Knipperlicht links

1967-1980
Plaats reactie
jellekeij
Donateur
Donateur

Knipperlicht links

Bericht door jellekeij » wo 10 jun, 2026 16:17

Dag beste, ik rijd altijd met de lichten aan. Plots doet bij het naar links gaan het knipperlicht lampje op het dashboard het niet meer. Ik stop en meen dat voor het knipperlicht links voor het niet doen.
Bij het vervangen van het lampje doen de linker knipperlichten het helemaal niets meer; alleen als het licht aanstaat.
Als de lichten uit zijn doen de knipperlicht het normaal linsk en rechts. Is dit een bekend euvel en hoe op te lossen? Alvast dank. Hartelijke groet Jelle Keij

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Knipperlicht links

Bericht door Luud » wo 10 jun, 2026 17:00

Gelukkig klinkt het me niet als bekend euvel...pak eens de multimeter erbij en/of maak de massa verbindingen schoon bij alle lichtarmaturen.

jellekeij
Donateur
Donateur

Bericht door jellekeij » do 11 jun, 2026 16:20

Dank Luud, maar ik ben er niet uit. De knipperlichten doen het normaal tot en met stadlichten.
Bij het licht aanzetten en het knipperlicht naar links aanzetten gaat het knipperlicht links voor en het standslicht hel zacht knipperen. Hetzelfde gebeursd als de alamrmichten worden aangezet. Snap niet waar deze link vandaan komt. Heb alles opgeschuurd en lampen en zekeringen en de bedrading met aansluiting gecontroleerd.
Misschien heeft iemand nog een suggestie. Alvast dank Jelle

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » do 11 jun, 2026 17:14

Klinkt als een massa probleem...
Alle massapunten van de auto gecheckt?

Luud
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Luud » do 11 jun, 2026 18:02

Dag Jelle, ga nog even met advies Roel mee. Zijn de massa-aansluitingen op de carrosserie niet gecorrodeerd ?? Dit zie je niet maar kan je wel meten. Een extra massapunt maken kan helpen. Bijzonder bij dit soort storingen is dat het zich linksvoor openbaart maar het probleem ergens ander zit.....Zoeken en meten en vooral volhouden. Het is hiervoor goed geweest, dus gaat/kan het ook weer goed komen.

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » do 11 jun, 2026 20:33

Massa-aansluitpunt voor zowel knipperlichten als koplampen bevindt zich net voor de accu, waar de platte gevlochten kabel aan het chassis is geschroefd.

Afbeelding

Roel95
Geregistreerd lid

Bericht door Roel95 » do 11 jun, 2026 22:59

Ff apart massakabeltje van min van de accu rechtstreeks naar de min op knipperlicht armatuur trekken, dan kun je uitsluiten...?

jellekeij
Donateur
Donateur

Bericht door jellekeij » vr 12 jun, 2026 10:12

Heel veel dank voor al jullie reactie. Ik ga aan de slag. Hartelijke groet Jelle

Plaats reactie