"Global disaster" bij GM
-
verde900
- Donateur

"Global disaster" bij GM
Het is echt dramatisch gesteld met GM, zie:
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=31873
Misschien toch het moment om SAAB voor een symbolisch te verkopen bedrag aan een "investeerder"?
Met een schuldenlast om je nek van € 226.000.000.000,-- heb je toch best een probleem.
http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=31873
Misschien toch het moment om SAAB voor een symbolisch te verkopen bedrag aan een "investeerder"?
Met een schuldenlast om je nek van € 226.000.000.000,-- heb je toch best een probleem.
-
verde900
- Donateur

Re: "Global disaster" bij GM
Ik geloof dat de schuldenlast van GM ruim groter is als die van Nederland en Zweden samen.
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Verde, dat laatste klopt niet, voor de rest zijn we 't eens. In Zweden heeft iedereen schulden i.v.m. de belastingen. En de bodem van onze schatkist is dun van het schrapen. De staatsschuld is astronomisch hoog.
Moppersmurf
Moppersmurf
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Zeg Mopper,
bedoel je nu dat 't met Nederland nog erger gesteld is dan met Saab?
Dan heeft Saab nog toekomst,zeker weten,Nederlanders blijf je overal tegenkomen,hoe ver je ook gaat...
bedoel je nu dat 't met Nederland nog erger gesteld is dan met Saab?
Dan heeft Saab nog toekomst,zeker weten,Nederlanders blijf je overal tegenkomen,hoe ver je ook gaat...
-
Hannes
- Forum Admin
Staatsschuld:
1998: 67,7 % van het BBP
2003: 54,0 % van het BBP
(Bron: Eurostat 2004)
Bruto Binnenlands Product (2003): 453.795 miljoen Euro (Bron eurostat 2004) Dus een staatsschuld van: 245.049 miljoen euro.
De staatsschuld loopt ook hard terug, iets wat Saab jammer genoeg niet kan zeggen. Dus misschien staat Nederland er toch beter voor dan Saab op dit moment.
Hannes
Bruto Binnenlands Product (2003): 453.795 miljoen Euro (Bron eurostat 2004) Dus een staatsschuld van: 245.049 miljoen euro.
De staatsschuld loopt ook hard terug, iets wat Saab jammer genoeg niet kan zeggen. Dus misschien staat Nederland er toch beter voor dan Saab op dit moment.
Hannes
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
OK. Ik waag me aan een voorspelling.
1.GM heeft geen geld.
2.GM heeft veel te veel schulden.
3.GM heeft op korte termijn geen uitzicht op veel meer winst.
4.GM heeft erg veel problemen (FIAT, Saab, Opel).
5.GM zit in de hoek waar de klappen vallen en krijgt billenkoek.
6.GM laat steeds berichten 'lekken' waaruit blijkt dat men de problemen bij Saab onderschat heeft en zoekt naar drastische maatregelen.
Ergo.
1.GM gaat hard ingrijpen bij GM Eu. De strategie was altijd al: goedkoop, schuiven met merknamen, saneren die handel.
2.Optie 1. GM-D. gooit nog meer fabrieken dicht. De nieuwe Vectra wordt met de nieuwe 9.3ss in Zweden geproduceerd. De nieuwe 9.3ss is onderhuids een Opel Vectra, met styling elementen van Saab.
3.Optie 2. GM verkoopt Saab. Hopelijk aan Honda. Sanering voor Opel en Fiat.
Ergo. Duimen draaien dat serieuze inversteerders met hart voor Saab gevonden worden. Koop geen nieuwe Saab, want de inruilwaarde zal pijlsnel dalen door alle kwalijke geruchten en berichten.
Moppersmurf
1.GM heeft geen geld.
2.GM heeft veel te veel schulden.
3.GM heeft op korte termijn geen uitzicht op veel meer winst.
4.GM heeft erg veel problemen (FIAT, Saab, Opel).
5.GM zit in de hoek waar de klappen vallen en krijgt billenkoek.
6.GM laat steeds berichten 'lekken' waaruit blijkt dat men de problemen bij Saab onderschat heeft en zoekt naar drastische maatregelen.
Ergo.
1.GM gaat hard ingrijpen bij GM Eu. De strategie was altijd al: goedkoop, schuiven met merknamen, saneren die handel.
2.Optie 1. GM-D. gooit nog meer fabrieken dicht. De nieuwe Vectra wordt met de nieuwe 9.3ss in Zweden geproduceerd. De nieuwe 9.3ss is onderhuids een Opel Vectra, met styling elementen van Saab.
3.Optie 2. GM verkoopt Saab. Hopelijk aan Honda. Sanering voor Opel en Fiat.
Ergo. Duimen draaien dat serieuze inversteerders met hart voor Saab gevonden worden. Koop geen nieuwe Saab, want de inruilwaarde zal pijlsnel dalen door alle kwalijke geruchten en berichten.
Moppersmurf
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

optie 2 lijkt mne onwaarschijnlijk... er is maar 1 land waar een autofabrieksarbeider méér kost dan het toch al dure Duitsland: Zweden!
optie 3 lijkt me een waarschijnlijke... of aan subaru.... of aan een chinees comglomeraat die in 1 klap 'imago' en 'historie' kopen. Igv honda... een 9-3 ss Vtec aero.... wat nou toerenbegrenzer bij 6000.... gaat 'rustig' richting 9000rpm! Alleen de R in Aero wordt wat moeilijk uitspreekbaar vrees ik... 'Aello' zal t dan wel wolden
Over de andere merken van GM... Fiat draait toch niet zo slecht?
optie 3 lijkt me een waarschijnlijke... of aan subaru.... of aan een chinees comglomeraat die in 1 klap 'imago' en 'historie' kopen. Igv honda... een 9-3 ss Vtec aero.... wat nou toerenbegrenzer bij 6000.... gaat 'rustig' richting 9000rpm! Alleen de R in Aero wordt wat moeilijk uitspreekbaar vrees ik... 'Aello' zal t dan wel wolden
Over de andere merken van GM... Fiat draait toch niet zo slecht?
-
bas.kuijpers
- Geregistreerd lid
Vandaag op nu.nl:
'Maffia maakt tweemaal zoveel omzet als Fiat'
Uitgegeven: 20 januari 2005 12:02
ROME - De maffia in Italië maakt tweemaal zoveel omzet als het Fiat-concern: ongeveer 100 miljard euro per jaar. Dat heeft de Italiaanse hoofdaanklager en maffia-onderzoeker Pier Luigi Vigna berekend. Hij stelt dat de georganiseerde criminaliteit tot de grootste ondernemingen van het land behoort.
De omzet zou nog hoger liggen als niet alleen naar de 'traditionele maffia' - zoals de Cosa Nostra op Sicilië en de Camorra in Napels - maar ook naar de Russische en de Albanese maffia wordt gekeken. De belangrijkste bronnen van inkomen zijn nog steeds drugshandel (naar schatting 59 miljard euro per jaar) en afpersing (14 miljard).
Vigna stelt dat het gevaarlijkste is dat de maffia zich steeds verder indringt in het gewone economische leven. In enkele gebieden in het zuiden van het land kan de maffia uitmaken welke merken op de markt komen en welke niet.
Wellicht kan GM zich ook in deze Italiaanse business gaan bewegen?
'Maffia maakt tweemaal zoveel omzet als Fiat'
Uitgegeven: 20 januari 2005 12:02
ROME - De maffia in Italië maakt tweemaal zoveel omzet als het Fiat-concern: ongeveer 100 miljard euro per jaar. Dat heeft de Italiaanse hoofdaanklager en maffia-onderzoeker Pier Luigi Vigna berekend. Hij stelt dat de georganiseerde criminaliteit tot de grootste ondernemingen van het land behoort.
De omzet zou nog hoger liggen als niet alleen naar de 'traditionele maffia' - zoals de Cosa Nostra op Sicilië en de Camorra in Napels - maar ook naar de Russische en de Albanese maffia wordt gekeken. De belangrijkste bronnen van inkomen zijn nog steeds drugshandel (naar schatting 59 miljard euro per jaar) en afpersing (14 miljard).
Vigna stelt dat het gevaarlijkste is dat de maffia zich steeds verder indringt in het gewone economische leven. In enkele gebieden in het zuiden van het land kan de maffia uitmaken welke merken op de markt komen en welke niet.
Wellicht kan GM zich ook in deze Italiaanse business gaan bewegen?
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
hoewel optie 2 erg mooi zou zijn (honda erg goed en mooi merk, fijne, ondergewaardeerd merk) lijt t me niet waarschijnlijk. Honda heeft al een luxe merk (acura) en nare ervaringen met het overnemen van europese treurhandel (Rover)
-
Ruud
- Geregistreerd lid
Geen kritiek op Honda, maar ik denk dat Honda een heel ander soort merk is dan Saab, en zeker niet dezelfde soorten techniek hanteerd.bmw3er schreef:hoewel optie 2 erg mooi zou zijn (honda erg goed en mooi merk, fijne, ondergewaardeerd merk) lijt t me niet waarschijnlijk. Honda heeft al een luxe merk (acura) en nare ervaringen met het overnemen van europese treurhandel (Rover)
Daarbij, Saab is een luxe merk, ik denk dat de potentiele kopers snel zullen afhaken wanneer ze weten dat het Zweedse Saab onderhuids een Honda is. Opel is ook niet alles, maar het blijft Duitse degelijkheid in de ogen van veel mensen. Wanneer Saab weer onder een ander concern valt is de echtheid en de emotie(vooral bij een Japanse moeder maatschappij) er wel echt af lijkt me.
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Onder ons gezegd en gezwegen
Ik heb 2 honda's gehad,crx en prelude,dat waren 2 topwagens,vooral de laatste...
Rijden,power,luxe,comfort en vooral technische degelijkheid...
Maar Saab heeft meer uitstraling dat is waar,maar technisch is Honda jaren vooruit.
Honda is trouwens ook geen goedkoop merk meer he,dacht ik zo...
De Japanse BMW,maar daar wil ik liever niet aan denken,ik heb een hekel aan BMW
Ik heb 2 honda's gehad,crx en prelude,dat waren 2 topwagens,vooral de laatste...
Rijden,power,luxe,comfort en vooral technische degelijkheid...
Maar Saab heeft meer uitstraling dat is waar,maar technisch is Honda jaren vooruit.
Honda is trouwens ook geen goedkoop merk meer he,dacht ik zo...
De Japanse BMW,maar daar wil ik liever niet aan denken,ik heb een hekel aan BMW
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Ik wist het. Sjonnie dopehead met z'n CRX en velgen van de Automat.
Je bent er op vooruit gegaan met je Saab Erwin, je bent echt op de goede weg - ga zo door!
Moppersmurf
Je bent er op vooruit gegaan met je Saab Erwin, je bent echt op de goede weg - ga zo door!
Moppersmurf
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
.Sjonnie dopehead met z'n CRX en velgen van de Automat
Ieder zijn mening,maar in 1990 was een crx zeker geen sjonnie-car,en in '93 de prelude v-tec,met z'n leder,controversieel dashboard, permanente 4-wielsturing,220pk,al helemaal niet.
Ik vind trouwens dat Honda qua durf en styling wel wat gas heeft terug genomen,al zijn ze nu wel betaalbaar maar veel minder innovatief geworden,ter vergelijking een vriend van me kocht vorig jaar een accord coupé v-tec met alle mogelijke opties voor 32000€,dat is zelfs iets minder dan een prelude 10 jaar geleden.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Ho, dit geeft wellicht een vertekent beeld. In 1998 hadden we nog de gulden. Als je grofweg rekent dat in 2003 alles 2 keer zo veel kost, wordt de staatsschuld weliswaar percentueel lager. Maar feitelijk is de daling kleiner.Hannes schreef:Staatsschuld:
Hannes
Dit is een van de denkfouten die het momenteel belangrijkste deel onze politici ook maken.
En ten koste van wat allemaal?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Waarom ga je er vanuit dat Honda dezelfde policy's op nahoudt? Heeft Rover ook Honda motoren gekregen? Was dat niet 1 model?Daarbij, Saab is een luxe merk, ik denk dat de potentiele kopers snel zullen afhaken wanneer ze weten dat het Zweedse Saab onderhuids een Honda is. Opel is ook niet alles, maar het blijft Duitse degelijkheid in de ogen van veel mensen. Wanneer Saab weer onder een ander concern valt is de echtheid en de emotie(vooral bij een Japanse moeder maatschappij) er wel echt af lijkt me.