Saab 9-7X naar NL?

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
Ruud
Geregistreerd lid

Saab 9-7X naar NL?

Bericht door Ruud » vr 16 jul, 2004 19:49

Saab Nederland wil
koste wat kost 9-7X verkopen

HAMBURG - Saab plant de 9-7X vooralsnog alleen voor de Amerikaanse markt, maar de Nederlandse importeur wil de 4x4 dolgraag in zijn productgamma opnemen. De directeur van de vaderlandse vertegenwoordiger is zelfs zo enthousiast over het verkooppotentieel van de 9-7X dat het overweegt om de 4x4 zélf in Verenigde Staten te gaan halen.

Pieter Gabriëls, Algemeen Directeur van de Nederlandse Saab-importeur, is ervan overtuigd dat als hij de 9-7X niet naar oins land haalt, iemand anders het wel doet. Gabriëls wil de grijze import voor zijn of zelfs zelf voor de grijze import zorgen. De directeur denkt dat er zo’n 700 tot 900 Nederlanders per jaar in de markt zijn voor de SUV.

Met de 9-7X speelt Saab in op de sterk groeiende markt van luxe terreinauto’s in de Verenigde Staten. De 4x4 wordt dan ook door moederconcern General Motors in Ohio, Amerika, vervaardigd. Hij is gebaseerd op de Oldsmobile Bravada, waarvan de productie recent ten einde liep.
Afbeelding
Afbeelding

Laat komen Laat komen! ! !
Ik zou het echt prachtig vinden om deze SUV op de weg te zien, het lijkt me ook een gat in de Saab-markt.

Wat denken jullie ervan?

Mzzls,
Ruud

verde900
Donateur
Donateur

Re: Saab 9-7X naar NL?

Bericht door verde900 » vr 16 jul, 2004 20:16

Ruud schreef: het lijkt me ook een gat in de Saab-markt
dat je met zo´n "ding" een flink gat kunt vullen staat (voor mij in ieder geval) als een paal boven water :lol:

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » zo 18 jul, 2004 14:48

Blijkbaar heeft de wanhoop toegeslagen bij Saab NL. Nou ja, ik begrijp het wel: je moet toch wat verkopen om de schoorsteen te laten roken. Ik loop er met een grote boog omheen. Voor mij geen opgeleukte Amerikaanse light truck met ladderchassis. Als ik al op auto's met de lijnen van een telefooncel zou vallen, dan wilde ik voor mijn zuurverdiende centjes een serieuzer ontwerp, bijv. de Voolvoo 90.
Moppersmurf

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 18 jul, 2004 16:30

Moppersmurf schreef:Als ik al op auto's met de lijnen van een telefooncel zou vallen, dan wilde ik voor mijn zuurverdiende centjes een serieuzer ontwerp, bijv. de Voolvoo 90.
Moppersmurf
ach waarde moppersmurf, de kopersmarkt/vakpers (?) heeft ook bepaald dat die XC90 met een V8 zou moeten komen,
anders is het concept niet serieus genoeg (die V8 komt dus ook laat dit jaar) de waanzin naar groter, dikker, en meer
consumerend is dus ook daar toegeslagen.
SAAB zou met de 9-7X dus meteen met een aan de vraag naar een "dikke SUV" (ook qua motor) passend model komen, helaas!

p.s. wanneer ging je nou op vakantie?

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » zo 18 jul, 2004 18:22

Moppersmurf schreef:Blijkbaar heeft de wanhoop toegeslagen bij Saab NL. Nou ja, ik begrijp het wel: je moet toch wat verkopen om de schoorsteen te laten roken. Ik loop er met een grote boog omheen. Voor mij geen opgeleukte Amerikaanse light truck met ladderchassis. Als ik al op auto's met de lijnen van een telefooncel zou vallen, dan wilde ik voor mijn zuurverdiende centjes een serieuzer ontwerp, bijv. de Voolvoo 90.
Moppersmurf
Je doet je naam eer aan. Je hóéft hem niet te kopen!

Moppersmurf
Geregistreerd lid

Bericht door Moppersmurf » ma 19 jul, 2004 9:50

Oosthoek, dat is een hele opluchting...make my day, want de 9.7 zal vast ook duur worden...
M.smurf

Plaats reactie