Aanbieding olie bij de Action!!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
GHIA
- Geregistreerd lid
Niet zoveel km (een dikke 5k), wel veel koude starts (dus de olie moet 'harder' werken lijkt me).Sapphire schreef:Hoeveel km rij je jaarlijks? Aangezien deze aanbieding wel vaker is... 16 liter olie is als er 3L in gaat, 5x verversen...
Kan je niet beter de distributieketting vervangen van de 99?
Graag, wanneer kom je helpen! ...
Eerlijk heb ik op dit moment even geen zin in dat soort onderhoud aan mijn 99, heeft genoeg gehad, eerst moet hij maar weer even werken.
Zal aan het eind van de zomer het blok wel moeten gaan lichten denk ik ...
Bij de Saab meng ik de 15W40 met wat 10W40.
In mijn 760 V 6 1988 (ook veel koude starts) gaat de 10W40 ...
Gr.
-
GHIA
- Geregistreerd lid
-
pzenden
- Geregistreerd lid
olie
mannen denk na in de oude motoren is de olie goed maar met de nieuwe techniek die beduidend slechter is van kwaliteit ( dit om de eu normen te halen ) denk aan t7 die verse olie brood nodig heeft ivm black sludge
gooi in de t7 motoren 5w 30 en een bus bigend treatment van forte en de problemen zijn een stuk minder
mijn advies bij t7 is om de 10.000km verversen
olie krijgt veel te verwerken vooral bij korte afstanden
denk aan benzine resten en condens wat in de olie blijft zitten
ik heb met veel motoren op deze manier het beste resultaat
kijk naar audi met hun 30.000 beurten,daar zijn ze al terug van aan het komen naar 20
ik heb laatst een proef gedaan met duckhams olie dan rookt de auto 10000km en dan is de motor vrijwel schoon van resten
alleen heb ik de keerringen moeten vv omdat deze gingen lekken
omdat de resten werden opgeruimd door de olie
het ergste is dat black sludge begint tussen de olie schraapveren deze dan niet geheel afsluiten omdat ze vast gaan zitten
daardoor gaat de zuiger kantelen en maakt de boring van het blok iets groter wat een pijnlijke zaak is voor de eigenaar van de auto
tip
als je de motor start koud en hij jangt of de stuurbekrachtigingspomp stuk is of te weinig olie heeft dan stop maar want 9 van de 10 keer zit het zeef van de oliefilter dicht en krijgt de pomp geen olie of te weinig
tip 2
als je turbo schade krijgt ligt dat meestal ook aan de black sludge in de motor ( turbo maakt 40.000 toeren)
9 van de 10 loopt binnen 15000 km de motor in de soep
hoeveel mensen is het hier al gebeurt?
tip 3
als ik een saab inkoop die bij een of andere garage te koop staat breng ik hem met de auto ambulance naar huis en demonteer eerst de kleppendeksel en zoek even naar de onderhouds hystory zover die te vinden is alvorens hij de weg op gaat
verrtouw ik het niet dan gaat de carterpan eronderuit en wordt deze incl het filter gereinigd daarna nieuwe olie en fluche van forte laten reinigen volgens voorschriften dan olie eraf nieuwe erin incl filter en bigend treatment erin en rijden en 5000 erna wissel ik de olie nog eens dan weet ik dat het goed is
( dit probleem heeft ook tal van forum leden meegemaakt )
ik ben wel 200 euro lichter altijd beter als 3000
tip 4
koelvloeistof moet ook om de 2 of 4 jaar vv worden ( ligt aan kwaliteit )
koelvloeistof is zo agressief dat het alu aanvreet als het oud is zie sommige cillinderkoppen
bij vragen,ervaringen of problemen kun je mij altijd mailen
gooi in de t7 motoren 5w 30 en een bus bigend treatment van forte en de problemen zijn een stuk minder
mijn advies bij t7 is om de 10.000km verversen
olie krijgt veel te verwerken vooral bij korte afstanden
denk aan benzine resten en condens wat in de olie blijft zitten
ik heb met veel motoren op deze manier het beste resultaat
kijk naar audi met hun 30.000 beurten,daar zijn ze al terug van aan het komen naar 20
ik heb laatst een proef gedaan met duckhams olie dan rookt de auto 10000km en dan is de motor vrijwel schoon van resten
alleen heb ik de keerringen moeten vv omdat deze gingen lekken
omdat de resten werden opgeruimd door de olie
het ergste is dat black sludge begint tussen de olie schraapveren deze dan niet geheel afsluiten omdat ze vast gaan zitten
daardoor gaat de zuiger kantelen en maakt de boring van het blok iets groter wat een pijnlijke zaak is voor de eigenaar van de auto
tip
als je de motor start koud en hij jangt of de stuurbekrachtigingspomp stuk is of te weinig olie heeft dan stop maar want 9 van de 10 keer zit het zeef van de oliefilter dicht en krijgt de pomp geen olie of te weinig
tip 2
als je turbo schade krijgt ligt dat meestal ook aan de black sludge in de motor ( turbo maakt 40.000 toeren)
9 van de 10 loopt binnen 15000 km de motor in de soep
hoeveel mensen is het hier al gebeurt?
tip 3
als ik een saab inkoop die bij een of andere garage te koop staat breng ik hem met de auto ambulance naar huis en demonteer eerst de kleppendeksel en zoek even naar de onderhouds hystory zover die te vinden is alvorens hij de weg op gaat
verrtouw ik het niet dan gaat de carterpan eronderuit en wordt deze incl het filter gereinigd daarna nieuwe olie en fluche van forte laten reinigen volgens voorschriften dan olie eraf nieuwe erin incl filter en bigend treatment erin en rijden en 5000 erna wissel ik de olie nog eens dan weet ik dat het goed is
( dit probleem heeft ook tal van forum leden meegemaakt )
ik ben wel 200 euro lichter altijd beter als 3000
tip 4
koelvloeistof moet ook om de 2 of 4 jaar vv worden ( ligt aan kwaliteit )
koelvloeistof is zo agressief dat het alu aanvreet als het oud is zie sommige cillinderkoppen
bij vragen,ervaringen of problemen kun je mij altijd mailen
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
carlsson
- Geregistreerd lid
@Peter,
Die turbo draait wel wat sneller minimaal 200.000 t/m op vollast
maar alle tips kloppen uiteraard, zoals gebruikelijk
Wie amper kilometers draait moet zelfs minimaal een keer per jaar verversen incl. filter.
Interessant voor alle turborijders www.turbochargers.nl dus niet wat gaan experimenteren met ramsh olie, want een turboasje trekt in 1 sec op van 0 naar 150.000 t/m, ergo goede smering is van levensbelang.
Bij een dieselmotor wordt het helemaal een kritieke kwestie, wat die belast zijn olie nog veel zwaarder.
Die turbo draait wel wat sneller minimaal 200.000 t/m op vollast
Wie amper kilometers draait moet zelfs minimaal een keer per jaar verversen incl. filter.
Interessant voor alle turborijders www.turbochargers.nl dus niet wat gaan experimenteren met ramsh olie, want een turboasje trekt in 1 sec op van 0 naar 150.000 t/m, ergo goede smering is van levensbelang.
Bij een dieselmotor wordt het helemaal een kritieke kwestie, wat die belast zijn olie nog veel zwaarder.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
-
tanisha
- Geregistreerd lid