de saab-rijder

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
nako
Geregistreerd lid

de saab-rijder

Bericht door nako » do 20 sep, 2007 15:52

bron: webbel.nl

Ik herken me niet echt in de beschrijving. Maarja, ik rijd dan ook niet in een SPORTsedan :-P+
Klassieke auto voor de familie-man die degelijkheid boven alles stelt. Automerk dat jaren vooruit liep op het implementeren van passagiersveiligheid. Denk aan airbag, deurverstevigingen enz. De oudere modellen kennen een trouwe groep fans van met name 'nette mensen'. De nieuwste modellen moet het meer hebben van de mannen die in bandenhoogte een vergelijking met hun IQ zien. Hoe kleiner de wanghoogte, hoe liever. Zeg maar 'meer ijzer met meer PK's combineren'. Bijna alle modellen hebben dan ook ergens 'Sport' in de naam staan. Dit in schril contrast met de oude groep Saab-fans die liever sporten door in beweging te zijn. Het doet mij trouwens erg denken aan Lada/Skoda. Zij probeerden begin jaren negentig iets meer auto's te verkopen door aan diverse modellen met de naam sport aan te prijzen (meer vermogen om veel staal voort te bewegen).
Er was toen een grapje rond over de Lada. 'Hoe herken je een Lada Sport?, Antwoord: Aan de tennisbal over de trekhaak.'. Ik weet niet welk imaga de GM Saab voor ogen heeft, ik moet in ieder geval hieraan denken. Een auto voor mensen met goed gevoel voor geld verdienen. En met een eigen levensmotto: 'Liever patsen met sport dan zelf te sporten'

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 20 sep, 2007 17:17

Ik ook niet...... Waha! Wie is hiervan de auteur en wat doet deze persoon voor de kost? Sportpsycholoog, ofzo?

erwin mertens
Geregistreerd lid

Bericht door erwin mertens » do 20 sep, 2007 17:40

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 20 sep, 2007 17:47

Mijn sokken zijn net als mijn SAAB: zwart uni. Van een site die ruitjessokken voor heren promoot, verwacht ik weinig goeds...

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » do 20 sep, 2007 23:51

Kan me niet vinden in de familieman, niet in de ''nette man'' maar ook niet in het type Sjonnie Petje verhaal met meer staal meer vermogen...

Ik hou gewoon van de vormgeving, de techniek, de kwaliteit en dat alles gecombineerd met een niet te alledaags merk.
Ben altijd wel een beetje geweest van de Underdog, maar niet de nerd :wink:

Non-Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Non-Turbo » vr 21 sep, 2007 14:38

Ach, Saab heeft tenminste een imago. Volumemerken als Nissan en Toyota komen in dit dubieuze lijstje niet voor...

robertw

Bericht door robertw » vr 21 sep, 2007 15:45

geweldig verhaal;
Audi: Dure volkswagen, voor hen die dat kunnen betalen.
Ik hoorde laatst van een Audi eigenaar dat hij even uitgestapt was om een ratel aan een van zijn banden te controleren. Briljant, hij had de motor laten draaien, dus werden de portieren automatisch vergrendeld. Het koste ruim een uur voor de Duitse wegenwacht de deur geforceerd had. De moter draaide nog. Voor een klantvriendelijke benadering moet je bij Audi/Volkswagen zijn
ps, het viel mij op tijdens mijn vakantie in Zweden dat Audi daar wel prima zaken doet.

Mdr
Geregistreerd lid

Bericht door Mdr » za 22 sep, 2007 21:03

Bmw is voor boeren

N207
Donateur
Donateur

Re: de saab-rijder

Bericht door N207 » vr 28 sep, 2007 15:11

nako schreef:bron: webbel.nl

Ik herken me niet echt in de beschrijving. Maarja, ik rijd dan ook niet in een SPORTsedan :-P+
... De nieuwste modellen moet het meer hebben van de mannen die in bandenhoogte een vergelijking met hun IQ zien. Hoe kleiner de wanghoogte, hoe liever. Zeg maar 'meer ijzer met meer PK's combineren'. Bijna alle modellen hebben dan ook ergens 'Sport' in de naam staan. Dit in schril contrast met de oude groep Saab-fans die liever sporten door in beweging te zijn. Het doet mij trouwens erg denken aan Lada/Skoda. Zij probeerden begin jaren negentig iets meer auto's te verkopen door aan diverse modellen met de naam sport aan te prijzen (meer vermogen om veel staal voort te bewegen).
Er was toen een grapje rond over de Lada. 'Hoe herken je een Lada Sport?, Antwoord: Aan de tennisbal over de trekhaak.'. Ik weet niet welk imaga de GM Saab voor ogen heeft, ik moet in ieder geval hieraan denken. Een auto voor mensen met goed gevoel voor geld verdienen. En met een eigen levensmotto: 'Liever patsen met sport dan zelf te sporten'
:facts:
Ik zag van de week een oude Amerikaanse advertentie:
http://i189.photobucket.com/albums/z260 ... an0144.jpg

"The 4-passenger SAAB-93 Sports Sedan"

Need I say more...

Plaats reactie