Nairua's 9-3 SS 2.0T Aero

2002-2012
Henk-Jan
Donateur
Donateur

Re: 9-3 SS Aero op het oog.

Bericht door Henk-Jan » vr 14 mei, 2010 17:28

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » vr 14 mei, 2010 18:55

Hypothetisch:

beide wagens in eenzelfde staat
zelfde kmstand, zelfde luxe
beide wagens dezelfde pijs

dan kies ik in een hartslag voor de aero

laatst met de 1.9TTid (180pk twinturbo) mee geweest
maar qua rijervaring is mijn getunede 1.8t zoooo anders
de mijne is veel bruuter, veel krachtiger, veel sneller en vooral veel stiller nog

en een aero is dan nóg bruuter dan een getunede lpt
dus qua motorisatie de 2.0T vergelijken met de 1.9Tid 150pk is niet appels met peren vergelijken, maar ronduit euhm... meloenen met kiwi's?

Mag ik wel zeggen dat de 2 liter turbo's op autosnelweg en grote wegen rond de 8,5 gemiddeld draaien
Enkel autosnelweg heb ik de mijne (op 225 banden ook) al aan 7,5 gekregen.
bebouwde kom mag je rekenen op 12 als je enkel bebouwde kom, veel koude starts e.d. doet
Het is dus echt wel die bebouwde kom die hem de nek om doet qua verbruik

momenteel doe ik vnl 70 - 90 - 120 wegen en kan ik nu vlot 800km met volle bak
als ik doordeweeks naar m'n school rij (ik geef les) is op 2km van m'n deur, auto wordt zelfs niet warm dan doe ik 400km met een volle bak (=49-tal liter dat ik er dan in doe)

m'n vader doet voornamelijk buitenwegen en snelweg met de 1.9 150pk diesel en hij zit rond de 6,5 (als ik gereden heb 7,1-7,2 ongeveer)

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 14 mei, 2010 19:06

Qua verbruik valt een 2.0T Aero wel mee, je moet er alleen geen korte stukjes mee rijden, dan doet 'ie 1 op 9.

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » vr 14 mei, 2010 19:38

Heb de verkoper gebeld dat ik z'n Aero ga overnemen.

Laatste twijfel was de BIV, maar soit, das eenmalig. :-) Nog bedankt voor alle reacties...
(Als iemand toevallig weet wat het kost om dat ding over een half jaar naar Nederland te halen, laat gerust iets weten)

Deep Impact
Geregistreerd lid

Bericht door Deep Impact » vr 14 mei, 2010 20:36

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst :O:

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 14 mei, 2010 20:52

Nairua schreef: (Als iemand toevallig weet wat het kost om dat ding over een half jaar naar Nederland te halen, laat gerust iets weten)
Ga je naar Nederland verhuizen? Is het geen optie om dat half jaar naar 12 maanden op te rekken in verband met vrijstelling van BPM als verhuisgoed..?? Dan is't gratis :P

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » vr 14 mei, 2010 21:05

Flèche Rouge schreef:
Nairua schreef: (Als iemand toevallig weet wat het kost om dat ding over een half jaar naar Nederland te halen, laat gerust iets weten)
Ga je naar Nederland verhuizen? Is het geen optie om dat half jaar naar 12 maanden op te rekken in verband met vrijstelling van BPM als verhuisgoed..?? Dan is't gratis :P
Echt? Geloof dat ik een half jaar in NL met een buitenlands kenteken mag rijden, dus das geen probleem dan. :-)

Caracalla
Geregistreerd lid

Bericht door Caracalla » vr 14 mei, 2010 21:07

congratz

5500 euro voor een aero is echt niets
je zult er veel plezier aan beleven

en al doe je nog de LPG en de ESP kosten, dan zul je een véél aangenamere wagen hebben dan de 1.9Tid
Saab Turbo is toch iets aparts

Garrett
Lid van verdienste

Bericht door Garrett » vr 14 mei, 2010 21:11

Sorry, ik had het verkeerd in m'n hoofd zitten.
Na zes maanden mag je een auto als verhuisgoed meenemen maar daarna moet je er een jaar in blijven rijden zonder dat je de auto mag uitlenen

google is je vriend:

http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2492" onclick="window.open(this.href);return false;

ps; probeer ervoor te zorgen dat je de LPG inbouwt VOORDAT je de wagen op jouw naam zet. Dan krijg je namelijk een korting op de BIV, meer info op auto55.be

Deep Impact
Geregistreerd lid

Bericht door Deep Impact » vr 14 mei, 2010 21:29

Flèche Rouge schreef:Sorry, ik had het verkeerd in m'n hoofd zitten.
daarna moet je er een jaar in blijven rijden zonder dat je de auto mag uitlenen
En dat zonder tussenstops, dan staan er pas veel kilometers op :lol: :lol: :lol:
Sorry hoor, ben een beetje melig :P

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » vr 14 mei, 2010 22:00

Gefeliciteerd met de aankoop! :D

Nairua
Donateur
Donateur

Bericht door Nairua » vr 14 mei, 2010 22:45

Flèche Rouge schreef:ps; probeer ervoor te zorgen dat je de LPG inbouwt VOORDAT je de wagen op jouw naam zet. Dan krijg je namelijk een korting op de BIV, meer info op auto55.be
Goed idee. Zal het eens nakijken. Ergens vind ik het ook wel heel erg leuk dat ik voor niet teveel geld weer een Aero heb na 2 jaar geleden hetzelfde model in het beton had gereden.
Voorpret is al begonnen met het bestellen van nieuwe matjes en een OptiFlow kit. ;)

900 SE C
Geregistreerd lid

Bericht door 900 SE C » vr 14 mei, 2010 23:29

Caracalla schreef: als ik doordeweeks naar m'n school rij (ik geef les) is op 2km van m'n deur, auto wordt zelfs niet warm
Fietsen lijkt mij beter, voor de auto en voor jou :-!

vectorreke
Geregistreerd lid

Bericht door vectorreke » za 15 mei, 2010 10:11

hey hey,

Als ik me niet vergis wordt je in Belgie gestraft als je milieubewust op gas gaat rijden
Ik dacht een jaarlijkse tax van 250 eur omdat je weinig uitstoot heb.... begrijpen wie kan
Bedenk ook dat je maar een actieradius hebt van 400 km als je op gas rijdt en dus constant moeten zitten denken dat je moet bijtanken

groeten

vectorreke
Geregistreerd lid

Bericht door vectorreke » za 15 mei, 2010 10:26

hey,

Nog een detail mss maar ondergrondse parkings zijn verboden terrein voor gasrijders in Belgie
Het is maar dat je het weet....

groeten

Plaats reactie