GM maakt haast met verkoop Saab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » di 30 dec, 2008 20:44

KM9000CSE schreef:Blijven er uberhaupt nog automerken over?
En zo ja welke?
Euhm... mini schijnt heel goed te gaan :shock:

Of bedoel je in de GM stal? Ik denk dat Holden een goede kans maakt - kleine, heel specifieke markt, met een hele trouwe aanhang. Met steun van de Australische regering begint Holden met de ontwikkeling van een 'kleine' sedan en een hatchback met de nadruk op milieu. Helemaal ontwikkeld en gebouwd in Ozz, in een dergelijk chauvinistisch land slaat dat wel aan...

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » di 30 dec, 2008 22:41

met rover was het ook zomaar over...... waarom met Saab dan niet?? Als GM zelf bijna omvalt zullen ze ergens beginnen met "stekkers eruittrekken". Saab zal vast niet hun laatste keuze zijn......

over een jaar weten we meer....... :shock:

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 30 dec, 2008 22:47

Ik wil SAAB-Scania-Vabis-Technology-Aerospace terug... :lol:

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » di 30 dec, 2008 23:47

Weet je, Henk-Jan, het zou me helemaal niet verbazen als je wens uit zou komen... Saab Aeroplan AB is toch nog Zweeds?
Ivo

katja
Geregistreerd lid

Bericht door katja » wo 31 dec, 2008 11:41

Scania gaat waarschijnlijk overgenomen worden door of er ontstaat een samenwerking met MAN .... wordt ook al lang over gesproken, maar dat was voor de crisis

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » wo 31 dec, 2008 12:14

[]volgens mij is dat al rond

katja
Geregistreerd lid

Bericht door katja » wo 31 dec, 2008 13:24

ze zijn al in het bezit van een groot pakket aandelen ja, maar helemaal volgens mij nog niet

dunnerudy
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door dunnerudy » wo 31 dec, 2008 14:03

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 31 dec, 2008 19:14

katja schreef:ze zijn al in het bezit van een groot pakket aandelen ja, maar helemaal volgens mij nog niet
20% was al van Volkswagen. MAN is toch helemaal onderdeel van Volkswagen? Of verwar ik Volkswagen nu met Daimler?

Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Robbert » wo 31 dec, 2008 21:13

[]Nee inderdaad Volkswagen.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 31 dec, 2008 21:17

In ieder geval zou ik het SAAB-trio wel graag weer bij elkaar willen zien. Zoiets gebeurt echter waarschijnlijk toch niet en al zou het wel gebeuren, zou het niet per sé betekenen dat het een goed iets zou zijn.

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » do 01 jan, 2009 17:10

Laat volkswagen Saab dan ook maar over nemen........ (of is dit vloeken in de .....)

Tenminste een gezond bedrijf aan het bestuur (porsche) een veel ervaring in hetzelfde segment.. (als dan maar niet net als bij een a4 van die kerstboomverlichting aan de voorkant hangen...)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 01 jan, 2009 17:15

Een overname door Volkswagen, zou het einde betekenen van de SAABidentiteit.

widow
Geregistreerd lid

Bericht door widow » do 01 jan, 2009 17:33

[]Die doen echt overal hetzelfde onderdeel in ja. In skoda's zitten gewoon dezelfde schakelaars als in een Golf.

Maar als Saab er mee ophoud, wat betekend dat eigenlijk voor dealers en Saab onderdelen? Kan je dan nog wel nieuw spul voor je auto kopen, of word het allemaal gebeun in achteraf garages?

jev
Geregistreerd lid

Bericht door jev » do 01 jan, 2009 18:09

Henk-Jan schreef:Een overname door Volkswagen, zou het einde betekenen van de SAABidentiteit.
Welke "SAABidentiteit" is er nu, onder de vleugels van GM, nog over dan?

Ik heb overigens ook al eens eerder getypt dat het helemaal niet zo'n gekke stap zou zijn (kijk maar eens naar die nieuwe 1.4 compressor & turbo blokjes van VW), alhoewel ik denk dat de VAG geen behoefte heeft aan een merk dat in dezelfde vijver vist als Audi en de grotere VW's.

Plaats reactie