Clubspecials 2007

Clubaangelegenheden van de Saabclub Nederland.
jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 21 apr, 2007 10:15

het is deels ook wat je er zelf van maakt.
het is in de 1e paar rondjes best druk omdat er best veel autos de baan op gaan, maar als je ergens in het midden zit, gewoon even de pits in, en dan na een minuut de baan weer op - heb je nergens meer last van.

er zijn een paar verradelijke puntjes. waar naar mijn observatie de "meeste" [paar op de 800 dus] mensen in de problemen komen en dat is met name de Gerlachbocht. deze ligt precies op een topje, en door drukverlies op je banden is het makkelijk wegglijden.

Afbeelding

onnodig te vertellen dat de chicane achtige Audi-s bocht ook een punt is waar je uit moet kijken, maar die kondigt zich al zo aan, dat dat niet verraderlijk is ;-)

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » za 21 apr, 2007 13:31

jelger schreef:het is deels ook wat je er zelf van maakt.
het is in de 1e paar rondjes best druk omdat er best veel autos de baan op gaan, maar als je ergens in het midden zit, gewoon even de pits in, en dan na een minuut de baan weer op - heb je nergens meer last van.

er zijn een paar verradelijke puntjes. waar naar mijn observatie de "meeste" [paar op de 800 dus] mensen in de problemen komen en dat is met name de Gerlachbocht. deze ligt precies op een topje, en door drukverlies op je banden is het makkelijk wegglijden.

Afbeelding

onnodig te vertellen dat de chicane achtige Audi-s bocht ook een punt is waar je uit moet kijken, maar die kondigt zich al zo aan, dat dat niet verraderlijk is ;-)
Ik denk dat het grootste probleem overschatting van de eigen rijkwaliteiten, samen met het geen ervaring hebben met rijden op het circuit, zijn.

Gewoon de eerste rondjes rustig aan doen om het circuit te leren kennen, daarna geleidelijk aan je rempunten iets verleggen om de bochten vloeiender te nemen, dan komt alles vanzelf goed.

Manic
Lid van verdienste

Bericht door Manic » za 21 apr, 2007 16:17

De reden dat ik niet rij is gewoon simpel vanwege het feit dat ik het zelf niet zo spannend vind om zelf te rijden. Ik ben niet zo'n snelheidsfreak en als ik wil 'racen' dan ga ik liever karten of zo. Hierbij speelt ook een grote rol dat ik gewoon ontzettend zuinig ben op mijn auto, en het feit dat dit ook mijn dagelijkse vervoer is.

Ik vind het altijd een ontzettend gezellig evenement, leuk om weer veel bekenden te spreken, het meerijden in de recreatieve sessies vind ik geweldig leuk, maar ook langs de baan kan ik mij prima vermaken.
Tevens is het super om al die verschillende auto's bij elkaar te zien, de perfecte plaats voor een autoliefhebber!

Daarnaast ben ik redacteur voor de Saabberichten, dus een verslag voor in Saabberichten is ook een goede reden om naar Zandvoort te komen!

Greetz,

Dennis

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 22 apr, 2007 7:38

Veel plezier en succes iedereen. Crash niet! :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 22 apr, 2007 8:36

People, have fun en houdt het heel! ;)

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » zo 22 apr, 2007 21:22

Zo zo, dat was een lekkere dag, genoten van al jullie Saabjes. En zo zie je maar weer hoe klein de wereld kan zijn, loop ik zo maar de Fam Oort tegen het lijf, luke jullie hier gezien te hebben, dat gaat vaker gebeuren :D :D

Zel;f toch maar niet gereden, wel genoten, ook de twee laatste ritten afgewacht om de Saabjes te zien gaan, goed gedaan jongens, zag er gaaf uit !!

8) Arjen

ArjenH
Geregistreerd lid

Bericht door ArjenH » zo 22 apr, 2007 21:34

Gezellig :lol:

Afbeelding

wilbert95
Geregistreerd lid

Bericht door wilbert95 » zo 22 apr, 2007 21:35

Voor mij was het de eerste keer dat ik aanwezig was bij dit evenement. Heb samen met mn vriendin heel de dag genoten. Het was veel groter dan ik dacht, heel veel diverse autoclubs. Ik moest helaas opeens snel weg en heb hierdoor niet gereden. Hieronder wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's hier

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 22 apr, 2007 21:47

wilbert95 schreef: Afbeelding
Ongelooflijk. Bij ieder evenement presteert Jelger het om ergens met zijn pan op de foto te komen :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » zo 22 apr, 2007 22:24

Afbeelding

Woaaaaahh!!! Wat een vette foto! Die streepjes op de motorkappen!!!! 8) Subliem! Held!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » zo 22 apr, 2007 22:31

marq101 schreef: Ongelooflijk. Bij ieder evenement presteert Jelger het om ergens met zijn pan op de foto te komen :wink:
'k doe het niet expres hoor :oops:

het was wel kei-leuk om het eens op z'n brabants te zeggen. heb me goed vermaakt - ik hoop dat m'n bijrijder niet misselijk geworden is..
het was overigens wel een snelle sessie dit keer waar we in zaten- ik weet toch vrij zeker dat ik sneller reed/kon rijden dan vorig jaar, en toch had ik het gevoel soms dat ik stilstond :roll:

Afbeelding

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » zo 22 apr, 2007 22:33

Afbeelding

Kan iemand mij vertellen of die groene 9000 CD de bekende DF-LR-.. is?

Jammer dat ik er deze keer niet bij was. :(

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » zo 22 apr, 2007 22:38

Marc van Beek schreef:
jelger schreef:het is deels ook wat je er zelf van maakt.

Afbeelding

Ik denk dat het grootste probleem overschatting van de eigen rijkwaliteiten, samen met het geen ervaring hebben met rijden op het circuit, zijn.

Gewoon de eerste rondjes rustig aan doen om het circuit te leren kennen, daarna geleidelijk aan je rempunten iets verleggen om de bochten vloeiender te nemen, dan komt alles vanzelf goed.
En wie ging er al na 1e rondje in de Tarzanbocht 180 graden rond :oops: :oops: :oops:

Gelukkig verder geen echte schade (behalve een gekrenkt ego) en een lekke/leeglopende band.
Verder een hele leuke dag gehad, zeker voor herhaling vatbaar.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 22 apr, 2007 22:49

ja dat is hem michiel.

Heerlijuke dag gehad. Vooral de afsluiting was goed. He Manic. :D
Wat een verschil, waar ik met de I volgas kon gaan moest ik nu echt lossen. Gotta love that Aero.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » zo 22 apr, 2007 22:52

Thanks!

Hij leeft dus nog.. :D
Hoe was ie er aan toe? Interieur eruit gehaald zo te zien? Heeft ook mee gereden op het circuit?

Plaats reactie