andere kant bekijken he...

Zelf zit ik met momenten heel veel en lang op de baan en durf ik mij wel eens ergeren aan mensen die onnodig links blijven rijden. Het feit dat je zegt dat ze je langs rechts voorbijkomen, wil zeggen dat je makkelijk even rechts kan invoegen om het snellere verkeer achter je voorbij te laten komen, zonder dat die gevaarlijke manoeuvres nodig zijn. Het feit dat je links ligt te tuffen en daarna gaat bumperkleven eens ze je voorbijgestoken hebben vind ik helemaal belachelijk... Is dit dan brains hebben? Is dit wat een echte saab rijder doet? Als dit zo is, misschien best dat het een uitstervend ras is...

Misschien lokt je rijstijl deze situaties wel uit? Zelf durf ik wel eens harder rijden dan toegestaan, maar wanneer dit niet het geval is hou ik me mooi op de rechterrijstrook. Rechts ingehaald worden is bij mij dan ook maar een zeldzaamheid.

Marc, een idioot in een 9-3 lease! :wink:

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » vr 07 nov, 2003 8:55

Euh Marc, wel eens gehoord van de twee seconden regel? Hier op de A4 (Den Haag-Amsterdam) wordt het mij onmogelijk gemaakt om bij 140 km/h meer dan een wagenlengte plus twee keer tien centimeter afstand te houden tot mijn vooorligger omdat er dan een of andere aso (en inderdaad, 99 van de honderd keer in een leasebak, vaak inclusief 'reclame' van de werkgever op de achterruit) er even rechts voorbij knalt en hem er tussen gooit. Vervolgens gaat hij (meestal een hij) vol in de remmen omdat het vóór me ook niet harder gaat. Word ik en iedereen achter me geacht nog iets harder in de remmen te gaan.
En iedereen zich maar afvragen waar al die files vandaan komen (al dan niet geinitieerd door de zoveelste kop-staartbotsing, goed voor de schadebranche)...

Het is typerend voor de mentaliteit die zich heeft breed gemaakt in de maatschappij: als ik maar vóór jou in de rij sta, dan heb ik het toch maar even beter gedaan dan jou. Lekker puh! Dat we op die manier met zijn allen nauwelijks vooruitkomen en elkaar het leven vergallen, is van secundair belang.

Natuurlijk zijn er ook van die automobilisten die zich alleen op de wereld wanen en op de linkerrijstrook bijven tuffen terwijl er vóór hen en rechts van hen over honderden meters geen auto te bekennen is, maar a) dat is een kleine minderheid en b) die merken meestal ook niets als je er rechts voorbij rijdt en ver, ver vóór hen weer in voegt. Als je iemand moet snijden bij het terug invoegen, dan was er hoe dan ook gewoon niet voldoende ruimte om in te halen!

Mensen, gun elkaar een beetje ruimte op de weg, dat rijdt voor iedereen prettiger en veiliger, en bovendien is de kans groter dat je op die manier vlot komt waar je wezen moet.

Eric (>50.000 km per jaar).

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » vr 07 nov, 2003 13:17

900T-R,ik sluit mij geheel bij jou aan, I rest my case.(ik lig niet te 'suffen'op de weg :? ) Ik moest onlangs mij auto van de zaak inruilen, (VW golf TDI :oops: )rijdt nu dus gedwongen dagelijks in mijn Saab, dan zie je hetook anders

En wat ik helemaal leuk vind is het volgende: je rijdt max speed, 2 sec. afstand, en er zit weer een klever op de bumper(en met klever bedoel ik: je ziet de bumper geeneens meer in je acheruitkijkspiegel!) . Doe het volgende: ken je route, weet waar de flitspalen staan, rem op tijd af net voor de flitspaal, ga heeeeeeeeeeeeel langsaam naar rechts, en hij zoeft je voorbij, en....flits. Helemaal mooi bij de A12 bij de meern richting utrecht voor de brug, er zijn dan 8 flitspalen op eenvolgend :twisted:

Maar zoals gezegd, this forum is about tuning, en niet over rijgedrag. Pardon :oops: (maar sommige mensen zouden er verstandig aan doen hun hersenen te laten 'tunen', dan de auto)

Marc
Lid van verdienste

Re: het huidige weggedrag...

Bericht door Marc » za 08 nov, 2003 5:00

Hallo Erik en Joshua,

Tuurlijk ken ik de 2 seconden regel, maar we spreken hier over de algemene verkeerssituatie, niet in bijzonder een drukke autostrade of het spitsuur. Blijkbaar is de verkeerssituatie in Nederland anders dan in Belgie, want met rechtinhalende aggresievelingen heb ik weinig ervaring, of het ligt aan mijn rijstijl... :roll:

Ik laat me er in ieder geval niet door opjutten, als er iemand achter me rijdt die sneller wil gaan, geef ik meestal wat gas bij om zo sneller opnieuw naar rechts te kunnen invoegen. Is een kleine moeite en het fokt je ook zo niet op. Zelf heb ik namelijk een hekel aan mensen die gaan inhalen met 2km/u snelheidsverschil. Meestal is dit het hetzelfde type wat in de verte nog een trager voertuig ziet en het dus nog niet nodig vindt om naar de rechterrijstrook te gaan. Ik weet dat het 'verkeerd' is, maar tegenwoordig maak ik me er niet druk meer in en ga ik ze gewoon langs rechts voorbij, meestal gevolgd door enkele andere achterliggers...

Met snijden, bumperkleven en opzettelijk mensen ophouden houd ik mij niet bezig, is namelijk levensgevaarlijk en brengt alleen maar aggressie teweeg. De grotere kans om zo betrokken te geraken bij een ongeval heb ik er niet voor over, toch niet om iemand een lesje te leren. Safety first zei Saab toch, of niet? :wink:

Voor de rest sluit ik me aan bij jou post.

Ps: meer dan 50 000km per jaar? Hoeveel heeft de ZX dan ondertussen al gelopen??? :shock:

Pps: Joshua, ik wist niet dat je je Saab getuned had, wat heb je allemaal verandert? :wink: :P :oops:

lars
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door lars » za 08 nov, 2003 20:56

Ik hou zelf altijd precies 2 seconden afstand, daarna ga ik er direct weer dicht achter rijden :D .

Grtz,

René

erwin
Geregistreerd lid

Bericht door erwin » za 08 nov, 2003 22:08

Ben zelf een heer in het verkeer , toch rijden er een hoop frustaten rond. Een voorbeeld wil ik niet onthouden. Je kent dat wel van 2 banen naar 1 baan, Je rijdt links en naast je is het leeg. Je wilt naar rechts en vervolgens geeft een minkukel rechts een partij gas , dat wil je niet weten. Ik heb het zelf recent meegemaakt. Op zo'n moment denk ik toch , alles of niets. Oftewel doorrrammen naar rechts ongeacht de schade. De nissan in kwestie ging vervolgens seinend achter me rijden. Dacht dit is de bloody limit. Vol op de rem en ben uitgestapt. Bij de nissan aangekomen bleek daar een man van circa 55 jaar de eikel.
Ik kon toch moeilijk een halve bejaarde uit z'n auto trekken dus ik liep weer naar mijn auto. De man begon te gassen. Liep weer terug , hij was zo verstandig alles op slot te gooien. Deze heer moet bekennen dat het verschil tussen een krantekop , heer ramt bejaarde in elkaar , en rustig wegrijden niet groot was. Ik bedoel maar.

Groet , Erwin.

Wat ge niet wil dat u geschiedt doet dat ook een ander niet.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 09 nov, 2003 19:08

Hmm maar goed dat jullie ons gister niet zijn tegengekomen dan. :twisted:

900T-R
Geregistreerd lid

Bericht door 900T-R » di 11 nov, 2003 13:48

marky schreef:

Met snijden, bumperkleven en opzettelijk mensen ophouden houd ik mij niet bezig, is namelijk levensgevaarlijk en brengt alleen maar aggressie teweeg. De grotere kans om zo betrokken te geraken bij een ongeval heb ik er niet voor over, toch niet om iemand een lesje te leren. Safety first zei Saab toch, of niet? :wink:
Zo is het maar net.

Ps: meer dan 50 000km per jaar? Hoeveel heeft de ZX dan ondertussen al gelopen??? :shock:
206.400 km. Begin vorig jaar van mijn ouders gekocht met 101.000 op de klok...

Joshua
Geregistreerd lid

Bericht door Joshua » zo 16 nov, 2003 22:30

8) Erwin, heb ik nog een voorbeeldje voor je: ik was aan het fietsen, bij mijn in het dorpje, zie ik vlak voor een rotonde iemand iemand anders inhalen, diegene die ingehaald wordt toetert, diegene ervoor stopt, stapt uit, en sleept het bejaarde mannetje euit en ramt hem in elkaar... :? ,wil ik mij omkeren en mijzelf in de strijd gooien(dom dom dom :roll: ), komen er al anderen aan,...ik bedoel maar. It aint getting better on the road, in contrary...

Moet ik mij dan ook maar gaan bezinnen wat ik in de auto ga leggen ter bescherming?, je zou maar in de file staan, je kan geen kant uit, en iemand heeft het op jou voorzien. De weg is het nieuwe strijdtoneel, in je relaties kun je je niet meer uiten, op je werk niet meer, veelal vaak onder j evriened ook niet meer, waar beter dan in je harnas op de weg, gladiator style...

Misschien moet ik mij maar vleugeltjes gaan laten tunen, en vrolijk verder gaan vliegen... 8) . Of een railgun monteren, dat Saab logotjes afvuurt... :lol:

Plaats reactie