Opfriscurcus verkeersregels 26 November

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
schoenmaker
Geregistreerd lid

Opfriscurcus verkeersregels 26 November

Bericht door schoenmaker » wo 22 okt, 2014 17:09

Opfriscursus verkeersregels voor Saabclubleden

"Wel richting aangeven bij het naderen van een rotonde of niet? De maximumsnelheid op de
autosnelweg is 130.....of was het nou 120, of 100? En hoe is dit dan voor een aanhangwagen geregeld?

En natuurlijk de nieuwe borden.....welke nieuwe borden?

Dit zijn enkele vragen die wij veel horen op onze vestigingen. Niet van onze leerlingen, maar vooral van hun ouders/begeleiders.

We merken dus dat er veel zaken zijn die niet altijd even goed bekend zijn bij mensen die al langere tijd hun rijbewijs hebben en dit is precies de reden waarom de regiocommissie van regio Randstad van SCN heeft gevraagd of ANWB Rijopleiding samen met u de laatste veranderingen in de verkeersregels wil komen bespreken.

Graag nodig ik u uit om op 26 november as. samen met mij, Mark van Ruiten van ANWB
Rijopleiding de Kleijnen, de nieuwste verkeersregels en –tekens door te nemen en mij hierover uw inzicht te
geven. Zo gaat u beter geïnformeerd op weg en hebben wij op onze vestigingen beter inzicht in de vragen die onder automobilisten spelen.

De avond wordt gehouden in het clubhuis van DKIJV,Sportring 8, 2616 LK Delft. De avond begint om 20.00 uur en vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar.

Vooraf wel graag even per mail u aanmelden bij Adri Bennis, regiorandstad@saabclub.nl met uw naam, lidmaatschapsnummer en met hoeveel personen u komt.

De regiocommissie verwacht een grote opkomst, dus geef u tijdig op.

Namens de regiocommissie: Adri Bennis, Kees Langejan, Fred van Oudheusden en Rob Stallvord.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Opfriscurcus verkeersregels

Bericht door levensnevel » wo 22 okt, 2014 18:41

strak initiatief :bluethumb:

mailtje inmiddels verstuurd.
Want zo af en toe begin ik aan mezelf te twijfelen.
Bijv, wanneer ik 's avonds na 19:00 uur met 130 GPS km/u over de A4 ri. Hofstad, na de invoegstrook vanaf Leiden en tot de afslag naar de A13, de hele goegemeente strak voorbij aan het rijden ben :roll:

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » wo 22 okt, 2014 21:39

Leuk, ik heb me meteen maar even opgegeven. Hopelijk is er nog plek.
Wel frappant dat ik dit hier nu op het Saab forum lees en niet op de site van de club zelf. Worden er over zo'n avond ook geen mails rondgestuurd?
Niet om te zeuren hoor, gewoon uit belangstelling ;)

svarta pilen
Geregistreerd lid

Bericht door svarta pilen » do 23 okt, 2014 16:11

Leuk initiatief inderdaad, ik geef mij er ook voor op.

SCN heeft de aankondiging zowel op zijn website geplaatst (op 17-10 jl.), zie http://www.saabclub.nl/index.php/compon ... eersregels) als op zijn Facebook-pagina, zie https://www.facebook.com/events/526792187457337/ ;-)

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 23 okt, 2014 20:16

leuk, maar al die leuke dingen zijn hier niet in de buurt ;-(+

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 24 okt, 2014 0:11

Tja misschien krachten bundelen en de SCN Regio Oost weer eens leven inblazen in plaats van te klagen ;) ;)

Of gewoon even de Saab aantrappen en je bent zo in Delft 8)

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » vr 24 okt, 2014 20:43

svarta pilen schreef:Leuk initiatief inderdaad, ik geef mij er ook voor op.

SCN heeft de aankondiging zowel op zijn website geplaatst (op 17-10 jl.)
Ik zie het. Totaal overheen gekeken. Excuus!
Maar we zien elkaar dan in Delft!

Joopyboy
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Opfriscurcus verkeersregels 26 November

Bericht door Joopyboy » ma 03 nov, 2014 3:03

Heb me ook net aangemeld.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » do 27 nov, 2014 0:54

Je vergeet steeds hoeveel je vergeten bent.
Ik vond het zeker een nuttige avond.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 27 nov, 2014 17:26

weer wat geleerd

Afbeelding

Afbeelding

deze borden zijn overduidelijk, toch :?:
Ik blijf er iig altijd ver van weg, invaliden en electrocar piloten hebben het al zo moeilijk om een plekje te vinden.

Echter stoppen of laden & lossen mag hier gewoon, want dat is geen parkeren.
Op deze parkeerplaatsen mag je dus op je dooie gemak je Mercedes Sprinter helemaal volladen met bijv. je verhuis spulletjes. Ook al zou dit de hele dag duren.

Naar de letter de Wegenverkeerswet zal er bij de BOA of onze beste vriend in het blauw geen haar op zijn/haar hoofd zijn die er ook maar 1 seconde aan denkt om hiervoor het bonnenboekje uit de achterzak te halen.
Of het wel zo wellevend is wanneer er een invalide of electrocar voor de vijfde keer langskomt op zoek naar dat ene parkeerplaatsje is natuurlijk een geheel andere discussie.

Kortom het was zeer geslaagde avond waarin we weer helemaal bijgepraat zijn over do's en dont's in het dagelijks verkeer zoals onze wetgever dat anno 2014 allemaal bedoeld heeft.
Het enthousiasme van een enkele aanwezige ging zelfs zover dat ze gedurende de discussie over de juiste antwoorden op basis van voortschrijdend inzicht hun eerder gegeven antwoord verbeterden.

Adri, Fred, Rob & Kees bedankt dat jullie dit mogelijk gemaakt hebben en Mark bedankt voor de leuke manier waarop je ons bij de les hield.

Een pijnlijk puntje: aan het eind van het vragenlijstje bleek dat mrs levensnevel 12 goede antwoorden op haar konto had staan terwijl ik niet verder dan 10 gekomen was :oops: Dat zal ik nog lang moeten aanhoren naar ik vrees.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » ma 15 dec, 2014 17:29

levensnevel schreef:weer wat geleerd

Echter stoppen of laden & lossen mag hier gewoon, want dat is geen parkeren.
Op deze parkeerplaatsen mag je dus op je dooie gemak je Mercedes Sprinter helemaal volladen met bijv. je verhuis spulletjes. Ook al zou dit de hele dag duren.

Naar de letter de Wegenverkeerswet zal er bij de BOA of onze beste vriend in het blauw geen haar op zijn/haar hoofd zijn die er ook maar 1 seconde aan denkt om hiervoor het bonnenboekje uit de achterzak te halen.
Of het wel zo wellevend is wanneer er een invalide of electrocar voor de vijfde keer langskomt op zoek naar dat ene parkeerplaatsje is natuurlijk een geheel andere discussie.
ik zou daar niet zo zeker van zijn!

wel leuk initiatief by the way.

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » ma 15 dec, 2014 18:44

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat een boa een bekeuring uit schrijft maar dan kent hij de verkeerswetgeving niet genoeg.
Zo'n bekeuring zal je dus met succes kunnen aanvechten. Althans: volgens onze leraar die avond.

sander69
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sander69 » ma 15 dec, 2014 20:43

Ik moet nog zien of je dat met succes kunt aanvechten.

Stoppen en uitstappen is m.i. Parkeren en als je dat doet op een invalide parkeerplaats zonder invalide kaart.........

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » ma 15 dec, 2014 21:07

OK Sander,

read carefully, I only write this once:

qte..
STILSTAAN

Een STILSTAAND VOERTUIG is een voertuig dat niet langer dan nodig stilstaat voor:
. het laten in- en uitstappen van personen.
. of voor het laden en lossen van goederen.

- Het laden en lossen van goederen kan soms vrij lang duren (voorbeeld het inladen van een verhuis), maar zolang men effectief laadt of lost, wordt dit beschouwd als "stilstaan".

- Wanneer de verhuisfirma na het inlanden (of lossen) nog een aantal documenten moet invullen en laten ondertekenen, dan hoort dit niet meer bij "stilstaan". Op dat ogenblik "staat het voertuig geparkeerd".

Ook het in- of uitstappen kan soms lang duren. Voorbeeld 50 gepensioneerden die instappen in een autobus.
Dit is "stilstaan".

PARKEREN

Een GEPARKEERD VOERTUIG is een voertuig dat langer stilstaat dan nodig is voor het in- en uitstappen of voor het laden en lossen.

- Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om een krant te gaan kopen, ook al duurt dit maar één minuut, heeft zijn wagen geparkeerd.
- Een bestuurder die voor een krantenwinkel stopt om zijn vrouw een krant te laten kopen, terwijl hijzelf in de auto blijft zitten, staat ook geparkeerd.
- Een bestuurder die even stopt om een GSM te beantwoorden, ook al duurt dit maar 30 seconden, heeft zijn wagen geparkeerd.
- Een bestuurder die stopt om op de landkaart te kijken hoe hij moet rijden, ook al duurt dit maar even, heeft zijn wagen geparkeerd.
- Een bestuurder die even wacht op de autobus waarmee zijn dochter zal aankomen, staat geparkeerd.

...unqte

ff met sleur en pleur van deze

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/parkerenwet1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

handige website afgeplukt

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » ma 15 dec, 2014 22:21

:applause:
Dat is de theorie. De praktijk is vaak anders. Volgens mijn 'favoriete' BOA's (Amsterdam-Oost) is laden en lossen beperkt tot het neerzetten van spullen bij de buitendeur (aan de openbare weg dus). Al het andere vinden zij parkeren. Is de laden/lossenplaats bezet en gebruikt iemand de altijd lege taxi(doelgroep)strook, dan schrijven ze meteen zodra de bezorger naar binnen loopt. Nut en noodzaak ...

Volgens deze levensvormen moet je dus je spullen in de hal om de hoek van de buitendeur zetten, ze onbeheerd achterlaten, een betaalde parkeerplaats zoeken op 400m afstand en bij terugkomst hopen dat je spullen er nog staan zodat je ze naar het juiste kantoor kunt brengen. Bij laden en lossen vanaf de rijbaan (dus niet op de taxistrook maar met maximale verkeershinder) schreven ze niet (misschien niet bevoegd of te ingewikkeld, wie zal het zeggen). Guttegut, wat heb ik met deze Peppie en Kokkie vaak discussies gehad zeg. :roll:

:lol:

Plaats reactie