Prachtige onderkant. Met welk product is die behandeld?
Nieuwe start 96V4 1969
-
MvR
- Geregistreerd lid
Re: Nieuwe start 96V4 1969
Ik zal het eens vragen. Maar ik heb wel een vermoeden: 3M Bodyschutz gevolgd door een laag zwarte industriële chassislak die ook op vrachtwagens en/of aanhangers wordt gespoten. De auto is gespoten bij een bedrijf dat ook bedrijfswagens spuit.
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Ik kijk uit naar je antwoord.MvR schreef:Ik zal het eens vragen. Maar ik heb wel een vermoeden: 3M Bodyschutz gevolgd door een laag zwarte industriële chassislak die ook op vrachtwagens en/of aanhangers wordt gespoten. De auto is gespoten bij een bedrijf dat ook bedrijfswagens spuit.
Mocht je tijd en zin hebben, wil je eens kijken naar mijn vraag over het monteren van de carburateur?
-
MvR
- Geregistreerd lid
Wil ik wel naar kijken. Maar voor mij zijn carburateurs raadselachtige dingen. Aan mijn 'advies' heb je precies helemaal niets.
-
davidvb
- Geregistreerd lid
Voor mij ook.MvR schreef:Wil ik wel naar kijken. Maar voor mij zijn carburateurs raadselachtige dingen. Aan mijn 'advies' heb je precies helemaal niets.
Al helemaal opengemaakt en alles uitgeblazen, vlotter afgesteld, pakkingen vervangen … Helaas, motor start niet én carburateur loopt opnieuw over.
Bij het monteren van de carburateur, kreeg ik een klepje niet goed en ik begrijp de werktekening niet. Misschien weet jij meer. Alvast bedankt.
Renovatieproject Saab 96 - 1975
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app
-
v4 hans
- Donateur (4x)

wie heeft er ervaring met het omwisselen van de bakklossen?
kan dit "eenvoudig" vanaf de buitenkant met de motor en bak in de motorruimte, of moet dan de complete ophanging gedemonteerd worden?
kan dit "eenvoudig" vanaf de buitenkant met de motor en bak in de motorruimte, of moet dan de complete ophanging gedemonteerd worden?
-
klaasj
- Donateur (8x)

Ik wipte ze er altijd gewoon uit als ik de homokineten los had liggen. Pas wel op dat je de naaldlagertjes van de homokineet niet kwijt raakt. Gewoon een bandenlichter er tussen en eruit met die dingen en dan omruilen.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

-
v4 hans
- Donateur (4x)

afgelopen week (weken
) mijn "oude" Simons vervangen voor een Simons met Y voorkant.
Ik moet zeggen dat dit wel verschil maakt. Ik heb nu ook een flexibel stuk er tussen zitten. Het was even passen maar het kan.

gelijk ook maar een lambda sonde moer ingelast:

Ik moet zeggen dat dit wel verschil maakt. Ik heb nu ook een flexibel stuk er tussen zitten. Het was even passen maar het kan.
gelijk ook maar een lambda sonde moer ingelast:
-
v4 hans
- Donateur (4x)

nog even ter leering ende vermaak,
mijn uitlaatringen zijn uitgedraaid naar rond 44.
De koperen pakking is rond 42. De Simons is rond 39. Tja, je kunt niet alles hebben.

mijn uitlaatringen zijn uitgedraaid naar rond 44.
De koperen pakking is rond 42. De Simons is rond 39. Tja, je kunt niet alles hebben.
-
klaasj
- Donateur (8x)

mooi. Daar win je toch wel 8 pk denk ik. Fijn bezig.
-
MvR
- Geregistreerd lid
Ik ben je het antwoord nog schuldig. Maar het is precies wat ik vermoedde: 3M en industrie-trailer-lak. ("Het spul dat ze bij Damen Shipyards op hun schepen spuiten zou nog beter zijn" was het commentaar).davidvb schreef: ↑zo 09 feb, 2025 15:34Ik kijk uit naar je antwoord.
Mocht je tijd en zin hebben, wil je eens kijken naar mijn vraag over het monteren van de carburateur?
Heb je de uitlaatpoorten van de koppen ook vergroot? Op het internet is ergens (kan het niet zo snel vinden) een tekening te vinden met maatvoering. Zonder die modificatie is een sportuitlaat op zijn minst gezegd niet effectief.
-
v4 hans
- Donateur (4x)

Jazeker, een paar jaar geleden al.Heb je de uitlaatpoorten van de koppen ook vergroot? Op het internet is ergens (kan het niet zo snel vinden) een tekening te vinden met maatvoering. Zonder die modificatie is een sportuitlaat op zijn minst gezegd niet effectief.
Ik reed ook al met een Simons rond.