31 dec. 2022 gekocht van Johan Tammeling uit Dalfsen en heb er inmiddels dik 12000 km mee gereden zonder problemen. Wel wat aan verbeterd, zoals een nieuwe carburateur (weber) en nog wat kleine zaken. Gebruik hem vooral in het weekend als daily drive.. Elke rit is genieten.
Afgelopen week naar de apk bij mijn lokale garagist in het dorp, Wilco Kalsbeek uit Nijland. Die heeft veel liefde voor oldtimers en er veel repareert en apk keurt. Hij leidt jonge monteurs op in het vak, o.a. in oude wagens. Hij heeft er zelf ook een paar, maar (nog) geen Saab.. Maar hij kent de 96 wel. En dat vindt ik mooi: Hij begrijpt de oude wagens en keurt en repareert ze naar waarde en in goed overleg met zijn (trouwe klanten): wat wil jezelf doen, wat kan ik voor je doen... Wie uit Friesland komt, ga naar Wilco..
Er waren paar aandachtspuntjes: Remklauwen voor liepen wat stroef heen en weer waardoor de voorwielen wat zwaar aanliepen, een aandrijfashoes had een nieuwe klem nodig, en de uitlaatverbinding voor vanaf de voordemper naar de pijp lekte wat.. Co wat wat aan de hoge kant, maar dat is niet gek, heb hem op het gehoor zelf afgesteld.. Geen grote issues..
Kreeg nog de opmerking mee dat hij vanonder nog bijzonder gaaf is voor een auto van deze leeftijd.
Goede koop geweest, al wist ik bij aankoop al wel goed dat zat, door het eerlijke verhaal van Johan en het vertrouwen die hij gaf.
Blij voor de komende 2 jaar.
Hij is gekocht voor de bruiloft van mijn zoon, inmiddels hebben ze een kleine en ik ben van plan hem het autorijden er in tzt stiekem te leren, net zoals mij opa het mij destijds geleerd heeft toen ik 16 was..