Mooie oranje 95….. maar wel met een speciaal doel.

1967-1980
Plaats reactie
Janbosveld
Geregistreerd lid

Mooie oranje 95….. maar wel met een speciaal doel.

Bericht door Janbosveld » vr 07 jan, 2022 19:47

https://www.tubantia.nl/enschede/lieve ... ~a5af002c/

Liever geen zwart? Deze Enschedese uitvaartleider heeft nu ook een knaloranje rouwauto

davidd
Donateur
Donateur

Re: Mooie oranje 95….. maar wel met een speciaal doel.

Bericht door davidd » vr 07 jan, 2022 20:06

Leuk dat er een artikel aan gewijd is. Als je er nog meer over wilt weten, deze auto heeft een topic op het forum;
viewtopic.php?f=11&t=103180&start=450#p1925136

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 08 jan, 2022 18:03

Voor mij een bekend fenomeen. Vorige maand heeft mijn buurman in mijn 900 combi zijn laatste rit gemaakt (naar het crematorium)

Afbeelding

ik had in eerste instantie mijn 906 Aerospace daarvoor in gedachten (kist past er met gemak achterin) maar die had opeens motorproblemen dus snel gewisseld voor de Combi. Zo knullig als je halverwege stil komt te staan

Afbeelding

Afbeelding

Efraim
Geregistreerd lid

Bericht door Efraim » za 08 jan, 2022 18:51

Dat is wat je noemt een stijlvolle uitvaart.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » za 08 jan, 2022 19:26

Efraim schreef:
za 08 jan, 2022 18:51
stijlvolle uitvaart.
:D wie wil dat nu niet?

Ik was erg gesteld op mijn buurman dus heb met alle soorten van genoegen hieraan meegewerkt.

Heb nog twee 99 en 9000 limos staan die ik zilvergrijs ga overspuiten. Dan heb ik een mooie rouwstoet om een overleden Saab liefhebber zn laatste rit in Style te laten afleggen

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 08 jan, 2022 19:49

Britse Coleman Milne bouwde in het verleden al op basis van de 9-5

Afbeelding

In GB zijn bijzondere auto's voor een uitvaart een groot succes. Ik postte het artikel op een Engelse site (kom daar regelmatig omdat ik nog een Engelse auto heb) en dat zorgde voor wat reacties. Een foto van de Coleman Milne Saab en ook naar dit...

Afbeelding

Waar wij (ik...) bij het zien van deze combinatie zoiets had van: "Nou...", waren er alleen maar positieve reacties van de Britten! Het lijkt ze een geweldige uitvaart.

Efraim
Geregistreerd lid

Bericht door Efraim » za 08 jan, 2022 21:47

Going out in Style indeed

72sonett3
Geregistreerd lid

Bericht door 72sonett3 » za 08 jan, 2022 23:58

Ik wil gaan als Willie the Wimp (in his Cadillac coffin), maar dan in een Sonett III. :wow:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 09 jan, 2022 11:05

Style&Co schreef:
za 08 jan, 2022 18:03
Voor mij een bekend fenomeen. Vorige maand heeft mijn buurman in mijn 900 combi zijn laatste rit gemaakt (naar het crematorium)

Afbeelding

Voorlopig hoef ik niet zo nodig, maar als het dan toch moet
Dubbele geschiedenis, een deel waar ik mijn rijbewijs in heb behaald en het grootste deel van mijn leven waar ik in heb gereden :mrgreen:

Bij elke begrafenis huiver ik van het feit dat mijn laatste rit in een MB zou moeten zijn :shock:

Past de kist eigenlijk ook in een CC of kan de klep dan niet dicht?

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 09 jan, 2022 11:15

.
Mijn lieve zus wilde graag in haar eigen Saabje de laatste rit maken. Een kist vond ze maar niks, zij koos voor een mand. Rechtervoorstoel naar voren, achterbank plat, echtgenoot achter 't stuur en de hond erbij. Een dierbare herinnering..💕
(Foto is wel haar auto maar niet de gelegenheid.)

Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 09 jan, 2022 11:48

turbopilot schreef:
zo 09 jan, 2022 11:05
Past de kist eigenlijk ook in een CC of kan de klep dan niet dicht?
klep kan dan niet dicht inderdaad. Een gemiddelde kist past qua lengte wel een CC (voorstoel even uitbouwen) maar qua hoogte van de kist net niet. Tenzij je een toppola achtige opbouw hebt

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 09 jan, 2022 11:52

DV 9-3 schreef:
zo 09 jan, 2022 11:15
Een dierbare herinnering
dat is het zeker. In sommige Saabs zijn kinderen verwekt, in andere Saabs hebben mensen hun laatste rit gemaakt. En daar tussendoor hebben in die Saabs zich vele levens afgespeeld. Bijna filmmateriaal

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » zo 09 jan, 2022 14:25

Style&Co schreef:
zo 09 jan, 2022 11:48
klep kan dan niet dicht inderdaad. Een gemiddelde kist past qua lengte wel een CC (voorstoel even uitbouwen) maar qua hoogte van de kist net niet. Tenzij je een toppola achtige opbouw hebt
Of in een mand -serieus, die keuze is er- je laatste rit maakt.

Arbilen
Geregistreerd lid

Bericht door Arbilen » di 01 feb, 2022 0:11

Ik was destijds erg geraakt toen een oom van een goede Saabvriend in zijn eigen Saab 900 vervoerd werd naar zijn laatste rustplaats. De achterklep stond weliswaar open, maar dat maakte voor het prachtige gebaar niets uit.

Voor ons als uitvaartonderneming merkten we in de afgelopen jaren toch dat Mercedes, Cadillac of Chevrolet in zwart of zilver een bepaalde doelgroep minder aanspreekt. Toen ik met mijn toen nog donkergroene 95 aan kwam rijden om spullen op te halen op een buitenlocatie voor een uitvaart, raakte de familie in vervoering, want ‘papa’ had altijd Saab gereden. Wat jammer dat ze hem niet in mijn Saab weg hadden gebracht.

De unieke 900 station spreekt denk ik toch weer een andere doelgroep aan als een wat oudere 95, maar als Willem hem soms ter beschikking kan/wil stellen aan families, dan weet ik zeker dat het bijdraagt aan het geven van troost. Mooi zo’n gebaar…

Afbeelding

Afbeelding

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 01 feb, 2022 20:59

72sonett3 schreef:
za 08 jan, 2022 23:58
Ik wil gaan als Willie the Wimp (in his Cadillac coffin), maar dan in een Sonett III. :wow:
Dan mogen ze je er wel inproppen voordat rigor mortis is ingetreden :-P+ .

Alex

Plaats reactie