Daar is ie weer: de 9-7X

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » zo 30 okt, 2005 23:28

A way of live is het zeker maar open staan voor andere ideeen is ook een Great life.......... :wink:

EJ

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 30 okt, 2005 23:32

trollspeed schreef:A way of live is het zeker maar open staan voor andere ideeen is ook een Great life.......... :wink:
jaja....
en je zou dan zo´n ding ook nog kopen misschien?
met jouw specifieke historie van SAAB's?
jaja................................ :?

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » ma 31 okt, 2005 0:09

9 november ga ik de nieuwe 9-5 en de 9-7 in het echt bekijken. Zodra ik rijervaringen met de 9-7 heb zal ik ze hier posten. Het enigste wat ik toe nu toe weet is dat het onderstel compleet anders is als de amerikaanse variantn. de 9-7 schijnt een behoorlijk stuk dichter bij het asfalt te staan als bv de trailblazer.

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 31 okt, 2005 0:12

Injectie schreef:9 november ga ik de nieuwe 9-5 en de 9-7 in het echt bekijken. Zodra ik rijervaringen met de 9-7 heb zal ik ze hier posten. Het enigste wat ik toe nu toe weet is dat het onderstel compleet anders is als de amerikaanse variantn. de 9-7 schijnt een behoorlijk stuk dichter bij het asfalt te staan als bv de trailblazer.
de 97 zal het toch niet gaan halen t.o.v. segment concurrenten zoals BMW en Porsche :wink:

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 31 okt, 2005 0:17

Ik ga mee met trollspeed

Stel je hebt een SUV nodig voor je paardenkar of boottrailer; wat koop je dan???

Heb er nooit echt bij stilgestaan (ik heb geen van beide), maar deze SAAB gaat dan toch wel hoge ogen gooien.

Overigens ben ik geen SUV-fan (met ogeschouw op dat de meesten er geen van beide mee trekken). Nu we op dit onderwerp komen: Desalnietemin vind ik de hetze in de politiek wel weer knap staaltje populisme. SUV's via parkeren aanpakken omdat ze zouden vervuilen. Noem mij 1 SUV die vervuild als hij geparkeerd staat. Hoe krom kan je gaan :?

9-7x vs 9-2x: Als ik beide naast elkaar zou zien dan denk ik bij die eerste wel; kijk, daar staat een auto.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 31 okt, 2005 0:23

Elevation12,000 schreef:9-7x vs 9-2x: Als ik beide naast elkaar zou zien dan denk ik bij die eerste wel; kijk, daar staat een auto.
.......maar geen SAAB :wink:

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 31 okt, 2005 0:24

Klopt, maar een X5 bv is nog minder SAAB

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » ma 31 okt, 2005 0:26

B235R schreef:
Injectie schreef:9 november ga ik de nieuwe 9-5 en de 9-7 in het echt bekijken. Zodra ik rijervaringen met de 9-7 heb zal ik ze hier posten. Het enigste wat ik toe nu toe weet is dat het onderstel compleet anders is als de amerikaanse variantn. de 9-7 schijnt een behoorlijk stuk dichter bij het asfalt te staan als bv de trailblazer.
de 97 zal het toch niet gaan halen t.o.v. segment concurrenten zoals BMW en Porsche :wink:
BEETJE DOM deze vergelijking niet????????
Lees eens internationale SAABforums dan merk je dat het toch iets anders ligt 8)

En een Porsche of BMW vergelijken met een SAAB, KOM OP!!!!! :wink:

Gr EJ

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 31 okt, 2005 0:26

Elevation12,000 schreef:Klopt, maar een X5 bv is nog minder SAAB
Die X5 pretendeert dan ook niet een SAAB te zijn :!: dat zou er nog bij moeten komen.... :wink:

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 31 okt, 2005 0:33

trollspeed schreef:BEETJE DOM deze vergelijking niet????????
Lees eens internationale SAABforums dan merk je dat het toch iets anders ligt 8)

Gr EJ
Mag ik je herinneren aan jouw volgende reaktie:
trollspeed schreef:A way of live is het zeker maar open staan voor andere ideeen is ook een Great life .......... :wink: EJ
:wink: :wink:

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 31 okt, 2005 0:34

trollspeed schreef: BEETJE DOM deze vergelijking niet????????

Gr EJ
waar moet we hem dan mee verglijken, de nieuwe vitara :wink:

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 31 okt, 2005 0:35

Mevr. Peijs lijkt wel gewoon een zondebok nodig te hebben, om even mensen achter zich te scharen voor haar weg-en waterstaat beleid.
Al deze wagens voldoen aan de gestelde normen, euro4 de XC90 zelfs aan de emissie 5 normen dacht ik me te herinneren, de gemiddelde Saab 900classic zonder kat. vervuild meer.
En wat betreft parkeren, maar 1.3% van het totale wagenpark van Nederland bestaat uit een zogenaamde SUV. Waar maken we ons druk om in Nederland.

Wat betreft de Saab 9-7X, het is niet mijn stijl van een nieuwe auto ontwerpen, toegegeven. Maar zou hem graag testrijden, volgens de autotelegraaf ligt ie strakker op de weg dan een XC90(zullen we zelf nog moeten ondervinden) maar tot nu toe heeft niemand dat gedaan.
Daarbij is hij misschien dankzei het onderdelen lenen relatief goedkoop t.o.v. de concurrentie. Voor veel mensen is dat reden om hem bij voorbaad al af te schrijven en niet te kopen, andere vinden dit geen punt.

Zelf hoop ik dat de 9-4X een mooie creatie van Saab zelf zal worden.
Zowel carrosserie als motorisch.

Elevation12,000
Geregistreerd lid

Bericht door Elevation12,000 » ma 31 okt, 2005 0:48

Ruud schreef:Mevr. Peijs lijkt wel gewoon een zondebok nodig te hebben, om even mensen achter zich te scharen voor haar weg-en waterstaat beleid.
Al deze wagens voldoen aan de gestelde normen, euro4 de XC90 zelfs aan de emissie 5 normen dacht ik me te herinneren, de gemiddelde Saab 900classic zonder kat. vervuild meer.
En wat betreft parkeren, maar 1.3% van het totale wagenpark van Nederland bestaat uit een zogenaamde SUV. Waar maken we ons druk om in Nederland.

Wat betreft de Saab 9-7X, het is niet mijn stijl van een nieuwe auto ontwerpen, toegegeven. Maar zou hem graag testrijden, volgens de autotelegraaf ligt ie strakker op de weg dan een XC90(zullen we zelf nog moeten ondervinden) maar tot nu toe heeft niemand dat gedaan.
Daarbij is hij misschien dankzei het onderdelen lenen relatief goedkoop t.o.v. de concurrentie. Voor veel mensen is dat reden om hem bij voorbaad al af te schrijven en niet te kopen, andere vinden dit geen punt.

Zelf hoop ik dat de 9-4X een mooie creatie van Saab zelf zal worden.
Zowel carrosserie als motorisch.
Gelukkig spreekt de landelijke politiek nog van 'vervuilende auto' itt de lokale politiek die het heeft over 'SUV's'. In Den Haag hebben ze ze gelukkig nog wel enigzins op een rijtje. Keerzijde vd medaille is dat onze 900's er dan ook wel aan moeten geloven.

Link met parkeren blijft vreemd :?

@gj9000
Wat jij zegt klopt wederom. Bottom line is voor mij wel dat de 9-7x er mogelijk wel zou komen en de x5 sowieso niet - die heeft een boeventronie

trollspeed
Geregistreerd lid

Bericht door trollspeed » ma 31 okt, 2005 0:49

gj9000 schreef:
trollspeed schreef:BEETJE DOM deze vergelijking niet????????

Gr EJ
Mag ik je herinneren aan jouw volgende reaktie:
trollspeed schreef:A way of live is het zeker maar open staan voor andere ideeen is ook een Great life .......... :wink: EJ
:wink: :wink:
Oke voor de mensen die het niet begrepen hebben,

OPEN STAAN VOOR ANDERE "SAAB" IDEEEN IS OOK EEN GREAT LIFE.
Zo goed :wink:

En Ruud, helemaal mee eens :D

Gr EJ

Ruud
Geregistreerd lid

Bericht door Ruud » ma 31 okt, 2005 0:52

De BMW is idd 0.6sec. sneller naar de 100, maar de Saab heeft meer pk's en meer koppel, op de tussensprintjes zou hij nog goed eens sneller kunnen zijn. Maar dit lijkt me toch niet iets voor SUV's, als iemand eens iets anders wil dan een BMW...
Bovendien weet ik niet of het zo'n verouderde techniek is. 231pk uit een 3.0 van BMW is ook niet erg veel. 4.2 in lijn 6cilinder hoeft niet bij voorbaad slecht te zijn.

Plaats reactie