Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gesloten
JanWessel
Geregistreerd lid

Re: gas

Bericht door JanWessel » ma 05 nov, 2007 15:10

edjansson schreef:L.S.
Sorry,maar ik geef geen enkele reactie over mijn "gas" ervaring.
Dit naar aanleiding van eerdere reactie,s hierover van een aantal lieden.
groet.
Jongens, wat hebben jullie nou weer gedaan?

robert wiering
Geregistreerd lid

Bericht door robert wiering » ma 05 nov, 2007 15:12

idd een 45708 met zelfcentr. primair huis en schakelas en set 8, dan kom je daar dus wel aan, ik ben toch niet gek , wel een beetje scheel trouwens.......
overigens nog NOOIT één enkele backfire gehad zolang die auto op lpg rijdt! en dat is al drie jaar!
tja mensen , kwestie van goed afstellen en een goede distriset erin . overigens heb ik een olieturbo en geen TE05-12 B , daar de laatste iets te snel oplaadt en de verdamper het soms even niet bijhoudt. de massatraagheid van de oude garrett komt hier dus goed van pas! turbodruk kan tot 0.9 bar oplopen zonder ooit een moment van pingelen , heerlijk! lpg heeft 105 octaan en APC voelt zich prima daarbij!
omgekeerd gebeurt het wel eens dat wannneer ik gas abrupt loslaat, smoorklephuis te vol geraakt met lpg en de motor dreigt af te slaan. deceleratiedempertje ertussen en dat is dan ook weer opgelost . op deze manier heb ik uiteindelijk ism mijn lpg inbouwer de ideale lpg installatie voor de 900 t 16 classic kunnen realiseren. idd is de installatieprijs iets hoger, maar ik heb echt een superbetrouwbare auto! nog nooit stilgestaan sinds ik er lpg in heb ! en altijd fullpress turbdruk! ook op gas!
nogmaals : alleen maar goede ervaringen !
succes

rob 900classicnl haarlem

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 05 nov, 2007 15:34

groet.
ging over een 9-3 Viggen waarin een g3 installatie gelegd zou moeten worden

viewtopic.php?t=28207&start=0&postdays= ... highlight=

Jagtenberg
Geregistreerd lid

Bericht door Jagtenberg » ma 05 nov, 2007 15:40

Wie: Jagtenberg
Wat: Saab 9-5 Aero 2000 Aut.
Vermogen: 230pk
Type installatie: Prins VSI
Bijzonderheden: Geen klachten, bij Agit Rijssen ingebouwd zoals eerder genoemde Aero uit 2002.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 05 nov, 2007 16:43

robert wiering schreef: 200 pk op benzine , want geen kat, geen lambdasonde etc. motor, bak 55804 en lucas CU14 injectie van een katloze 90'er T16S uit italie gebruikt.
robert wiering schreef:idd een 45708 met zelfcentr. primair huis en schakelas en set 8, dan kom je daar dus wel aan, ik ben toch niet gek , wel een beetje scheel trouwens.......
Ohja, maar een 45708 met primair 8 is heel wat anders dan een 55804. 2200 lijkt me nog steeds ietwat positief uitgedrukt, maar het is wel zeker dat je bij 120 km/h erg weinig toeren draait.

Sneeuwwitje
Geregistreerd lid

Bericht door Sneeuwwitje » ma 05 nov, 2007 17:54

Style&Co schreef:als je zoveel problemen hebt met lpg toevoer/schraal lopen waarom heb je niet overwogen om er een 5e injector op te zetten?
De Necam-installatie is niet eenvoudig aan te passen naar > 200 pk.
Zoveel problemen heb ik trouwens niet hoor. De huidige setup rijdt ook als een vorst, want je hebt zat koppel en het is altijd leuk om te weten dat je op benzine nog harder kan!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 05 nov, 2007 18:58

waxle schreef:in mijn 88'er T16S ligt een 7 en die 'doet' 3100 bij 120, nu waarschijnlijk ietsjepietsje minder met de 205/55/16's, maar dat zou marginaal moeten zijn. De bak die Robert claimt is juist een latere bak, en zelfs met een 8je erin zou 2200 wat ongeloofwaardig zijn. Dat doet de diesel van Meer nog niet eens.
Onze 9000 loopt bij 120km/H net iets meer dan 3000tpm (ong. 3100tpm); Een gemiddelde diesel loopt nog meer toeren bij 120km/H dan de 900 van R.W.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 05 nov, 2007 19:00

groet.
Kom op! Ik vind het wel wat hebben, een Viggen op G3.
Ik had het er dit weekend nog over met mijn vader, voor als we verder gaan op kilometervergoeding. :twisted:

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 05 nov, 2007 19:11

Jagtenberg schreef:Wie: Jagtenberg
Wat: Saab 9-5 Aero 2000 Aut.
Vermogen: 230pk
Type installatie: Prins VSI
Bijzonderheden: Geen klachten, bij Agit Rijssen ingebouwd zoals eerder genoemde Aero uit 2002.

een student in een 9000 aero?? ....ik deed toch iets niet goed vroeger!!!

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » ma 05 nov, 2007 19:15

9-5 zelfs.

Maar het is LPG hè, dat scheelt. :P :wink:

Marc van Beek
Geregistreerd lid

Bericht door Marc van Beek » ma 05 nov, 2007 19:25

groet.
Beste Edjansson,

Ik ben juist heel benieuwd naar jouw ervaringen met de Viggen op gas. Goede beslissing om op die manier toch zo'n mooie wagen te kunnen rijden. Stoor je niet teveel aan meningen van anderen. Jij hebt de stap durven te nemen die anderen heeft weerhouden om een Viggen te gaan rijden en hebt daar nu (zeer waarschijnlijk) dagelijks plezier van.

Gr. Marc.

baszwolle
Geregistreerd lid

Bericht door baszwolle » ma 05 nov, 2007 19:26

Henk-Jan schreef:9-5 zelfs.

Maar het is LPG hè, dat scheelt. :P :wink:
een 9-5...nog duurder.
lpg...tja...kost ook het nodige voor inbouw.

kwam ik aan met mn dafje 33...goeie ouwe tijd.

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » ma 05 nov, 2007 19:37

waxle schreef:
groet.
Jongens, wat hebben jullie nou weer gedaan?
Ik meen mij te herinneren dat Dhr. Jansson een kort lontje had, en daarna "vreemde" pb tjes stuurde aan diverse mensen..

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » ma 05 nov, 2007 20:11

Henk-Jan schreef:
waxle schreef:in mijn 88'er T16S ligt een 7 en die 'doet' 3100 bij 120, nu waarschijnlijk ietsjepietsje minder met de 205/55/16's, maar dat zou marginaal moeten zijn. De bak die Robert claimt is juist een latere bak, en zelfs met een 8je erin zou 2200 wat ongeloofwaardig zijn. Dat doet de diesel van Meer nog niet eens.
Onze 9000 loopt bij 120km/H net iets meer dan 3000tpm (ong. 3100tpm); Een gemiddelde diesel loopt nog meer toeren bij 120km/H dan de 900 van R.W.
Mijn diesel loopt bij 3000 t/min exact 150km/uur

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » ma 05 nov, 2007 20:14

Henk-Jan schreef:
Die van ons 2.750.

Gesloten