Saab in The Economist
-
Oosthoek
- Donateur

Re: Saab in The Economist
Vergeet niet dat het 300 krukas pk's zijn, niet aan de wielen.
-
B235R
- Lid van verdienste
dat snap ik ook wel, maar het vermogen en koppel geeft de motor niet af zoals de specificaties er staan!
-
Nightrunn3r
- Geregistreerd lid
Inderdaad, Saab heeft ook meegedaan aan de veiligheidsrevolutie. Maar de andere merken deden dat ook en met meer in het oog springende modellen, die veiligheid en comfort boden voor een smak minder geld.
Ik hoop overigens niet dat The Economist gelijk krijgt en Saab een fabriek kwijt raakt, het merk moet een 'eigen' uistraling blijven behouden en niet nog meer veredelde opels op de markt zetten.
Night
Ik hoop overigens niet dat The Economist gelijk krijgt en Saab een fabriek kwijt raakt, het merk moet een 'eigen' uistraling blijven behouden en niet nog meer veredelde opels op de markt zetten.
Night
-
900T-R
- Geregistreerd lid
Klopt helemaal. Bovendien maakt bij het accelereren in een bocht het koppel aan de wielen maar een gedeelte uit van de krachten die een band op de straat moet zetten. De andere component is de centrifugaalkracht die voortvloeit uit de snelheid en het gewicht van de auto - en daar is zo'n V70R met zijn 1.700 kg drooggewicht enigzins in het nadeel ten opzichte van een 1.300-1400 kg wegende Saab...verde900 schreef:
Dat AWD "handig" kan zijn voor je tractie ben ik met je eens (ik heb een SAABARU)
maar bij de keuze tussen zo´n T5 met 260pk of zo´n R AWD met 300pk geef mij dan
die 260pk voorwielaandrijver maar, die is veel gaver om te rijden, gewoon wat meer
pret en wat minder absolute controle, dat is nu pure emotie.
Je moet trouwens om het gewichtsverlies te compenseren nogal wat vermogen toevoegen.
Re: vermogen - op de testbank van Beek Auto Racing (in opdracht van Autovisie) kwam de V70R tot 283 pk. Dezelfde vermogenstestbank registreerde voor Saabine 281 pk. Het verschil? Saabine weegt vijf honderd kilo minder (en heeft minder aandrijfverliezen naar de wielen)...
-
op
- Donateur (4x)

josephine schreef: Ik was laatst zo'n roddelblad aan het lezen (panorama ofzo, tsja, die dingen liggen nu eenmaal op m'n werk) en werd er vermeldt dat een of andere trainer in z'n gloednieuwe peperdure Saab Trailblazer naar z'n werk kwam, plaatje erbij, enne ............ bleek de wagen geleverd te zijn door een dealer die in Saab en Chevy doet, met beide merktekens op de kentekenplaat. Hoe kun je het begrip Badge engineering nog duidelijker maken.....
Kan je dat plaatje op het forum zetten?
Die bladen heb ik niet op m'n werk en ik ben net naar de kapper geweest
-
op
- Donateur (4x)

Da's knap een foto van de SAAB trailblazer.
Even de site van van saab USA gecheckt en ja hoor : de 9-7 komt voorjaar 2005 op de markt 
-
bmw3er
- Geregistreerd lid
jongens,
t is volgens mij gewoon klaar met saab. non descripte karren die gewoon te oud en te duur zijn; een 9-5 estate rijdt nu zo'n 7 jr rond en kost een vermogen, zonder dat ie nou iets unieks heeft.
en van de aangekondigde opvolgers verwachten we weinig goeds. wellicht is er nog redding (vloek in de kerk) als een japans merk (honda?) of bmw (jawel) saab opkoopt vanuit de GM boedel.
dan kan t best wel weer goed gaan. Anders worden t zielige opels/subaru's of chevvies
(maar goed, het kan nog slechter, zie Jaguar wegkwijnen bij onze ford vrinden en zie het treurige nieuwe ford focusje dat thans onder de naam volvo s40 door het leven moet!)
t is volgens mij gewoon klaar met saab. non descripte karren die gewoon te oud en te duur zijn; een 9-5 estate rijdt nu zo'n 7 jr rond en kost een vermogen, zonder dat ie nou iets unieks heeft.
en van de aangekondigde opvolgers verwachten we weinig goeds. wellicht is er nog redding (vloek in de kerk) als een japans merk (honda?) of bmw (jawel) saab opkoopt vanuit de GM boedel.
dan kan t best wel weer goed gaan. Anders worden t zielige opels/subaru's of chevvies
(maar goed, het kan nog slechter, zie Jaguar wegkwijnen bij onze ford vrinden en zie het treurige nieuwe ford focusje dat thans onder de naam volvo s40 door het leven moet!)
-
erwin mertens
- Geregistreerd lid
Eigenlijk wel grappig al deze comments,over 't gebrek aan investeren van Gm in Saab door mensen die zelf met oude saabs (tweedehands?) rijden of zelfs geen saab hebben...
,op die ene uitzondering na (ik heb de profielen eens bekeken).
Stel(!)dat ze dit bij GM zouden lezen,denk je nu echt dat die rekening zouden houden met jullie,komaan zeg!!!
Ps;ik rijd zelf met een oude maar kanker niet zo,ik ben blij met wat ik heb,en maak me geen zorgen over 't gene ik toch niet wil betalen...
Stel(!)dat ze dit bij GM zouden lezen,denk je nu echt dat die rekening zouden houden met jullie,komaan zeg!!!
Ps;ik rijd zelf met een oude maar kanker niet zo,ik ben blij met wat ik heb,en maak me geen zorgen over 't gene ik toch niet wil betalen...
-
verde900
- Donateur

Tussen een Focus en een S40 zit wel wat verschil.bmw3er schreef:en zie het treurige nieuwe ford focusje dat thans onder de naam V*lv* s40 door het leven moet!)
Het "ding" wordt overigens vele malen beter verkocht dan een 9-3 SS,
misschien net wel het goeie modelletje en dito prijs?
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Mee eens - ik vind de S/V50 teveel lijken op een te heet gewassen S60, net zoals de S80 teveel lijkt op een uitgerekte S60. Maar op een Focus lijkt de S/V50 toch niet? Volvo heeft in ieder geval een eigen gezicht gehouden, en maakt nog steeds onderscheidende producten met een eigen stijl en filosofie. En ze zijn succesvol, niet onbelangrijk, dunkt me. Overigens heb ik tot op heden liever een Saab gehad, maar wie weet. Een V50 wordt het in elk geval niet, ik vind die krap.
Het kan zo zijn dat de S50 gebaseerd is op de Focus of gebruik maakt van veel componenten uit de Focus. Als dat een goed product oplevert met een eigen stijl, passend in de filosofie en traditie van het merk, kan ik er mee leven. Overigens heb ik niet met de S50 gereden, maar de pers zou lovend zijn?
Moppersmurf
Het kan zo zijn dat de S50 gebaseerd is op de Focus of gebruik maakt van veel componenten uit de Focus. Als dat een goed product oplevert met een eigen stijl, passend in de filosofie en traditie van het merk, kan ik er mee leven. Overigens heb ik niet met de S50 gereden, maar de pers zou lovend zijn?
Moppersmurf
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Guttemetut, je hebt helemaal gelijk Marky. Oef, gelukkig heb ik van Saabs meer verstand....
BTW: je zou toch niet meer op mij reageren!? Maar affijn, deze kon je ook zo inkoppen...
moppersmurf
BTW: je zou toch niet meer op mij reageren!? Maar affijn, deze kon je ook zo inkoppen...
moppersmurf
-
Marc
- Lid van verdienste
Waar staat dat?Moppersmurf schreef: BTW: je zou toch niet meer op mij reageren!?
Volvo is inderdaad je sterkste punt niet. Opel daarentegen
-
Moppersmurf
- Geregistreerd lid
Je krabbelt terug, je kunt het niet laten...
Moppersmurf
Moppersmurf
-
WGT90
- Geregistreerd lid
en de V50 bestaat wel. is nog een aardige wagen ook. slim compact, beetje volvo voor iedereen.