BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
-
inactief
- Geregistreerd lid
Re: BIOPOWERRRrrrr: wil ik op E-85 Bio Ethanol?!
Mooi, ik voel een gezamelijk pomp / leidingen vervang dagje aankomen 
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Ik heb er al zin in. Indien er animo is wil ik wel een groupbuy voor het hele gebeuren opstarten.
En dan de dag afsluiten met een lekkere BBQ
En dan de dag afsluiten met een lekkere BBQ
-
kawaman
- Geregistreerd lid
hey !
wel... mijn scriptie en eindwerk wordt de turbo benzine motor conversie naar E85 ....
er is een 9000CD 2.0I omgebouwd, met winst 137pk naar 147pk en 180NM naar 194nm... na tuning van ign en VE enz
er is een 2.0T op komst 9000CSE
2.3T 9-5
2.0 T classic... allemaal E85.
wat de pompjes betreft walbro en injectoren siemens deka's hebben mijn voorkeur... 630CC ... en 830CC voor hogere vermogens.
ps ik kan beide aan goede prijzen leveren , eventueel extra korting bij groep aankoop
de benzine leidingen in onze saabjes bestaan uit staal en pvc achtige toestand... beide kunnen ze tegen de E85.
enkel ge kleine O ringen aan de injectoren en snelkoppelingen kunnen er niet zo goed tegen,
maar zolang ze niet los gedaan worden blijft het geheel lekvrij, 1X lossen = nieuwe rubbers gebruiken.
grtz pieter
wel... mijn scriptie en eindwerk wordt de turbo benzine motor conversie naar E85 ....
er is een 9000CD 2.0I omgebouwd, met winst 137pk naar 147pk en 180NM naar 194nm... na tuning van ign en VE enz
er is een 2.0T op komst 9000CSE
2.3T 9-5
2.0 T classic... allemaal E85.
wat de pompjes betreft walbro en injectoren siemens deka's hebben mijn voorkeur... 630CC ... en 830CC voor hogere vermogens.
ps ik kan beide aan goede prijzen leveren , eventueel extra korting bij groep aankoop
de benzine leidingen in onze saabjes bestaan uit staal en pvc achtige toestand... beide kunnen ze tegen de E85.
enkel ge kleine O ringen aan de injectoren en snelkoppelingen kunnen er niet zo goed tegen,
maar zolang ze niet los gedaan worden blijft het geheel lekvrij, 1X lossen = nieuwe rubbers gebruiken.
grtz pieter
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Kijk dat is de info waar we naar op zoek waren.
Vanaf welke vermogens adviseer je 830cc injectoren? En tot welk vermogen kunnen de orginele injectoren gebruikte worden?
Vanaf welke vermogens adviseer je 830cc injectoren? En tot welk vermogen kunnen de orginele injectoren gebruikte worden?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Misschien een super dagje bij jou dan Pieter, doe eens een mooi voorstel voor inbouwen van pomp en conversie naar betere snelkoppelingen / rubbertjes (en evt slangen als we toch bezig zijn) en ik kom naar je toe binnenkort! Klinkt als een leuke "openings actie" 
-
inactief
- Geregistreerd lid
Maptun heeft t/m de TD-04 19t turbo 630 cc injectoren, en dat is al met gesmede zuigers... Zover was ik dus niet van plan te gaan...
-
Edwin mtb
- Geregistreerd lid
Is dat ook al in combinatie met E-85? Of is dat gewoon op Euro98?
-
AlexJ
- Donateur

ik zit al heel de tijd aandachtig mee te lezen, maar zal nu toch ff wat moeten laten horen 
Ik dacht dat als je rond de 330pk zat je grotere injectoren nodig had. (en pomp)
T5 zuigers zouden dit aan moeten kunnen, T7 weet ik niet.
Als er een inkoopactie komt (Via kawa) voor die 630cc deka's houd ik me aanbevolen!
Ik dacht dat als je rond de 330pk zat je grotere injectoren nodig had. (en pomp)
T5 zuigers zouden dit aan moeten kunnen, T7 weet ik niet.
Als er een inkoopactie komt (Via kawa) voor die 630cc deka's houd ik me aanbevolen!
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
kawaman
- Geregistreerd lid
wel de origineel injectoren kunnen amper tot 220pk gebruikt worden... en dan zijn ze te klein.
veilige marge is 200pk met origineel injectoren bij T5.
T7 is niet veel anders, met 3,5bar fpr kan je wrs iets verder tot 240 pk ofzo iets,... ik adviseer origineel lpt, fpt tot 2L aero origineel injectoren. 2.3aero zou ik reeds groter nemen.
alles boven deze vermogens zou ik voor 630cc injectoren met 3bargaan,
voor de liefhebbers zijn er green giants, maar dat vind ik geld verspilling aangezien je ze tot 100percent gaat gebruiken.
Eigenlijk mag je maar tot 90percent duratie gaat, zoals een origineel auto fabrikant maar tot 80percent en max 90percent gaat.
siemens deka's 630cc kan tot +-400 pk op benzine met veilige marge en 90percent belasting. en 300pk a 350pk op E85
veel tuners gaan tot 100percent duty cycle van de injectoren.
ik ga liever maar tot 85 a 90percent, dan kan je altijd hoogtes, warmte enz compenseren door iets meer in te spuiten.
Wanneer je in perfecte omstandigheden reeds tot 100percent gaat kan je niets mee bijcompenseren bij andere omstandigheden.
veilige marge is 200pk met origineel injectoren bij T5.
T7 is niet veel anders, met 3,5bar fpr kan je wrs iets verder tot 240 pk ofzo iets,... ik adviseer origineel lpt, fpt tot 2L aero origineel injectoren. 2.3aero zou ik reeds groter nemen.
alles boven deze vermogens zou ik voor 630cc injectoren met 3bargaan,
voor de liefhebbers zijn er green giants, maar dat vind ik geld verspilling aangezien je ze tot 100percent gaat gebruiken.
Eigenlijk mag je maar tot 90percent duratie gaat, zoals een origineel auto fabrikant maar tot 80percent en max 90percent gaat.
siemens deka's 630cc kan tot +-400 pk op benzine met veilige marge en 90percent belasting. en 300pk a 350pk op E85
veel tuners gaan tot 100percent duty cycle van de injectoren.
ik ga liever maar tot 85 a 90percent, dan kan je altijd hoogtes, warmte enz compenseren door iets meer in te spuiten.
Wanneer je in perfecte omstandigheden reeds tot 100percent gaat kan je niets mee bijcompenseren bij andere omstandigheden.
-
millerman
- Donateur (3x)

Interessant topic. Ik wil eerst naar LPG ombouwen i.v.m. reiskosten, maar aan welke kosten zou je moeten denken voor een conversie naar E85? Deka's en leidingen dus, tegen welke prijs zou een 'startpakketje' gekocht kunnen worden?
-
inactief
- Geregistreerd lid
-
AlexJ
- Donateur

360 dollar voor 8?
Omdat er 8 op het plaatje staan?
De tekst is wat vaag... (available in sets of 4 or 6)
Komt er altijd nog verzendkosten + Invoer overheen (12% en dan nog eens 19%)
Als we een inkoopactie gaan organiseren is dit ook interessant voor de tuners.
Ik heb namelijk geen plannen in ombouw naar E85, maar wil wel meer tunen, dus heb ook die Walbro + Deka's nodig!
Omdat er 8 op het plaatje staan?
De tekst is wat vaag... (available in sets of 4 or 6)
Komt er altijd nog verzendkosten + Invoer overheen (12% en dan nog eens 19%)
Als we een inkoopactie gaan organiseren is dit ook interessant voor de tuners.
Ik heb namelijk geen plannen in ombouw naar E85, maar wil wel meer tunen, dus heb ook die Walbro + Deka's nodig!
-
carlsson
- Geregistreerd lid
Ergens bij een van die tuners staat wel dat E85 injectoren soms wat langer kunnen zijn, dan moeten tevens afstandsringen gemonteerd worden voor de juiste werking ergo inspuit hoek te behouden.
-
AlexJ
- Donateur

Klopt, anders kan de boel zelfs in de fik vliegen las ik ergens