zie hier de prijzen Saab 9-3 X
-
nastydrive
- Donateur (2x)

zie hier de prijzen Saab 9-3 X
link http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/4 ... eld__.html
Type
Aandrijving/transmissie
Vermogen
Prijs/label
2.0 T Aero
4WD/6-handbak
210 pk
€ 49.500/D
2.0 T Aero
4WD/6-automaat
210 pk
€ 52.550/F
2.0 T Aero
4WD/6-handbak
200 pk
€ 49.995/D
1.9 TTiD Aero
2WD/6-handbak
180 pk
€ 46.700/B
1.9 TTiD Aero
2WD/6-automaat
180 pk
€ 48.975/D
Type
Aandrijving/transmissie
Vermogen
Prijs/label
2.0 T Aero
4WD/6-handbak
210 pk
€ 49.500/D
2.0 T Aero
4WD/6-automaat
210 pk
€ 52.550/F
2.0 T Aero
4WD/6-handbak
200 pk
€ 49.995/D
1.9 TTiD Aero
2WD/6-handbak
180 pk
€ 46.700/B
1.9 TTiD Aero
2WD/6-automaat
180 pk
€ 48.975/D
-
Boreas
- Geregistreerd lid
Prachtige auto, maar de prijsstelling deugt niet. Saab is ech te duur. Vergelijk: de Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 4x4 Edition (met een nieuw onderstel en nieuwe motoren) nieuwprijs: € 42.045. Het blijft natuurlijk een ander merk en een andere uitstraling; toch zie ik niet in dat een Saab met zijn reeds lang afbetaalde techniek en afgeschreven inversteringskosten E 7500 duurder moet zijn. Een concurrerend geprijsde 9-3X zou juist voor Saab een goede kans bieden een rentré te maken op de automarkt.
-
verde900
- Donateur

-
De Teng
- Geregistreerd lid
Ik vind het ook best veel geld. Zo premium is het interieur nou ook weer niet.. heb meer vertrouwen in de 9-5 en de facelift van de 9-3 op dat gebied (hopelijk ook voor de binnenkant).
Overigens vind ik de X3 ook behoorlijk tegenvallen wat dat betreft. Niet vergelijkbaar, maar goed. M'n schoonpa heeft zo'n ding, afgezien van de spijkerharde vering, is menig paneeltje goedkoop plastic. In de 9-3 uit 1998 zitten betere materialen met regelmaat.
De XC60..? Wat een tank zeg, kan je de 9-3X toch niet naast zetten? De 9-4X misschien.. maar die komt nog.
Overigens vind ik de X3 ook behoorlijk tegenvallen wat dat betreft. Niet vergelijkbaar, maar goed. M'n schoonpa heeft zo'n ding, afgezien van de spijkerharde vering, is menig paneeltje goedkoop plastic. In de 9-3 uit 1998 zitten betere materialen met regelmaat.
De XC60..? Wat een tank zeg, kan je de 9-3X toch niet naast zetten? De 9-4X misschien.. maar die komt nog.
-
verde900
- Donateur

-
Hanm
- Lid van verdienste
Ik ben eigenlijk positief verrast door deze prijs, da's namelijk goedkoper dan dat afgelopen modeljaar een "gewone" 9-3 Aero XWD kostte....
Vergeet niet dat we het ook over een lekker dik aangeklede auto hebben, de Insignia prijs die je noemt is de standaard uitvoering, die wordt ook flink duurder wanneer je hem aankleedt. Desalniettemin is de Insignia een steengoede aanbieding als je het mij vraagt.
De A4 Allroad begint bij 53700 voor de 211 pk TFSI, als we aan het vergelijken gaan, denk ik dat deze het meest correct is. Dan doen Saab het niet gek als low-volume speler. Ik weet wel waar ik liever in gezien wil worden
Vergeet niet dat we het ook over een lekker dik aangeklede auto hebben, de Insignia prijs die je noemt is de standaard uitvoering, die wordt ook flink duurder wanneer je hem aankleedt. Desalniettemin is de Insignia een steengoede aanbieding als je het mij vraagt.
De A4 Allroad begint bij 53700 voor de 211 pk TFSI, als we aan het vergelijken gaan, denk ik dat deze het meest correct is. Dan doen Saab het niet gek als low-volume speler. Ik weet wel waar ik liever in gezien wil worden
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
-
B235R
- Lid van verdienste
-
ecke
- Geregistreerd lid
Ik ben een groot saabliefhebber dus begrijp me niet verkeerd. Maar een 9-3X vergelijken met een XC70, XC60, Q5, A4 en A6 allroad is appels met peren vergelijken. Al deze auto's zijn stukken moderner en qua afwerking en gebruikte technieken een stuk meer bij de tijd. De XC70 en A6 zijn tevens een heel stuk stuk groter, meer de league van de nieuwe 9-5. Wanneer werd de huidige 9-3 ook alweer geintroduceerd? 2003 uit m'n hoofd?
Goede graadmeter zullen de leaseprijzen zijn, waaruit je af kunt lezen hoe professionele partijen de courantheid inschatten.
Willem
Goede graadmeter zullen de leaseprijzen zijn, waaruit je af kunt lezen hoe professionele partijen de courantheid inschatten.
Willem
-
ecke
- Geregistreerd lid
Ok, even de knuppel in het hoenderhoek:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 L&K (afgeladen met luxe snufjes): € 36.200,=
Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI 4WD (met hele fijne 200pk motor): € 40.795,=
Volkswagen Tiguan 2.0 TFSI 200pk 4Motion Track & Field: € 46.950,=
Ik ben bang dat dit de vergelijkbare auto's zijn, qua kwaliteit, motorenaanbod en ruimte. Dan zie je dat de Saab gewoon duur is.
Willem
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 L&K (afgeladen met luxe snufjes): € 36.200,=
Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI 4WD (met hele fijne 200pk motor): € 40.795,=
Volkswagen Tiguan 2.0 TFSI 200pk 4Motion Track & Field: € 46.950,=
Ik ben bang dat dit de vergelijkbare auto's zijn, qua kwaliteit, motorenaanbod en ruimte. Dan zie je dat de Saab gewoon duur is.
Willem
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Sorry, maar ik schat een Saab nog altijd hoger in dan welke VAG-bak dan ook. Skoda en Seat zijn budgetmerken, al willen ze dat niet doen geloven.
Een Altea is een Midi-mpv, dus niet te vergelijken. Een Tiguan is een mini-SUV, dus ook niet te vergelijken. De enige die je mag vergelijken, is de Skoda Octavia Combi. Maar dat is een gewone combi met 4x4, niet een cross over model. Dus de vergelijking gaat ook hier mank.
Een Altea is een Midi-mpv, dus niet te vergelijken. Een Tiguan is een mini-SUV, dus ook niet te vergelijken. De enige die je mag vergelijken, is de Skoda Octavia Combi. Maar dat is een gewone combi met 4x4, niet een cross over model. Dus de vergelijking gaat ook hier mank.
-
ecke
- Geregistreerd lid
Hoger inschatten op basis waarvan? Noem mij eens enkele rationele aspecten waarop de Saab hoger in te schatten is dan de 3 anderen.
Ik heb juist alle emotionele aspecten eruit gelaten en ben zo tot de 3 bovengenoemde auto's gekomen. Ik vind ze prima vergelijkbaar omdat ze hetzelfde bieden qua ruimte, motoren en techniek. En of het nou een opgehoogde stationcar, een opgehoogde mpv of opgehoogde suv betreft maakt dan toch niks uit?
Willem
Ik heb juist alle emotionele aspecten eruit gelaten en ben zo tot de 3 bovengenoemde auto's gekomen. Ik vind ze prima vergelijkbaar omdat ze hetzelfde bieden qua ruimte, motoren en techniek. En of het nou een opgehoogde stationcar, een opgehoogde mpv of opgehoogde suv betreft maakt dan toch niks uit?
Willem
-
Hanm
- Lid van verdienste
Emotie is niks waard? 
Maar buiten dat, het chassis, inclusief zijn all-wheel-drive systeem, moet je niet onderschatten (de vergelijking met een 2003 9-3 gaat daarbij meer dan mank), daar kunnen de genoemde VAG producten zich absoluut niet mee meten. En als we toch met knuppels en hoenderhokken bezig zijn, ook de A4 Allroad kan dat maar amper.
Maar buiten dat, het chassis, inclusief zijn all-wheel-drive systeem, moet je niet onderschatten (de vergelijking met een 2003 9-3 gaat daarbij meer dan mank), daar kunnen de genoemde VAG producten zich absoluut niet mee meten. En als we toch met knuppels en hoenderhokken bezig zijn, ook de A4 Allroad kan dat maar amper.
-
ecke
- Geregistreerd lid
Die wou ik er in deze discussie juist eens uitlaten. Uiteraard is emotie wat waard, wat ik probeer aan te geven is dat het op deze manier wel heel erg duur betaalde emotie is!
Het chassis zal ongetwijfeld prima zijn, dat was het in 2003 ook al en is een van de usp's van de 9-3, alleen ik geloof niet dat het chassis zoveel beter is dan dat van bovengenoemde concurenten.
En wat iemand hierboven al zei, als ze de prijzen nou eens gewoon aantrekkelijk gemaakt hadden zou het een mooie impuls voor Saab in NL zijn, wat ik het merk ten zeerste gun!
Ik durf op basis van deze prijzen wel te zeggen dat de verkopen marginaal zullen worden.
Willem
Het chassis zal ongetwijfeld prima zijn, dat was het in 2003 ook al en is een van de usp's van de 9-3, alleen ik geloof niet dat het chassis zoveel beter is dan dat van bovengenoemde concurenten.
En wat iemand hierboven al zei, als ze de prijzen nou eens gewoon aantrekkelijk gemaakt hadden zou het een mooie impuls voor Saab in NL zijn, wat ik het merk ten zeerste gun!
Ik durf op basis van deze prijzen wel te zeggen dat de verkopen marginaal zullen worden.
Willem