Ssang Yong ; de eerste ? volvo de tweede ?
-
De Teng
- Geregistreerd lid
-
De Teng
- Geregistreerd lid
-
nics
- Geregistreerd lid
Met de TiD vandaag terug gekomen uit Duitsland, rustig aan gereden vanwege de sneeuwval, SID geeft aan 6.0 l/100 km. Gemiddelde snelheid over 480 km 88 km/h. Niet slecht voor een diesel, maar is denk het het meest optimaal haalbare.
Ik hoop dat Volvo niet de zelfde weg in zal slaan als Ssang Yong..... Saab lijkt ietwat beter ervoor te staan, tenminste als ik door alle publiciteit heen de juiste toon oppik.
Ik hoop dat Volvo niet de zelfde weg in zal slaan als Ssang Yong..... Saab lijkt ietwat beter ervoor te staan, tenminste als ik door alle publiciteit heen de juiste toon oppik.
-
De Teng
- Geregistreerd lid
-
nics
- Geregistreerd lid
Yep, doe ik regelmatig, hou dat bij via mijn tankpas 
Record (erg warm weer) is 5.4 l/100 km. Sidje is behoorlijk nauwkeurig moet ik zeggen alhoewel met de nieuwe dieselpomp erin, lijkt het wel alsof de eerste 1000 km de boel niet al te nauwkeurig was. Nu inmiddels aardig wat KM verder en klopt regelmatiger nu. Vaak geeft de SID zelfs een iets hoger verbruik aan dan aan de pomp lijkt.
Record (erg warm weer) is 5.4 l/100 km. Sidje is behoorlijk nauwkeurig moet ik zeggen alhoewel met de nieuwe dieselpomp erin, lijkt het wel alsof de eerste 1000 km de boel niet al te nauwkeurig was. Nu inmiddels aardig wat KM verder en klopt regelmatiger nu. Vaak geeft de SID zelfs een iets hoger verbruik aan dan aan de pomp lijkt.
-
De900C-GAS
- Geregistreerd lid
SsangYoung lijkt (voorlopig) gered.

De link naar het artikel op AutoWeek.nl: http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10638 .Wat Nic de Boer voor AutoWeek.nl schreef:Autonieuws | SsangYong ontvangt 32,3 miljoen
5 januari 2009 | Tekst: Nic de Boer | Foto's: ANP/AFP
Het in problemen verkerende SsanyYong wordt door het Chinese moederbedrijf
geholpen met een kapitaalinjectie van 32,3 miljoen euro.
SAIC Motor, het Chinese moederbedrijf van SsangYong heeft zijn Koreaanse tak hulp beloofd
van 32,3 miljoen euro om de financiële nood op te lossen. SAIC heeft 51 procent van de
SsangYong-aandelen in handen.
Vandaag is bij SsangYong de productie weer gestart na een pauze van twee weken. Vorig jaar zijn
bij SsangYong 92.665 auto’s geproduceerd; dat is 29,9 procent minder dan in het jaar daarvoor.
Inmiddels is de stakingsdreiging nog niet geweken. SAIC zou namelijk een groot deel van de
zevenduizend werknemers willen ontslaan. Tegen dat plan is de vakbond in opstand gekomen.
Volgens Koreaanse kranten staan drieduizend banen op de tocht.
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
-
jelleiden
- Geregistreerd lid
'SsangYong heeft de aanvraag voor het bankroet naar het Seoul Central District Court gestuurd. Hiermee wil het merk bescherming tegen crediteuren tijdens een forse reorganisatie. SsangYong hoopt op vrijwillig vertrek van werknemers en is ook bereid om afzwaaiende arbeidskrachten financieel te compenseren.'
Ik ben met je eens dat het bericht innerlijk tegenstrijdig is. Het staat er alleen toch echt, letterlijk bij CNN weggeplukt. Misschien dat ze bedoelen dat ze een doorstart proberen te maken?
Ik denk dat dit wel het begin is van het einde...
Ik ben met je eens dat het bericht innerlijk tegenstrijdig is. Het staat er alleen toch echt, letterlijk bij CNN weggeplukt. Misschien dat ze bedoelen dat ze een doorstart proberen te maken?
Ik denk dat dit wel het begin is van het einde...