Moet ik me zorgen maken?
Pertronix ontsteking
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
Dat is wel aan de lage kant en de spreiding is ook bijna 10%... Een goede motor geeft 10,5 - 11 bar, zie o.a. viewtopic.php?t=3750 en viewtopic.php?t=6425Turbobakk schreef:...compressie gemeten met koude motor. Cylinder 1 en 2 geven 9 bar, cylinder 3 geeft 9,3 en cylinder 4 geeft 8,6.
De compressie gemeten met een warme motor levert 0,4-0,5 bar hogere druk, dat blijft in jouw geval ook nog onvoldoende.
(Heb je wel goed omgerekend van psi naar bar?)
Als je nu wat motorolie in het bougiegat spuit en de meting herhaalt, wat zijn dan de waarden? Als ze duidelijk hoger zijn, meer dan 0,1 bar meer, zijn het versleten (of gebroken) zuigerveren of zuigers, als de waarden niet veranderen (d.w.z. niet méér dan ca. 0,1 bar) zijn het de kleppen.
-
Turbobakk
- Donateur (8x)

De psi waarden waren 2 x 130, 1x 125 en 1 x 135. Ik zal morgen de test herhalen en dan wat motorolie inspuiten. Moet zo weg voor het kerstdiner.72sonett-III schreef:Dat is wel aan de lage kant en de spreiding is ook bijna 10%... Een goede motor geeft 10,5 - 11 bar, zie o.a. viewtopic.php?t=3750 en viewtopic.php?t=6425Turbobakk schreef:...compressie gemeten met koude motor. Cylinder 1 en 2 geven 9 bar, cylinder 3 geeft 9,3 en cylinder 4 geeft 8,6.
De compressie gemeten met een warme motor levert 0,4-0,5 bar hogere druk, dat blijft in jouw geval ook nog onvoldoende.
(Heb je wel goed omgerekend van psi naar bar?)
Als je nu wat motorolie in het bougiegat spuit en de meting herhaalt, wat zijn dan de waarden? Als ze duidelijk hoger zijn, meer dan 0,1 bar meer, zijn het versleten (of gebroken) zuigerveren of zuigers, als de waarden niet veranderen (d.w.z. niet méér dan ca. 0,1 bar) zijn het de kleppen.