Bij garage K. in T. (België) kocht ik in juni 2004 een negen jaar oude NG900 cabrio met 81000 miles, zes maand volledige garantie. Kort na de levering bleek een tripode van de rechtse kardan stuk (dachten eerst aan onballans in de wielen), en ook het zendertje van de afstandsbediening. Deze herstelling heeft mij geen euro gekost, want in garantie.
Jammer genoeg sloeg het noodlot toe in augustus: kap vergrendelt niet meer achteraan, olielek tussen motor en versnellingsbak, en airco lek aan passagierskant
En nu komt het zeer goede nieuws: garage K. heeft ook deze herstellingen (volledige afstelling kap, keerring krukas en afdichting airco) op zich genomen, met gratis vervangwagen!
Om maar te zeggen dat het niet altijd kommer en kwel moet zijn en dat eerlijke Saab-dealers echt wel bestaan. Trouwens, hoe gelukkig een klant zich voelt hangt veeleer samen met hoe correct de garage de problemen oplost, dan met de kwaliteit van de wagen. (waarmee ik ook niet wil gezegd hebben dat ik mijn Saab een slechte auto vind)
Groetjes,
Jo
Saab 4ever...