Jason Castriota's Lost SAAB Concepts

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
nacra 93
Donateur
Donateur

Jason Castriota's Lost SAAB Concepts

Bericht door nacra 93 » ma 28 okt, 2013 9:38

Via http://www.Saabworld.net" onclick="window.open(this.href);return false; :

http://www.roadandtrack.com/photos-saab ... ts#slide-5" onclick="window.open(this.href);return false;

Sonnet

Afbeelding
Afbeelding

9-1

Afbeelding
Afbeelding

tanisha
Geregistreerd lid

Re: Jason Castriota's Lost SAAB Concepts

Bericht door tanisha » ma 28 okt, 2013 10:02

net zo lelijk als de rest van zijn ontwerpen ik ben blij dat geen van zijn ontwerpen ooit het levenslicht heeft gezien!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 28 okt, 2013 10:10

hoe kun je dat nou zeggen? Laten we het erop houden dat smaak subjectief is

ik vind het waanzinnig mooi... met name de achterkant van de rode auto. Het valt me constant op hoe dicht Saab/Castriota en BMW bij elkaar zitten qua ontwerp. Castriota is iets organischer dan sommige scherpe vouwen van BMW maar voor re rest zou je enkel de grille hoeven te vervangen

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » ma 28 okt, 2013 10:23

laten we het er op houden dat er geen gedrochten saab's op de weg zijn gekomen en dit ook nooit de bedoeling is geweest er hadden lelijke spyker's op de weg moeten komen bekostigt door de dood van saab

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » ma 28 okt, 2013 10:33

Ik vind die rooie wel heel erg mooi!

Dus 'gedrochten' vind ik errg overdreven.. Maar dat is persoonlijk natuurlijk. Van mij mogen ze in productie, iig die rooie :wink:

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 28 okt, 2013 10:42

Die sonnet is gaaf zeg!

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 28 okt, 2013 10:47

Die rooie! maar welke? Ik zie twee verschillende, de achterste zijruiten liggen bij de bovenste vlak met de carrosserie, bij de onderste loopt de c-stijl los van de achterramen, je kan je hand er tussen steken. Ooit eerder gedaan door Ferrari.
Ook de achterlichten zijn verschillend: bij de bovenste lopen ze door in de zijpanelen, bij de onderste zit er een spoiler ter begrenzing.

Genoeg keus derhalve, smaken verschillen nu eenmaal en over smaak valt niet te twisten (ook niet op een forum, al denken sommigen dat door maar hard genoeg te roepen hun mening wel op te dringen is...)

Groet, Rein.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 28 okt, 2013 11:03

Dat van het achterlicht vind ik wel goed gezien, snap ook niet helemaal hoe dat zit. Die achterste zijruit klopt wel volgens mij. In het aanzicht van achteren loopt de ruit ook niet naar boven maar naar binnen. In het perspectief van het vooraanzicht lijkt de ruit daardoor recht te lopen, terwijl die naar binnen toe loopt...

Redi
In memoriam †

Bericht door Redi » ma 28 okt, 2013 11:18

Kijk ook goed naar de (grijs/chroom) sierstrip onder de zijruit, die zit bij de onderste wel, bij de andere niet. Nog een verschil: de wielkast: Bij de bovenste loopt deze aan de achterkant mee met de ronding, bij de onderste loopt deze recht (horizontaal) door naar de achterzijde. Er is sprake van twee ontwerpen, wat vaker voorkomt in dit stadium, waarbij er nog geen definiteve beslidding is genomen over het ontwerp.

JanJunior
Geregistreerd lid

Bericht door JanJunior » ma 28 okt, 2013 11:30

Noem mij maar ouderwets, maar ik vind het dus helemaal niets. Veel te geforceerd, teveel lijnen en gimmicks. Eigenlijk de enige lijn die me wel kan bekoren is de lijn die de achterruit met de rode carrosserie maakt, maar dat wordt weer teniet gedaan door een enormiteit van een C-stijl.

Maar ja, ik vind een moderne Aston Martin nu eenmaal ook mooier dan een moderne BMW.
Heeft iets met de gebruikte ontwerptaal te maken, mijn voorkeur ligt eerder bij glooiingen dan bij scherpe vouwen en in de getoonde ontwerpjes zie ik beiden terug en das wat teveel van het goede.

Alles uiteraard mijn persoonlijke mening, niets meer of minder :)

:O:

Jan

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » ma 28 okt, 2013 11:34

Ben het wel met Style&Co eens dat (de achterkant) dicht tegen BMW aanschurkt. Ook wel een beetje die goedkope instap Mercedes
Hou van de nieuwe BMW 5 series, maar wat deze ontwerpen voor een Saab betreft...Computer says no!

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 28 okt, 2013 12:46

Ach, gelukkig hebben we de foto's nog :P Sonnet kan er op het eerste gezicht best mee door imho.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » ma 28 okt, 2013 18:05

Ik zie er ook wel kont van een A7 in terug.
Van mij had dit wel in produktie gemogen

maikel2.0t
Geregistreerd lid

Bericht door maikel2.0t » ma 28 okt, 2013 18:53

die rode ziet er wel gaaf uit lekker licht van binnen waarschijnlijk ook:D

plumert
Geregistreerd lid

Bericht door plumert » ma 28 okt, 2013 20:24

Ze kijken wel wat op de Chrysler crossfire...

Plaats reactie