Steven Wade stopt er mee
-
jelger
- Geregistreerd lid
Re: Steven Wade stopt er mee
"Was me al opgevallen dat Steve Wade er helemaal niet mee gestopt was"
SW had aangekondigd te gaan stoppen. Er was sprake van transitie. De overdracht van SU is nu zo goed als compleet. Je stopt zoiets niet overnacht. En je kondigt het ook niet pas aan op het moment dat je ook echt stopt.
De aanwezigheid op en in online communities is voor (grote) bedrijven met een hoog publieksprofiel zeer belangrijk. In die zin is SW een gouden greep voor Saab denk ik.
SW had aangekondigd te gaan stoppen. Er was sprake van transitie. De overdracht van SU is nu zo goed als compleet. Je stopt zoiets niet overnacht. En je kondigt het ook niet pas aan op het moment dat je ook echt stopt.
De aanwezigheid op en in online communities is voor (grote) bedrijven met een hoog publieksprofiel zeer belangrijk. In die zin is SW een gouden greep voor Saab denk ik.
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Over communicatie gesproken, dan kunnen ze gelijk eens de verschillende Europeese site's oplijnen, kijk eens bij de 9.5NG, daar staan in Nederland niet de prijzen direct bij de "feiten" en in Duitsland, Frankerijk, Italie etc wel. Daarnaast vind ik de technische informatie te summier en soms zitten daar ook fouten in.
Probeer maar eens te achterhalen wat het verschil tussen een 1.9 TTid en een 2.0 TTid motor precies is, naast de 1 mm grote boring. Als je dan de importeur/dealer belt komen ze met een verhaal dat dat een totaal andere motor is. Maar dat is weer wat overdreven.
We leven in een informatie maatschappij dus wil ik precies weten wat ik koop en het liefst van achter de computer.
Overigens doen veel andere merken het niet veel beter, maar dat is geen excuus.
Probeer maar eens te achterhalen wat het verschil tussen een 1.9 TTid en een 2.0 TTid motor precies is, naast de 1 mm grote boring. Als je dan de importeur/dealer belt komen ze met een verhaal dat dat een totaal andere motor is. Maar dat is weer wat overdreven.
We leven in een informatie maatschappij dus wil ik precies weten wat ik koop en het liefst van achter de computer.
Overigens doen veel andere merken het niet veel beter, maar dat is geen excuus.
-
millerman
- Donateur (3x)

Je moet waken voor een informatie overload. Jij hebt die behoefte misschien wel, maar 95% van de klanten hebben die behoefte niet. Als je meer informatie neerzet, haken veel mensen juist af omdat het onoverzichtelijk is.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Zal Steven en zijn website gaan missen....

-
portengen
- Geregistreerd lid
Nou... een paar weken later en we kunnen de status opmaken... Saabsunited is slechts een spreekbuis van Saab zelf geworden.
Zoals ze zelf al aangeven: als ze iets horen, gaan ze eerst verifieren bij Saab of het klopt (niet verkeerd) en vervolgens zegt Saab of ze er wel of geen topic van moeten maken.
Saabsunited nieuwe eigenaar omschreef het als volgt:
Voor alle duidelijkheid (en voor iedereen weer over me heen valt dat ik azijnpisser ben): ik vind het allemaal vreselijk wat er gebeurt. Verheug me vreselijk op de nieuwe 9-5 die over een paar weken geleverd wordt (I hope), maar Saabsunited heeft weinig te bieden anders dan een mini-topic over sluiten van de fabriek.
Zoals ze zelf al aangeven: als ze iets horen, gaan ze eerst verifieren bij Saab of het klopt (niet verkeerd) en vervolgens zegt Saab of ze er wel of geen topic van moeten maken.
Saabsunited nieuwe eigenaar omschreef het als volgt:
Heel de grote boze mensenwereld staat vol met Saab nieuwsberichten en zij besteden er nauwelijks aandacht aan. Steven wist het prima te kanaliseren door het een platform te geven, nu wordt SU niet eens meer aangehaald door journalisten: er staat namelijk niets belangrijks meer op. Jammer. Dus dan maar naar Lifewithsaab.com of zoTim Rokka: if we get news of something, we call Saabs information department to confirm the story and if they are ok with it we go ahead and publish it and then we are often first out with the news.
Voor alle duidelijkheid (en voor iedereen weer over me heen valt dat ik azijnpisser ben): ik vind het allemaal vreselijk wat er gebeurt. Verheug me vreselijk op de nieuwe 9-5 die over een paar weken geleverd wordt (I hope), maar Saabsunited heeft weinig te bieden anders dan een mini-topic over sluiten van de fabriek.
-
Nick
- Donateur (2x)

nee je hebt helemaal gelijk portengen. Ik kan me ook niet aan die indruk onttrekken.
-
jelger
- Geregistreerd lid
>> Heel de grote boze mensenwereld staat vol met Saab nieuwsberichten
Ik zou zeggen, zet een site op en copy-paste deze nieuwsberichten onder de noemer van "onafhankelijke saab site".
Doet de rest van de wereld immers niet.
Ik zie weinig kwalijks in de verificatieslag die TimR doet, maar de crux zit em natuurlijk in het puntje dat de PR/communicatie afdeling van Saab het laatste woord lijkt te hebben over het plaatsen van bepaalde informatie.
Dat vind ik eigenlijk een stap te ver gaan, want zo ben je inderdaad alleen maar een verlengstuk van de communicatie afdeling. Op zich prima, maar communiceer dat dan zo.
Ik zou zeggen, zet een site op en copy-paste deze nieuwsberichten onder de noemer van "onafhankelijke saab site".
Ik zie weinig kwalijks in de verificatieslag die TimR doet, maar de crux zit em natuurlijk in het puntje dat de PR/communicatie afdeling van Saab het laatste woord lijkt te hebben over het plaatsen van bepaalde informatie.
Dat vind ik eigenlijk een stap te ver gaan, want zo ben je inderdaad alleen maar een verlengstuk van de communicatie afdeling. Op zich prima, maar communiceer dat dan zo.
-
portengen
- Geregistreerd lid
Jelger, ben het wel met je eens... iedereen kopieert iedereen. Maar wat ik juist zo goed aan SU vond was dat Steven een eigen blik gaf op het nieuws, emoties kon kanaliseren en dat daar de genuanceerde versie van het nieuws te vinden was - dat bedoel ik ook met 'de grote boze buitenwereld'. Die schrijven elkaar alleen maar na en dikken het als het even kan nog wat aan.
Soms kwam er dan een journalist op het idee om eens op SU te gaan kijken en zag dat het het nieuws ook een keerzijde heeft.
Soms kwam er dan een journalist op het idee om eens op SU te gaan kijken en zag dat het het nieuws ook een keerzijde heeft.
-
wulf
- Geregistreerd lid
Ik vind de kwaliteit van de artikelen er op achteruit gaat. Ook is het veel minder persoonlijk met zoveel verschillende schrijvers. Ik weet geeneens wie het allemaal zijn, welke achtergrond ze hebben of in welk land ze wonen. Beetje chaotisch af en toe.
Soms lijkt het meer een forum waar alleen de moderators nieuwe threads kunnen maken. En dan alleen met positief nieuws over Saab.
Soms lijkt het meer een forum waar alleen de moderators nieuwe threads kunnen maken. En dan alleen met positief nieuws over Saab.
-
nacra 93
- Donateur

Tja dan moeten we maar naar die andere saabworld.com
ofzoiets
-
portengen
- Geregistreerd lid
Op saabworld.com staat nog minder dan op SU 
-
nelfrikandel
- Geregistreerd lid
Jullie kunnen wel lullen, maar op SAABworld sta ik wel in de top5 hoogste KM standen, lekker, dus!
-
wulf
- Geregistreerd lid
En wij hebben zelfs artikelen over Nederland! 
http://saabworld.net/content/saab-9-5-n ... story-278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik eigenlijk niet begrijp van SU is dat Steven nog steeds af en toe blogged on SU. Het wordt me daar allemaal een beetje te "Saab" en commercieel met alle advertenties, promoten van sponsors enzo.
http://saabworld.net/content/saab-9-5-n ... story-278/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat ik eigenlijk niet begrijp van SU is dat Steven nog steeds af en toe blogged on SU. Het wordt me daar allemaal een beetje te "Saab" en commercieel met alle advertenties, promoten van sponsors enzo.