De nieuwe Saab 900 cabrio

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » ma 27 apr, 2009 18:02

Welke enthousiasteling is hier met photoshop in de weer geweest? Dit is natuurlijk geen officiële Saab design-studie, maar een hersenspinsel van iemand met veel fantasie (en niet wetend hoe je een aantrekkelijke kont maakt...).

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 27 apr, 2009 18:33

Ik vind die kont juist het mooist van de hele studie.

carlsson
Geregistreerd lid

Bericht door carlsson » ma 27 apr, 2009 18:38

@Henk-Jan,
Dat meen je niet, hij lijkt zelfs iets op die kont van de Ford Scorpio in de laatse versie :)
Maar smaken verschillen en het is gelukkig nog geen serieus plan.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 27 apr, 2009 18:48

Ik vind de kont een mooie, moderne interpretatie van de kont van een 900 Classic Cabrio, zonder geforceerd en retro-achtig over te komen.

Cornelius
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door Cornelius » ma 27 apr, 2009 20:58

Gelukkig maar een tekening.

Bij mij schiet het volgende te binnen als ik er naar kijk:

Voorkant van een 9-5, bovenkant van een classic en de achterkant van een opel calibra/bmw? Zijkanten van een hyundai coupe? Ehm, daar zit ik echt op te wachten. Hoewel een classic cabrio ook niet de kleinste is vind ik deze wel erg fors uitgevallen.

De voorkant spreekt me nog wel aan, maar Saab zou Saab niet zijn als ze niet met totaal iets nieuws kwamen, in plaats van dit. Doe mij maar een 9-x.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 27 apr, 2009 21:10

mooi ontwerp, een vleugje retro mag best, de rest is modern genoeg. Kan dus net zo'n hit worden als de new mini.
In ieder geval is het de juiste kleur. nu nog een cognac kleurig interieur erbij fantaseren en wielen die verwijzen naar de sunburstvelgen en voila: de perfecte jubileum editie voor 25 jaar saab cabrio!

plafundum
Geregistreerd lid

Bericht door plafundum » ma 27 apr, 2009 21:12

Valt mij helemaal niet tegen dit. Is er ook een plaatje van een combi-coupé in dezelfde stijl? Die achterkant is erg geslaag, de lange lijn ook.

AlvarJens
Geregistreerd lid

Bericht door AlvarJens » di 28 apr, 2009 12:48

übercool deze onofficiële interpretatie!

Ik ben om zodra ze een Coupé-versie op papier toveren!! 8)

(Dan moet ik wel even geld hebben voor een nieuwe, maar dat dáár gelaten... :wink: )

Mikey
Lid van verdienste

Bericht door Mikey » di 28 apr, 2009 13:02

Die kraag is inderdaad wel leuk.
Maar de kont loopt te lang door naar achteren naar mijn idee, en die lampen.... :shock: Bah..!
Hoort totaal niet in 't Saab rijtje thuis..
De lijnen van de achterbumper bevallen me daarentegen weer wel..

krikkie
Geregistreerd lid

Bericht door krikkie » di 28 apr, 2009 22:48

drysump is idd een must, zeker als je op circuit rijdt, wist wel niet dat t elecktrisch was, is idd beter voor nasmering van je turbo :wink: ,waterpomp electrisch bespaard ook benzine zoals bmw nu al doet, die strakke lijnen zullen wss nog wel verdwijnen niet?

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » wo 29 apr, 2009 7:38

Gelukkig is dit een on-officiële studie, hoewel het idee natuurlijk heel sympathiek is.
Front is heel herkenbaar als oudere SAAB, kont is van BMW Z-serie en de kapkraag is regelrecht gekopieerd. Het is imho een allergaartje, maar niet een erg lelijke.

De ingetekende toepassing van LED's in de koplampen en richtingaanwijzers in de buitenspiegels maken 'm 'modern'.

DaVinz
Geregistreerd lid

Bericht door DaVinz » wo 29 apr, 2009 7:51

die tekeningen van de startpost zijn echt geweldig ! doet me echt weer denken aan de 900 cabrio 8)

Ben toch bang dat ie heel anders gaat worden

reinout900
Geregistreerd lid

Bericht door reinout900 » wo 29 apr, 2009 19:10

Als je bij het eerste plaatje een beetje door je wimpers kijkt, lijken ook net de klassieke aero panelen erop te zitten... Mooie studie!

kalsoi
Geregistreerd lid

Bericht door kalsoi » zo 28 jun, 2009 2:41

beiden mooi
de 900 is meer classic gericht, en geslaagd vind ik

Plaats reactie