Saab 9-3 Sportswagon officieel (OVB)

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Moppersmurf
Geregistreerd lid

Re: Saab 9-3 Sportswagon officieel (OVB)

Bericht door Moppersmurf » ma 25 apr, 2005 8:37

Paulito,

ik had iets herkenbaars aan: een ruitjesbroek!
Was jij degene die met een Audi kwam? Of die met die Volvo?
Groet,

Moppersmurf

Paulito
Donateur
Donateur

Bericht door Paulito » ma 25 apr, 2005 18:37

Audi! Volvo! Bij een Saab preview kom ik met mijn Saab 9000 natuurlijk. Niet in ruitjesbroek maar casual spijkerstof.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 28 mei, 2005 21:20

Hanm schreef:Ik denk dat die rode kleur voor de amerikanen meer met wetgeving heeft te maken dan een conservatieve smaak bij de amerikanen.
Voor het geval nog niet voor iedereen duidelijk was hoe het zit met die rode achterlichten hierbij een citaat uit New Car Testdrive.com

The new sportwagon is a standard 9-3 back as far as the B-pillar, but after that, there are 695 new parts and a real, working station wagon body, a body decorated with an integral rear roof spoiler housing the CHMSL lens (that's center high mounted stop light), an aluminum tailgate, and vertical white taillamp lenses containing two rows of 15 red LEDs each (except in California and Canada, where local rules permit only red rear lenses).

Maar misschien waren anderen hier al achter gekomen en ben ik alleen een beetje traag van begrip.

Shearwater

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » za 28 mei, 2005 23:13

Was er onlangs niet iemand die benieuwd was hoedie er in't zwart uitziet? Kijk maar eens op deze site:

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=3

Shearwater

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » zo 03 jul, 2005 9:48

SAAB NL is in onderhandeling met Fabriken vwb aanpassing van de prijs van de dieseluitvoering; bij huidige calculaties bijv. 48 mnd/55000 kmpj komt de diesel nl. duurder uit dan de benzine-versie ZELFS met inbegrip van brandstof. Opties: standkachel eruit (Euri 600) roetfilter eruit (Euri 700); men hoopt en verwacht in totaal Euri 2000 per auto te gaan besparen.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 03 jul, 2005 12:11

900 SE C schreef:SAAB NL is in onderhandeling met Fabriken vwb aanpassing van de prijs van de dieseluitvoering; bij huidige calculaties bijv. 48 mnd/55000 kmpj komt de diesel nl. duurder uit dan de benzine-versie ZELFS met inbegrip van brandstof. Opties: standkachel eruit (Euri 600) roetfilter eruit (Euri 700); men hoopt en verwacht in totaal Euri 2000 per auto te gaan besparen.
Dat mag je me dan wel eens voorrekenen.
Bij een meerpijs van E 3100 (D/120 pk) (2400 + 700 voor het roetfilter) tov een 1.8t bedraagt de besparing volgens mijn rekenprogrammaatje voor omslagpunten bij ca 40000 km per jaar ergens rond de E 500 - 600 en dat wordt alleen maar meer als je meer rijdt. Het lijkt me stug dat je met 55000 pj en vier jaar duurder uit zou zijn dan met een benzineuitvoering. Bovendien: die standkachel is geen pure luxe en zonder roetfilter moet je m.i. nu niet meer willen.
Zouden al die zakelijke dieselrijders zich dan zo deerlijk vergist hebben?
Shearwater

Plaats reactie