Gele Viggen, roze bril. 'Interieur upgrades'.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Re: Gele Viggen, roze bril. 'Skewcut'.
Met u welnemen, ik vind deze uitlaat heel en heel erg lelijk. Dat gaas is zo niet des Saab. Ik zou gewoon een originele na laten maken in RVS. Dat kost een duit, maar dat verdient deze auto.
Of minimaal het gaas er uithalen. Ik denk dat het dan beter wordt
Of minimaal het gaas er uithalen. Ik denk dat het dan beter wordt
-
davidd
- Donateur

Even los van of men het mooi vindt of niet.. wat is het nut van het gaas?
-
Super72
- Geregistreerd lid
Worstelen is nergens voor nodig. Gewoon doen wat je hart je ingeeft. Pluk de dag.NeufegliseThierry schreef: ↑ma 27 nov, 2023 10:39Ik blijf worstelen met het vraagstuk origineel houden versus upgrades doorvoeren
Maar nu ben ik wel heul nieuwsgierig naar het geluid van die Ferrita!
-
Super72
- Geregistreerd lid
Dat 'gaas', daar zie je niks van. Is gewoon de binnenbekleding van het eindstuk en die wordt heel snel zwart.Saapie schreef: ↑ma 27 nov, 2023 11:55Of minimaal het gaas er uithalen. Ik denk dat het dan beter wordt
-
Saapie
- Donateur (2x)

Das waar. Ik ben zelf gewoon heel erg gek op de originele viggen uitlaat. Dat eindstuk vind ik zo mooi.
Hier in de buurt rijdt een hele oude 9-3 lpt SE rond van een oudere heer. En die heeft een viggen uitlaat. Kennelijk was hij een van de laatste die er eentje heeft kunnen laten monteren.
Hier in de buurt rijdt een hele oude 9-3 lpt SE rond van een oudere heer. En die heeft een viggen uitlaat. Kennelijk was hij een van de laatste die er eentje heeft kunnen laten monteren.
-
Orphy
- Donateur (5x)

Ik heb zelf de abbott 3” compleet onder mijn viggen, dat windstil is net wat groter en vult (naar mijn bescheiden mening natuurlijk) het gat in de bumper net wat mooier op.
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Na het plaatsen van 3” van voor naar achter onder mijn Viggen, heb ik wel het originele eindstuk bewaard. Voor het geval dat. 
Maar dit ziet er prima uit hoor. Mooie eindpijp zo.
Maar dit ziet er prima uit hoor. Mooie eindpijp zo.
-
DV 9-3
- Donateur

Thanks! Ik heb de originele ook bewaard maar ik vind deze veel mooier. Zeker icm hoe fraai Sapphire 'm in alle richtingen gecentreerd heeft. Dat 'ie dezelfde basisvorm heeft (maar dan 'n ìetsepietsie groter) vind ik mooi, die vorm hoort gewoon bij een Viggen in mijn ogen. En dat 'ie 'skewcut' is vind ik 't geheel op 'n heel subtiele wijze chiquer maken dan 't origineel. En daarmee dus zéér 'des Saabs'. 
-
ghulst
- Geregistreerd lid
Oh, maar dat ben ik met je eens hoor. Ik zou deze ook zeker lekker laten zitten. Net zoals ik dat met die van mij ook doe.
Ik heb dat eindstuk gewoon in de garage liggen voor het geval dat het ooit nog eens van pas komt. Voor mezelf of voor iemand anders.
Ik heb dat eindstuk gewoon in de garage liggen voor het geval dat het ooit nog eens van pas komt. Voor mezelf of voor iemand anders.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Gelukkig “mogen” smaken verschillen. En het is jouw auto! Dus geniet er van!
-
Daan Paul
- Donateur

Fraai, en benieuwd naar de ‘rumble’.
-
MHB_Turbo
- Donateur (3x)

Erg mooi Daaf, complimenten! Wist niet van het bestaan van deze optie, dus goed dat je het post. Meteen mijn to do even bijwerkenDV 9-3 schreef: ↑ma 27 nov, 2023 0:24'Skewcut' noemen ze dit. Nooit geweten maar ik vind 't pràchtig staan!
![]()
-
DV 9-3
- Donateur

Die 'rumble' gaat nog wel wat fraaier worden. De 3" downpipe (Uit China) heeft niet de pasvorm waar we helemaal blij van worden, dus daar zoek ik nog een Maptun voor.Daan Paul schreef: ↑ma 27 nov, 2023 21:47Fraai, en benieuwd naar de ‘rumble’.

Dat die laatste op mijn To Do lijst kwam, komt dan weer door de héél fijn klinkende Viggen van MHB_Turbo...
-
Daan Paul
- Donateur

Waarschuw me maar als je tevreden bent…. Dan rijd ik jouw kant op, of zorg ik dat de koffie klaar staat.