KNAC Verzekering voor regelmatigheidsritten (Saab 93 - 1956)

1947-1967
Plaats reactie
Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

KNAC Verzekering voor regelmatigheidsritten (Saab 93 - 1956)

Bericht door Tenfour » di 20 mar, 2007 15:26

Beste oldtimerbezitters,

Wie heeft er goede ervaringen met een oldtimerverzekeringsmaatschappij, waar in de polisvoorwaarden vermeld staat dat de auto mag deelnemen aan regelmatigheidsritten en andere Historische Rally´s?

Bij Emerpark is dit bijvoorbeeld uitgesloten. FEHAC en KNAF eisen bijvoorbeeld een assurantieverklaring van de verzekeringsmaatschappij.

Afbeelding

Ik ben voornemens om volgend jaar mee te gaan rijden met de Scheveningen-Luxemburg-Scheveningen of de TulpenRally met mijn Saab 93. Ook omdat ik weet dat er nog een Saabteam meedoet met een Saab 93 uit 1957.

Het gaat mij met name om Tips 7 & 8.

De volgende Verzekeringsmaatschappijen zijn mogelijk.

Ik ben benieuwd,

Roger

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 20 mar, 2007 15:35

@Roger

als je wat weet welke goed werken laat het mij ook even weten. Ik denk dat ik zo'n verzekering ook nodig ga hebben binnen afzienbare tijd.

FrostRacing
Geregistreerd lid

Bericht door FrostRacing » di 20 mar, 2007 23:27

Roger,

met dezelfde reden heb ik een verzekering afgesloten voor mijn 99.
Op dit moment heb ik de verzekering, inclusief Assurantieverklaring, afgesloten bij Unigarant.
Als ik jou was zou ik eens kijken bij de KNAC.

De KNAC biedt voor Oldtimerbezitters het volgende:
Het Classic Car pakket € 119,00,- per jaar
Speciaal voor de autoliefhebber die naast zijn "gewone" auto ook een of meer classic cars bezit.

- Het historische, zwaar metalen, Classic Car autoschild
- 20% korting op de al scherp geprijsde classic car verzekering
- Gegarandeerde repatriëring bij calamiteiten in het buitenland van de classic car
- Ook hulpverlening bij FIVA/FEHAC en NRF Rally’s
- De hulpverlening in dit pakket geldt ook voor de "gewone" auto.

Oftewel een vervanger voor de ANWB, waarbij je korting krijgt wanneer je je auto via de KNAC verzekert. Deelname aan FIVA/FEHAC/NRF rally's valt onder de dekking van de verzekering, maar je bent dan ook verzekerd voor pechhulp.

Overigens, is het de bedoeling dat je vaker aan Historische Rally's gaat deelnemen?

Groet,

Frank

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » za 24 mar, 2007 0:38

FrostRacing schreef:Overigens, is het de bedoeling dat je vaker aan Historische Rally's gaat deelnemen?

Groet,

Frank
Frank, bedankt voor de nuttige informatie. Vandaag heb ik de informatie van KNAC thuis mogen ontvangen.

Ik ben inderdaad van plan om aan historische rally's deel te gaan nemen, maar niet op korte termijn. Mijn werk laat het jammergenoeg niet toe dat ik nog meer tijd kan spenderen aan mijn hobby, maar volgend jaar hoop ik de Saab 93 beter te kennen en zo toch tijd vrij te kunnen maken.

Tot die tijd wil ik mij goed verdiepen in het historische rallygebeuren, en alle zaken rondom een deelname goed voor elkaar hebben. Daarnaast moet ik mijn vriendin zien te overtuigen van het plezier van lange regelmatigheidsritten. Tot nu toe heb ik voorgaande prestatietochten gereden met Merlijn, ikzelf als navigator. Zonder voorbereiding toch goede resultaten gehaald, vandaar nu mijn enthousiasme :P

Tenfour
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Tenfour » di 03 apr, 2007 19:28

Zojuist de klassiekerverzekering voor de Saab 93 geregeld bij de KNAC, en daarnaast een KNAC Classic Car lidmaatschap aangevraagd. WA + administratiekosten was €72 voor het eerste jaar, geen geld dacht ik zo en bovendien zijn FEHAC/FIVA rally's toegestaan. Eind van deze maand wil ik de 93 laten taxeren en volledig casco laten verzekeren, volgens de KNAC zijn de extra kosten per jaar 1% van de getaxeerde waarde.

Donderdag ga ik de Saab 93 bij Saab Soest ophalen waar zij APK gekeurd is. Ik kan niet wachten op de eerste kilometers... 8)

Plaats reactie