We must save the Museum
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Re: We must save the Museum
Het verleden is toch zeker zo belangrijk als het heden en de toekomst
-
robertw
vandaag trof ik op twitter een heel triest bericht...
http://ht.ly/8wbzx" onclick="window.open(this.href);return false;
eigenlijk is het toch een schande dat de Zweedse Overheid zo met zijn industrieel e/o cultureel erfgoed omgaat. Volgens mij moeten we gewoon een brief schrijven naar de Zweedse ambassade en ons beklag doen.
/rw
http://ht.ly/8wbzx" onclick="window.open(this.href);return false;
eigenlijk is het toch een schande dat de Zweedse Overheid zo met zijn industrieel e/o cultureel erfgoed omgaat. Volgens mij moeten we gewoon een brief schrijven naar de Zweedse ambassade en ons beklag doen.
/rw
-
noee
- Geregistreerd lid
Saabmuseum
Ik kwam het volgende PDF bestandje tegen met alle foto's van de auto's in het museum.
http://www.jouwkeuken.nl/documents/Saab ... dingen.pdf
Met onder andere de 2de saab safari, en vele andere prototypes...
Groeten van Noë
http://www.jouwkeuken.nl/documents/Saab ... dingen.pdf
Met onder andere de 2de saab safari, en vele andere prototypes...
Groeten van Noë
-
Raggare
- Geregistreerd lid
De foto,s kum je hier ook vinden http://svt.se/svt/road/Classic/article/ ... popup=true" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Ik kan geen woord Zweeds, maar is er als gewone Hollander op te bieden? En waar vind ik dat? Iemand enig idee?
-
jogi123
- Geregistreerd lid
Ik heb de lijst nog maar eens doorgespit en ben er maar mee gestopt.......... Kreeg de tranen in mijn ogen en een weeig onderbuik gevoel........
Triest wordt je er van ........ De complete geschiedenis wordt te grabbel gegooid..... Wat een compleet gebrek aan respect
En dat alleen voor die paar rotcenten die toch al afgeschreven zijn ..........
(Is er nou geen enkele multimiljonair die ff al die auto´s koopt en gewoon laat staan in trolhattan? Bijv. Jay Lenno en of soortgenoten ........ )
JG
Triest wordt je er van ........ De complete geschiedenis wordt te grabbel gegooid..... Wat een compleet gebrek aan respect
En dat alleen voor die paar rotcenten die toch al afgeschreven zijn ..........
(Is er nou geen enkele multimiljonair die ff al die auto´s koopt en gewoon laat staan in trolhattan? Bijv. Jay Lenno en of soortgenoten ........ )
-
RolVer
- In memoriam †
Volkomen mee eens , dit is in en in triest dat een stuk historie verloren gaat.jogi123 schreef:Ik heb de lijst nog maar eens doorgespit en ben er maar mee gestopt.......... Kreeg de tranen in mijn ogen en een weeig onderbuik gevoel........
Triest wordt je er van ........ De complete geschiedenis wordt te grabbel gegooid..... Wat een compleet gebrek aan respect![]()
Die Saabs horen in dat museum bij elkaar.
Groet Rolf ( hij vindt dit nog erger dan het verloren gaan van het merk Saab)
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Wat me nog het meeste pijn doet is al die onwetende Saab haters die dit leuk vinden.
Wat mij betreft mag de hens in heel Saab nu/als het museum veruïneerd wordt. En dan vergeten we alles wat er gebeurd is.
Wát triest. En dit hebben we dus allemaal te danken aan General Motors die het reorganisatieplan van Saab - wat al klaar lag - afkeurde, waarmee ook het museum onschendbaar zou worden. Met één geweigerde handtekening zeggen ze "F Y" tegen alle Saabfans, de nieuwe modellen die al klaarstaan voor productie en het museum. En dat alles om het eigen hachje - die verschrikkelijke amerikaanse bakken - te redden. Tjonge jonge wat ben je dan een vent.
Dank je wel GM, ik hoop dat jullie genieten van dit steken onder tafel uitdelen op hoger niveau. Volgens mij doet GM het er gewoon om, zo veel mogelijk zout in de wonden. Oh wat in en in triest.
Wat mij betreft mag de hens in heel Saab nu/als het museum veruïneerd wordt. En dan vergeten we alles wat er gebeurd is.
Wát triest. En dit hebben we dus allemaal te danken aan General Motors die het reorganisatieplan van Saab - wat al klaar lag - afkeurde, waarmee ook het museum onschendbaar zou worden. Met één geweigerde handtekening zeggen ze "F Y" tegen alle Saabfans, de nieuwe modellen die al klaarstaan voor productie en het museum. En dat alles om het eigen hachje - die verschrikkelijke amerikaanse bakken - te redden. Tjonge jonge wat ben je dan een vent.
Dank je wel GM, ik hoop dat jullie genieten van dit steken onder tafel uitdelen op hoger niveau. Volgens mij doet GM het er gewoon om, zo veel mogelijk zout in de wonden. Oh wat in en in triest.
-
Nine
- Geregistreerd lid
Doodzonde!!! (vertaald uit Ttela.se)
Saab sells her memories
TROLLHÄTTAN
For Saab enthusiasts, it is a tragedy. For the receivers a way to bring in money.
This Friday is the last day to submit a bid for Saab cars museum. There is considerable risk that the collection now dispelled for good.
RelatedFactsNot just cars
Among all the cars are also available:
A caravan - SAABO.
A truck - a Saab 9000 cut and fitted with a platform behind the front doors.
A trailer - just right for such a used Saab.
The cars are on konursboet.se.
Fact: TT
.Article SeriesSaab Museum Saab Museum collected at 123 sites
2012-01-16
Now the museum put out to tender
2012-01-13
Innovatum may take over Saab Museum
2012-01-12
Veterans want to save Saab Museum
2012-01-10
Requires state responsibility for the Saab Museum
2012-01-04
The municipality does not buy the Saab Museum
2011-12-20
Saab Museum issue for the region?
2011-10-26
2011-10-26
Saab Museum distrained by the bailiff
2011-09-22
Saab Museum can be saved in bankruptcy
2011-09-02
.Getting into the museum and take a last look at the rarities can not, unless you are really serious buyer.
- Then we can let someone and show car. Otherwise it is closed, said Peter Bäckström, head of the Saab Museum.
The majority must be content with looking at pictures on the bankruptcy trustee's website. There are about 120 cars. And a trailer and a caravan.
How many potential customers who are not known. One of them is the municipality of Trollhättan. Maybe.
- We follow the development, said Paul Akerlund (S), mayor and former union president at Saab.
TT: Have you made an offer?
- We wait, says Åkerlund.
Most cars in the collections are executable, the second most shewbread. Aero X concept, for example, from 2006, just over two tonnes of heavy and executable with difficulty.
Or a Saab Formula Junior in 1960? To say nothing of themselves Ursaaben from 1947. A piece of automotive history, not only from a Swedish perspective.
Just the fear that the historical legacy dissipated got Penilla Gunther (KD) on Tuesday to ask the Minister of Culture Lena Adelsohn Roth in parliament about what government can do for the Automobile Museum.
- The government should have an interest in acting in this matter, says Gunther.
Saab sells her memories
TROLLHÄTTAN
For Saab enthusiasts, it is a tragedy. For the receivers a way to bring in money.
This Friday is the last day to submit a bid for Saab cars museum. There is considerable risk that the collection now dispelled for good.
RelatedFactsNot just cars
Among all the cars are also available:
A caravan - SAABO.
A truck - a Saab 9000 cut and fitted with a platform behind the front doors.
A trailer - just right for such a used Saab.
The cars are on konursboet.se.
Fact: TT
.Article SeriesSaab Museum Saab Museum collected at 123 sites
2012-01-16
Now the museum put out to tender
2012-01-13
Innovatum may take over Saab Museum
2012-01-12
Veterans want to save Saab Museum
2012-01-10
Requires state responsibility for the Saab Museum
2012-01-04
The municipality does not buy the Saab Museum
2011-12-20
2011-10-26
2011-10-26
Saab Museum distrained by the bailiff
2011-09-22
Saab Museum can be saved in bankruptcy
2011-09-02
.Getting into the museum and take a last look at the rarities can not, unless you are really serious buyer.
- Then we can let someone and show car. Otherwise it is closed, said Peter Bäckström, head of the Saab Museum.
The majority must be content with looking at pictures on the bankruptcy trustee's website. There are about 120 cars. And a trailer and a caravan.
How many potential customers who are not known. One of them is the municipality of Trollhättan. Maybe.
- We follow the development, said Paul Akerlund (S), mayor and former union president at Saab.
TT: Have you made an offer?
- We wait, says Åkerlund.
Most cars in the collections are executable, the second most shewbread. Aero X concept, for example, from 2006, just over two tonnes of heavy and executable with difficulty.
Or a Saab Formula Junior in 1960? To say nothing of themselves Ursaaben from 1947. A piece of automotive history, not only from a Swedish perspective.
Just the fear that the historical legacy dissipated got Penilla Gunther (KD) on Tuesday to ask the Minister of Culture Lena Adelsohn Roth in parliament about what government can do for the Automobile Museum.
- The government should have an interest in acting in this matter, says Gunther.
-
Saapie
- Donateur (2x)

Zondag in valkenburg dacht ik nog, wat zijn er toch een hoop mensen met beschaving. Maar bij het horen van dit bericht, komt de realiteit hard aan. Wat ongelofelijk dom dat die zweedse overheid dit laat gebeuren. Want qua opbrengst zal het niets voorstellen.
-
Raggare
- Geregistreerd lid
De Zweden en de Zweedse overheid.
En maar roepen dat we trots moeten zijn op de Zweedse cultuur.
En maar roepen dat we trots moeten zijn op Zweedse producten.
Kom je in de winkels zie dikwijls een Zweeds vlaggetje op producten omdat het Zweeds is.
Köp Svenkst! Koop Zweeds producten Köp när producerade produkter! Koop produkten uit de buurt
Rädda jobben! Red de werkgelegenheid
Grote Zweedse bedrijven bedrijven verdwijnen naar het buitenland of zijn in buitenlandse handen.
Intussen staan ze met de handen in de zakken de andere kant op te kijken!
,
En maar roepen dat we trots moeten zijn op de Zweedse cultuur.
En maar roepen dat we trots moeten zijn op Zweedse producten.
Kom je in de winkels zie dikwijls een Zweeds vlaggetje op producten omdat het Zweeds is.
Köp Svenkst! Koop Zweeds producten Köp när producerade produkter! Koop produkten uit de buurt
Rädda jobben! Red de werkgelegenheid
Grote Zweedse bedrijven bedrijven verdwijnen naar het buitenland of zijn in buitenlandse handen.
Intussen staan ze met de handen in de zakken de andere kant op te kijken!
,
-
Nine
- Geregistreerd lid
Wat mij gisteravond wel opviel is dat de volledige inventarislijst met foto's die door de curatoren wordt gepubliceerd alleen in het Zweeds is....mmm...als je veel opbrengst wil hebben dan doe je het minimaal in het Engels....apart
(?)
http://www.jouwkeuken.nl/documents/save ... um-now.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (ik ben even de link kwijt die ik eerder had (maar dit is het zelfde document).
http://www.jouwkeuken.nl/documents/save ... um-now.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; (ik ben even de link kwijt die ik eerder had (maar dit is het zelfde document).
-
paulzee
- Geregistreerd lid
http://www.delphi.se/saabenglish" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is echt niet te geloven.. gewoon allemaal op een hoop een paar dagen bieden en sluiten maar.
Zou bijna naar zweden rijden..
Het is echt niet te geloven.. gewoon allemaal op een hoop een paar dagen bieden en sluiten maar.
Zou bijna naar zweden rijden..
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Heb het idee dat het de curator ook niet gaat om het maximum uit de te verkopen onderdelen te halen maar om het verkopen zelf