productie 9-3 en 9-5 bij Opel

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » ma 07 apr, 2008 15:32

tja.. ik wil graag de Saab 600 in herinnering roepen.

maar goed.. gaan we nu weer een zoveelste discussie houden over het non-saab gehalte van de 9-2 en 9-7? de eerste in inmiddels al lang uit produktie, zonde directe namaak opvolger, de 2e gaat snel uit produktie als ie dat niet inmiddels is.

of een auto op 1 produktielijn gemaakt wordt met platform broeders is bijna onvermijdelijk.. heeft alles te maken met het gegeven dat een verlieslijdend merk doordat er niet genoeg verkocht wordt (en weet wel dat er nu net zoveeel Saabs verkocht worden als in de hoogtijdagen) gewoon heeft te kiezen tussen slikken of stikken.

er is een fundamenteel verschil tussen volvo en saab liefhebbers. Saab rijders zijn haast de ergste in hun soort. Volvo liefhebbers hoor je niet beppen over het ford gehalte in hun volvo en daarmee elkaars modellen afvangen ("jij hebt een Ford-Volvo!!, ik heb lekker een Echte Volvo".)

Neem daar eens een voorbeeld aan

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 07 apr, 2008 15:35

Gezien de concepts e.d. heb ik er al het vertrouwen in dat het goed komt, misschien zelfs beter dan ooit. Daarnaast, hoezo zit je in een identiteitscrisis? Laat iedereen toch lekker löllen over het "feit" dat een SAAB gewoon een Opel is. Jij weet wel beter.

roelmec
Geregistreerd lid

Bericht door roelmec » ma 07 apr, 2008 15:58

Toch kan ik het me nauwelijks voorstellen dat de productiemedewerkers in Trollhatan met hun Saabgevoel even vrolijk Opel Astra's aan het fabriceren zijn.....
En het Chinese Landwind ( je weet wel van die fijne 4-wheel drives ) zit misschien ook verlegen om wat meer productie. Ik zou het ook imagoschadend vinden als GM het met hun op een akkoordje gooit, om lekker goedkoop Saabs te gaan maken....
Maar goed, business is business. Dat is waar. En ik blijf trots op mijn merk hoor heren... :D

gripen 9-3
Geregistreerd lid

Bericht door gripen 9-3 » do 10 apr, 2008 15:42

Aan diegen die het nog niet begrijpen (gelukkig de meesten wel inmiddels):

Een platform is niet hetzelfde als een bodemplaat.

Het zal mij wurst ( :D ) zijn waar een Saab wordt gemaakt zolang het maar een Saab is. En of pre-GM meer Saab is dan nu zal me eveneens net zoveel wurst zijn zolang ze zich in model en rijbeleving maar genoeg onderscheiden.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 10 apr, 2008 20:06

roelmec schreef:Maar toch krijg ik een persoonlijkheidscrisis........ik rij straks in een Opel met een Saab embleem, omdat de Amerikaanse baas bezuinigen moet...En laten we eerlijk zijn. De 9-7 is toch zo'n opgedrongen wanstaltig GM product met een Saab embleem? ik zie daar ook weinig Trollhatan in....
Troost je met de gedachte dat hieraan snel een einde komt.... :wink:

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 10 apr, 2008 20:14

gripen 9-3 schreef:

Het zal mij wurst ( :D ) zijn waar een Saab wordt gemaakt zolang het maar een Saab is. En of pre-GM meer Saab is dan nu zal me eveneens net zoveel wurst zijn zolang ze zich in model en rijbeleving maar genoeg onderscheiden.
Als het niet uit de lengte kan komen, dan moet het maar uit de breedte, niet? :wink:
Ik ben er al met al toch niet heel erg bang voor dat SAAB ondersneeuwt als merk. Budget voor ontwikkeling is toegekend. Had alleen ook wat meer voor marketing mogen zijn. 8)

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 10 apr, 2008 20:27

Reub schreef:
roelmec schreef:Maar toch krijg ik een persoonlijkheidscrisis........ik rij straks in een Opel met een Saab embleem, omdat de Amerikaanse baas bezuinigen moet...En laten we eerlijk zijn. De 9-7 is toch zo'n opgedrongen wanstaltig GM product met een Saab embleem? ik zie daar ook weinig Trollhatan in....
Is het volgens mij al.

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » do 10 apr, 2008 21:05

Henk-Jan schreef:
Reub schreef:
Is het volgens mij al.
9-7 al exit????

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 14 apr, 2008 19:36

Reub schreef:
Henk-Jan schreef:
Reub schreef: Troost je met de gedachte dat hieraan snel een einde komt.... :wink:
Is het volgens mij al.
9-7 al exit????
Volgens mij al een half jaar.

Overigens is het dan wel apart dat de 9-7x nog steeds op de site van SAAB NL staat. Maar ze waren laat met het erop zetten van de 9-7x, dus zijn ze vast ook laat met het eraf halen. :P

Reub
Geregistreerd lid

Bericht door Reub » ma 14 apr, 2008 22:07

Ik durf bijna te wedden dat meneer Wagoner in een Volvo rijdt. :?

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » di 15 apr, 2008 16:14

ach, het kan erger, zolang ze maar geen Saab in frankrijk maken....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » di 15 apr, 2008 16:22

Henk-Jan schreef:
Reub schreef: 9-7 al exit????
Volgens mij al een half jaar.
in Maart zijn er nog 513 in de VS verkocht. een stijging tov eenjaar ervoor van 10%. :lol: En dat voor een platform dat inmiddels zijn looptijd er op heeft zitten.

Wordt nog steeds gemaakt, maar verwacht dat dat in de loop van dit jaar zal wijzigen.

roelmec
Geregistreerd lid

Bericht door roelmec » vr 18 apr, 2008 11:57

Inmiddels hangt er om de trotse merken Landrover en Jaguar ook een zware Indiase currylucht.......gewoon verkwanseld aan de hoogste bieder door de VS. Wat dat aangaat mogen we nog :D zijn met een in ieder geval Duitse Saab. Waar ik me wel zorgen om maak is de levenscyclus van de 9-3 en 9-5. Na de zoveelste restyling zouden ze nog vele jaren meemoeten?? Dus als het 2012 wordt voordat er sowieso wat nieuws komt ( dan wil ik genoeg gespaard hebben voor een 9-4 :D ) zie ik het zwaar in voor de verkopen van de oude 9-3 en 9-5 serie.....De nieuwe 9-3 is er al sinds 2002.....

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » vr 18 apr, 2008 12:45

zie ik het zwaar in voor de verkopen van de oude 9-3 en 9-5 serie.....De nieuwe 9-3 is er al sinds 2002.....
wat is het nu? :lol:

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » vr 18 apr, 2008 13:09

roelmec schreef:Inmiddels hangt er om de trotse merken Landrover en Jaguar ook een zware Indiase currylucht.......gewoon verkwanseld aan de hoogste bieder door de VS.
Hoezo verkwanseld? Ratan Tata heeft goede plannen met Jaguar en Landrover. Tata is trots op zijn aankopen en heeft plannen die ervoor zorgen dat beide merken kunnen voortbestaan. Bovendien mis je kennelijk de ironie in dit verhaal gezien de geschiedenis van Groot Britannie en India

Het idee dat aut's in het land van oorsprong moeten worden gemaakt is al jaaaaaaaren achterhaald. Opels worden ook gebouwd in Belgie, Volvo's ook. Maakt dat ze minder Opel of Volvo of hangt er om deze auto's nu plotseling een frietlucht?

Plaats reactie