Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » di 20 mei, 2008 22:31
Zeker mooie commercial!
[Zeikmodus]Alleen de auto had wat langer in beeld gemogen[/Zeikmodus]
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Bericht
door Style&Co » di 20 mei, 2008 22:33
idd mooi filmpje! (kost een paar ton aan productie maar dan heb je ook wat)
id die TTID 180 pk? is daar nog wat aan te tunen? Ergo... 4 cil. 9-3ss diesels mogelijk boven de 200pk?
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bericht
door Hanm » di 20 mei, 2008 23:00
Style&Co schreef:id die TTID 180 pk? is daar nog wat aan te tunen? Ergo... 4 cil. 9-3ss diesels mogelijk boven de 200pk?
Zeer binnenkort: 200pk/420Nm uit Zwitserland
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » di 20 mei, 2008 23:04
Dat is mij bekend. Echter was het toen nog de vraag of het ook voor de automaat kan. Weet jij toevallig of ze dat nu al herzien hebben, of nog niet?
-
Rutger
- Geregistreerd lid
Bericht
door Rutger » wo 21 mei, 2008 0:00
Erg mooi filmpje met mooie muziek, maar ik vind de relatie met de 9-3 en SAAB in het algemeen wel erg minimaal.. Dat 'power when you need it' vind ik een beetje een vergezocht bruggetje. Verder is de 9-3 inderdaad weinig in beeld.. Filmtechnisch erg mooi, marketingtechnisch wat minder.
-
Hanm
- Lid van verdienste
Bericht
door Hanm » wo 21 mei, 2008 7:15
taaffert schreef:Dat is mij bekend. Echter was het toen nog de vraag of het ook voor de automaat kan. Weet jij toevallig of ze dat nu al herzien hebben, of nog niet?
Automaat staat ook in de planning, zelfde specs.
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Bericht
door brammelo » wo 21 mei, 2008 7:55
Hanm schreef:Automaat staat ook in de planning, zelfde specs.
Dus dat wil zeggen dat ze ook de automatische bak aanpassen? of blijft die beperkt tot 380 (of was het nu 360) Nm in de eerste twee versnellingen?
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » do 22 mei, 2008 20:05
haha, 370, precies ertussen in
Maar das wel interessant dat de automaat ook meegaat

-
De Flok
- Geregistreerd lid
Bericht
door De Flok » do 22 mei, 2008 20:10
Heb de reclame gister op de Nederlandse televisie gezien. Dan zie je alleen het stuk vanaf de vrachtwagen, maar dat is dan ook het beste gedeelte.
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Bericht
door RG-64 » za 31 mei, 2008 12:11
Hanm schreef:taaffert schreef:Dat is mij bekend. Echter was het toen nog de vraag of het ook voor de automaat kan. Weet jij toevallig of ze dat nu al herzien hebben, of nog niet?
Automaat staat ook in de planning, zelfde specs.
Hirsch heeft zojuist het koppel voor de automaat naar beneden geschroefd tot 400 Nm. Schakelbak blijft staan op 420 Nm. Beide motoren met 200 pk.
Derde kwartaal 2008 komt de software beschikbaar. Ik krijg mijn nieuwe cabrio (Aero TTid) de eerste week van juli. Hij is al Hirsch "aangekleed"; de tuning volgt dus korte tijd later
Zal t.z.t. verslag doen van de prestaties en het verbruik. Ben met name benieuwd naar de combi met de automatische bak, omdat ik her en der hoor dat deze tamelijk onrustig is...
Rob
-
brammelo
- Geregistreerd lid
Bericht
door brammelo » zo 01 jun, 2008 0:26
RG-64 schreef:Ben met name benieuwd naar de combi met de automatische bak, omdat ik her en der hoor dat deze tamelijk onrustig is...
Onrustig op welke manier? 'k Heb de TTiD Combi gereden, en ik merkte weinig onrustigs?
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » zo 01 jun, 2008 14:29
Vind `m juist een stuk rustiger dan een 150pk automaat. Dit omdat de vermogensopbouw veel smeuïger is naar mijn mening bij de TTiD.
-
RG-64
- Geregistreerd lid
Bericht
door RG-64 » ma 02 jun, 2008 13:40
onrustig v.w.b. het schakelmoment, dat schijnbaar nogal kan variëren. Maar nogmaals, ik spreek niet uit eigen ervaring, want TTiD met automaat heb ik nog niet gereden (over 4 weken is ie er!).