Dashboardcovers voor Saab

Welk nieuws is er op het Saab gebied in de wereld?
Plaats reactie
boxeruitzoetermeer
Geregistreerd lid

Dashboardcovers voor Saab

Bericht door boxeruitzoetermeer » zo 07 aug, 2005 11:35

Nadat ik erachter kwam dat Saab dashboardcovers vrij prijzig waren (9.3 model kost volgens dealer € 574,00) ben ik op Internet gaan zoeken.

Hier kwam ik een site tegen die voor € 55,00 een model kon leveren. Dit hout of in kleur pakket was niet alleen voor het dashboard maar ook voor de middenconsole.

http://www.tuningbase.nl/dashboardinleg.htm

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 07 aug, 2005 12:41

dat is niet duur. Jammer dat bij de classics de strips in de deuren niet meegeleverd worden. iemand ervaring met dit spul? Voor dat geld zou je een gokje kunnen wagen.

bliepje
Geregistreerd lid

Bericht door bliepje » zo 07 aug, 2005 12:45

Style&Co schreef:Voor dat geld zou je een gokje kunnen wagen.
Amehoela! En er dan achter komen dat ze toch niet zo mooi loslaten en je orig. dash verkloot is :(

Opplakrommel is voor ouwe golfjes bescheurd door kale gastjes :wink:

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » zo 07 aug, 2005 13:13

bliepje schreef:Amehoela! En er dan achter komen dat ze toch niet zo mooi loslaten en je orig. dash verkloot is :(
Volgens mij is het de bedoeling om deze IN PLAATS van je originele dash te plakken en NIET erover. Dus vooral die gevallen waar de originele inlay kapot is of lelijk is geworden. En in dat geval is 55 euri idd niet duur om eens te proberen ( = bestellen en zien wat je krijgt).

Mijn inlay ziet er nog super uit (als nieuw), maar anders zou ik het zeker proberen :wink:

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 07 aug, 2005 13:38

Onze dashboardcovers zijn gefabriceerd met de grootst mogelijke nauwkeurigheid. Er is gekozen voor een hoogwaardig materiaal van ca. 2-3 mm dik, met mooie gladde en ronde afwerkingen (dus geen scherpe randjes). De dashboardcovers zijn zelfklevend en bestand tegen vocht, kou of extreme hitte wanneer de auto langdurig in de zon staat.

Indien nodig zijn de covers weer te verwijderen zonder dat er schade ontstaat, of lijmresten op het dashboard achterblijven. U kunt de covers nogmaals gebruiken in een andere auto!
Ik denk dat ik bliepje gelijk geef. Het is plakspul.

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » zo 07 aug, 2005 14:54

Het wordt geplakt en mits netjes gedaan staat het best goed.

Rene.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 07 aug, 2005 15:04

spreek je uit eigen ervaring?

ik ben op zoek naar een kitje wat past bij mijn lichtbruine houten stuurtje (uit een sliver arrow) en pookknop. Enig idee hoe licht de kleur 'Light wood' exact is?

tgremlin
Geregistreerd lid

Bericht door tgremlin » zo 07 aug, 2005 18:51

Injectie schreef:Ik denk dat ik bliepje gelijk geef. Het is plakspul.
Ik zei ook niet dat het niet plakspul was, maar wel dat het niet OVER de bestaande cover wordt geplakt. Films (dus die je ergens OVERHEEN plakt) zijn slechts tienden van een millimeter dik terwijl deze 2-3 mm dik zijn. De originele cover op mijn dash is ook ong. 2-3 mm dik en overigens ook gplakt (lijm laat aan de linker kant een beetje los, moet ik nog opnieuw vastzetten).

Het lijkt mij duidelijk dat we hier over vervanging spreken en niet over iets erover plakken.

shearwater
In memoriam †

Bericht door shearwater » zo 07 aug, 2005 19:52

tgremlin schreef:
Het lijkt mij duidelijk dat we hier over vervanging spreken en niet over iets erover plakken.
Ik zou dat nog maar eens goed checken, en of je het wel echt wat vindt. Voor de volvo V40 zijn ook van die sets te koop. Die zijn ook vrij dik, en zeker geen film. Moeten gewoon over de bestaande materialen heen geplakt worden. Kon mij niet bekoren, zeker niet in vergelijking met de originele decor paneeltjes. De pasvorm is niet overal even goed en het is goed te zien dat het opplakspul is. Toch zonde van het geld als je het achteraf niks vindt.

Shearwater

rene
Geregistreerd lid

Bericht door rene » zo 07 aug, 2005 20:13

Ik heb veel van die sets gemonteerd in de 900NG, de kanten waren mooi afgewerkt en vond het neit misstaan.

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en kan niet tippen aan origineel maar daar is de prijs ook naar.

Rene.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » zo 07 aug, 2005 23:35

dat standaard instrumentenpaneel heb ik wel liggen... daar het zwarte kunststof vanaf trekken en een houten erin lijmen kost dus de kop niet en qua dikte is het ong. gelijk zo te lezen.

is dit hetzelfde materiaal als dat van woodcompany.com?

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » ma 08 aug, 2005 10:39

Volgens mij is dit allemaal plasticspul wat een normaal mens al van tientallen meters herkent als plastic, zelfs als het vemomd is met een houtnerfprintje...

Ik zou het niet in de mijne willen... :P

Plaats reactie