BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
Okay, duidelijk, te snel gelezen dus.
-
kawaman
- Geregistreerd lid
Hey,
wie is die lelijkerd in die auto ??
sneller en meer lift.
nokkenassen, ... tja andere![]()
-
Powertje
- Geregistreerd lid
[]Kerel stond te liften bij een tankstation in Duitsland? Sprak een vreemd taaltje had wat weg van Nederlands maar was toch iets anders...

-
inactief
- Geregistreerd lid
Ach, valt toch wel mee dat lelijk, beetje rare oortjes misschien, maar misschien als je die chirurgisch laat vervangen door een stel mooie tetten...kawaman schreef:Hey,
-
Powertje
- Geregistreerd lid
[]Weet niet of ze dat een beetje kunnen hoor in Belgie! 
-
millerman
- Donateur (3x)

Vroeg me al af waar je al die tijd mee bezig was, niets voor jou om je smoel te houden. Maar je was gewoon dit mooie verslag aan het typen! 
Gaaf, kun je me eindelijk echt fatsoenlijk voor blijven
Gaaf, kun je me eindelijk echt fatsoenlijk voor blijven
-
AlexJ
- Donateur

Als de 300km/h grens doorbroken wordt willen we beeldmateriaal (film!), or it didn't happen 
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Mag eventueel bergaf en met de wind in de rug 
-
millerman
- Donateur (3x)

Wat ik me trouwens wel afvraag: die pk's zijn echt mooi in aantal, zeker op E85, maar hoe zit het met het koppel? Die automaatbak trekt doorgaans niet meer dan 400nm, heb je daar nog aanpassingen op gedaan?
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Gewoon meer gas geven heb ik gemerktmillerman schreef:Die automaatbak trekt doorgaans niet meer dan 400nm, heb je daar nog aanpassingen op gedaan?
Mooie foto dit trouwens
-
Powertje
- Geregistreerd lid
De automaat heeft naar ons idee vooral problemen met het bruut terug schakelen met te veel vermogen, dat deed mijn auto op Benzine maar gebeurt nauwelijks met E85.millerman schreef:Wat ik me trouwens wel afvraag: die pk's zijn echt mooi in aantal, zeker op E85, maar hoe zit het met het koppel? Die automaatbak trekt doorgaans niet meer dan 400nm, heb je daar nog aanpassingen op gedaan?
Beeld materiaal of een GPS log is geen probleem, zorgen we voor. Het doel is 330km/h daar staat de begrenzer nu ook op, met de komende Turbo upgrade (TD04-15G --> TD04-16G) zou het moeten kunnen en dat betekend dat bak in lock en motor zo ongeveer 6700 rpm draaien. Motor begrenzing met de aanpassingen zou pas noodzakelijk zijn bij 7300rpm dat betekend in theorie dat 370km/h mogelijk is, echter zal dan het beoogde vermogen niet meer toerijkend zijn.
ps Millerman: voor je geruststelling we zijn aan het rond kijken voor een andere bak en hebben ook al gepraat met leveranciers, hoe we de bak kunnen verbeteren inclusief sper-dif.
-
dieterv
- Geregistreerd lid
Ik heb een pre-facelift 9.5 2.0t biopower uit Zweden geïmporteerd, rij nu op bioethanol uit Frankrijk (woon dicht bij de grens), 0.80 euro per liter, met een verbruik dat toch ongeveer 1 liter per 100km hoger ligt dan brandstof 95.
Je kan zonder problemen wisselen tussen de brandstoffen, je vermogen varieert dan vermoedelijk tussen 150 en 180 pk.
Ik ga er vermoedelijk een hirsh stage 1 laten opzetten, dan varieert het vermogen tussen 210 -220 pk, dit zou het verbruik iets moeten doen zakken.
Is er trouwens al bioethanol in Nederland?? In Belgie nog niet (1 pomp rond het Brusselse uitgezonderd), en in Frankrijk langs de autowegen ook enkel bij carrefour of auchan, niet bij de grote merken
Je kan zonder problemen wisselen tussen de brandstoffen, je vermogen varieert dan vermoedelijk tussen 150 en 180 pk.
Ik ga er vermoedelijk een hirsh stage 1 laten opzetten, dan varieert het vermogen tussen 210 -220 pk, dit zou het verbruik iets moeten doen zakken.
Is er trouwens al bioethanol in Nederland?? In Belgie nog niet (1 pomp rond het Brusselse uitgezonderd), en in Frankrijk langs de autowegen ook enkel bij carrefour of auchan, niet bij de grote merken
-
Powertje
- Geregistreerd lid
[]Waarom Hirsch? Ga gewoon langs Kawaman! in Dendermonde, Belgie!
In Nederland is genoeg te tanken, check http://www.tamoil.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In Nederland is genoeg te tanken, check http://www.tamoil.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Die bakke koude start, is dat misschien waarom sommige flex-fuel-auto's een sensor in de tank hebben zitten?
-
Powertje
- Geregistreerd lid
[]Dat betwijfel ik, de problemen bij koude start zaten hem vooral in de scherpere nokkenassen en de hoeveelheid inspuiting/verdamping bij koude start en het versleten gasklephuis zal ook z'n aandeel hebben gehad. De auto weet eigenlijk door de lambda sensor praktisch direct hoeveel de verhouding Ethanol/Benzine is, slaat dit overigens ook op (lange termijn adaptie).