900 S "de Belg" (verkocht)
-
bennie
- Geregistreerd lid
Re: 900 S "de Belg": gereviseerde kop ligt klaar
Was leuk je te ontmoeten Armin!
Had helaas niet veel tijd om bij te kletsen ivm het vervangen van de keeringen van de witte aero... Was jij er nog Bob!!??
Zag wel een klein mannetje rond huppelen met grijs/witte haren, was jij dat? 
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Je was al koffie aan het maken voor je had gevraagd of er koffie was joh. 
-
tweemeter
- Donateur

Vandaag zonder problemen een nieuwe APK
. Achterdemper is wel kapot, dus die moet nog vervangen worden.
-
tweemeter
- Donateur

Net gebeld met de dealer, nieuwe achterdemper kost 115 inc BTW. Zojuist het besluit genomen dat ik er een 3" JT onder ga zetten (laten dan)
. Het wordt de versie met alleen een achterdemper.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Alleen een middendemper bedoel je.
Heerlijk geluidje hebben die (heb ze onder allebei, altijd weer een grijns van oor tot oor).
Heerlijk geluidje hebben die (heb ze onder allebei, altijd weer een grijns van oor tot oor).
-
tweemeter
- Donateur

Dat vind ik ook goed
, in ieder geval met maar 1 demper
, anders klinkt het zo beschaafd.
-
tweemeter
- Donateur

En komende zondag gaat het gebeuren, de 3" JT komt eronder inclusief downpipe en accu in de kofferbak
. Ik heb er zin in!
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Dat word genieten van een mooi geluid
is eigenlijk ook geen geld voor een compleet uitlaatsysteem dat ook nog eens 3inch is
450Euries daar maak je hem zelf niet voor en hangt een hobysleutelaar er voor een paar tientjes onder en dan ben je weer voor 500euries klaar voor een paar jaartjes 
-
joachiem
- Geregistreerd lid
Ben nu wel benieuwd naar een filmpje met geluid van een volle 3inch met 1 demper
Moest de saabmonteur er nog een lasbung op bakken voor de labda-sonde of zit deze er al in... als je een 3inch volle set incl Dp van JT koopt?
Moest de saabmonteur er nog een lasbung op bakken voor de labda-sonde of zit deze er al in... als je een 3inch volle set incl Dp van JT koopt?
-
brinky
- Donateur

Ze zijn met en zonder lambda aansluiting leverbaar... overigens.
-
tweemeter
- Donateur

Inderdaad, en het zit er onder! Klinkt erg fijn, en de turbo pakt merkbaar sneller op. Ik ben er erg blij mee, de buren minder denk ik
. Accu zit nu netjes in de kofferbak, kabel keurig weggewerkt. Verder nog wat kleine dingen gedaan, lekje hier een daar aangepakt. Op de heenweg nog pingel gehad, op de terugweg niets meer.
Foto's en filmpje volgen later, ben net thuis en ga nu een biertje pakken.
FWIW, vandaag op de A31 208 GPS kilometers gehaald (220 op de teller) en toen vond ik het genoeg
.
Foto's en filmpje volgen later, ben net thuis en ga nu een biertje pakken.
FWIW, vandaag op de A31 208 GPS kilometers gehaald (220 op de teller) en toen vond ik het genoeg
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Re: 900 S "de Belg": 3" JT vanaf de turbo ;-)
Nice! Mooie upgrade.
Zie dat de lasverbindingen bij de pot en beugels (tbv de ophangrubbers e.d.) niet behandeld zijn met anti-roest, zou ik wel even doen, weet ik uit ervaring
Zie dat de lasverbindingen bij de pot en beugels (tbv de ophangrubbers e.d.) niet behandeld zijn met anti-roest, zou ik wel even doen, weet ik uit ervaring
-
tweemeter
- Donateur

Dank je! De lasverbindingen zijn wel behandeld tegen roest, maar das gedaan na het fotograferen
.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Ja... dat kan ik niet weten uiteraard