Nieuwe minilite velgen voor saab 96 weer beschikbaar

1967-1980
Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Nieuwe minilite velgen voor saab 96 weer beschikbaar

Bericht door Ronnes » ma 11 sep, 2017 19:24

Turbobakk schreef:Incl. caps, bouten en verzendkosten 850 gbp.
Vreemd, ik heb een pro forma invoice gekregen met een totaal van £ 890,00.

4 HSP1551 £ 540.00
20 ALLOY WHEEL BOLTS £120.00
4 HC ALLOY HUB CAPS
TRANSPORT CHARGE £ 81.67
VAT @ 20% £148.33
£890.00

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » ma 11 sep, 2017 19:59

Dat kan wel kloppen, maar ik heb nog een beetje onderhandeld.

Ik heb in 2016 al contact gehad met Barry van Compomotive. Ze hadden toen nog één set op voorraad die mij werd aangeboden voor 995 gbp. Na wat onderhandelen zakte de prijs naar 850 gbp. Uiteindelijk toch niet gedaan. Pond was toen ook nog een stuk hoger.

Bij het bekend maken dat ze weer een nieuwe serie gingen produceren voor 890 gbp, heb ik Barry zijn laatste berichtje van 2016 er even bij gezocht en aan hem gevraagd of ik voor die prijs van toen een set kon bestellen.

En dat was goed. :D

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 11 sep, 2017 22:00

Is wel een nette prijs met de huidige pond stand :wink:

hnicov
Geregistreerd lid

Bericht door hnicov » di 10 okt, 2017 19:26

Vandaag een set van deze mooie velgen besteld. Totaal 1000€.
Met dank aan dit forum. :headbang2:

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 22 mar, 2018 15:05

Op de 96 moet nog de set Compomotive velgen worden gemonteerd. De velgen zijn in de maat 5X15. Ik rijd nu met de Soccerballs (en volgens mij is dat 4,5x15) met een bandenmaat 165/80x15. Afwijking teller is nu vrijwel nihil.

Kan ik zonder problemen naar een iets bredere band (175/70 of 175/75)? Ik heb gezien dat de tellerafwijking wel meevalt met deze maat, maar hoe rijdt het en loopt het eventueel aan? Iemand ervaring?

Gaat hem niet worden, zie ik al. In die maten is vrijwel niets te koop voor een normale prijs. Dan moet je naar 175 of 185/65x15. 185 is wel erg breed en bij 175 heb je een behoorlijke afwijking t.o.v. de teller.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 22 mar, 2018 23:53

175/ 70

https://www.willtheyfit.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 23 mar, 2018 9:53

Bij 175/70 is alleen de Vredestein Classic beschikbaar. Goedkoopste € 150,- en duurste € 400,- per stuk :shock:

Niemand ervaring met 175/65? Dan laat ik de banden maar gewoon overzetten.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 23 mar, 2018 20:50

Volgens mij rijdt van Lochem met die maat op de 96

Is volgens mij heel gangbaar , dacht zelfs de maat van volvo reservewiel
Volgens mij kom je dan op de omtrekmaat van de 155

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » vr 06 nov, 2020 11:27

Zijn deze velgen (https://www.comp.co.uk/wheels/wheels.as ... =hsp-66-17) ook geschikt voor een 1968 Sonett II ?

bert knip
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door bert knip » vr 06 nov, 2020 11:38

Jawel, alle sonetts,96 en 95 (behalve de 4 gaats versie oa Monte carlo) zijn gelijk (5 gaats)
Ik heb 195/65/15 onder mijn 96 bevalt prima, maar ik heb nooit met meer dan 2 personen in de auto.

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 06 nov, 2020 13:01

Mijn vader heeft een tijdje met moderne (michelin crossclimate+) 175/65 banden gereden, maar is inmiddels weer terug naar 155SR15. Dat laatste rijdt in mijn (beperkte) ervaring veel lekkerder.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 06 nov, 2020 19:30

reiernumans schreef:
vr 06 nov, 2020 13:01
Mijn vader heeft een tijdje met moderne (michelin crossclimate+) 175/65 banden gereden, maar is inmiddels weer terug naar 155SR15. Dat laatste rijdt in mijn (beperkte) ervaring veel lekkerder.
waar had hij last van? door te brede banden in combinatie met een slappe michelin wang een beetje een dweilbak gevoel :-S+
ik had onder de 96 ook slechte ervaring met 175 op 4,5 j velgen :wink: onder de sonett niet

op welke velgen 4,5 of mini 5j?
175/ 65 lijkt mij ook een klein beetje te klein in omtrek dan 165

ben benieuwd, kan er 8 overnemen en die wil ik onder de stalling sonettjes leggen

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » vr 13 nov, 2020 11:34

.....dat heb ik weer. Maandag setje besteld, betaling gedaan, krijg dinsdag bericht dat betaling is aangekomen en dat ze met UPS verstuurd worden. Levering zou gister tussen 09:30 en 11:30
Nou, jullie raden het al......niemand gezien .......in de loop van de middag even met UPS customer "service" gebeld, maar daar zat iemand die alleen maar op kon lezen wat ik op de UPS website ook al had gezien. Voegde nog wel toe dat levering tot 19:00 kon plaatsvinden.....oh, waarom hadden ze dat dan niet gemeld, tja dat wist de "service"medewerker ook niet.
Om 19:01 krijg ik een mailtje van UPS met het verzoek om te tekenen voor aflevering........euh, wait....WHAT?!?!?!?!

Ondertussen ook even Compomotive gemaild, krijg een mailtje terug dat zij niet meer info hebben, maar ze gaan vandaag contact met UPS in de UK opnemen.

Ik vanmorgen weer contact met UPS opgenomen, nu staat er in hun systeem dat het pakket onderweg is, maar er staat niets over verwachte leverdatum.....oh en volgens hun systeem is er gisteren om 19:30 iemand bij mij aan de deur geweest maar deed ik niet open.....niet helemaal waar zeg maar, er is hier echt niemand het terrein op komen lopen gisteravond

Hopelijk komt Comp met iets substantieels terug.......

reiernumans
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door reiernumans » vr 13 nov, 2020 11:49

turbopilot schreef:
vr 06 nov, 2020 19:30
waar had hij last van? door te brede banden in combinatie met een slappe michelin wang een beetje een dweilbak gevoel :-S+

Auto werd een beetje stoterig, stuurde héél zwaar op lage snelheid en het liep aan de binnenkant aan. Het voelde alsof zo'n moderne band totaal niet gematcht is met de rij eigenschappen van een 96.
turbopilot schreef: op welke velgen 4,5 of mini 5j?
De 175/65 hebben om 4.5J staal gelegen! Liep daarmee volledig uitgehangen tegen de voorveer aan. Met gewicht erop nooit problemen gehad.
turbopilot schreef: 175/ 65 lijkt mij ook een klein beetje te klein in omtrek dan 165
Klopt, is iets kleiner, maar de enige maat waar je een beetje uitgebreide keuze hebt in moderne banden die in de buurt komt bij de originele maatvoering van een 96.

Uiteindelijk dus weer teruggegaan naar de originele maat (155SR15). Daarmee voelt de auto wat vloeiender, het stoterige is weg, en stuurt 'ie veel makkelijker op lage snelheid. Die zijn vervolgens van de 4.5J velgen overgezet naar de 5J mini's.

bruises
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door bruises » zo 15 nov, 2020 10:31

bruises schreef:
vr 13 nov, 2020 11:34
Hopelijk komt Comp met iets substantieels terug.......
Ondertussen zijn de velgen gearriveerd. Compomotove is erg hulpvaardig geweest bij dit alles. Dus goed ervaring met de leverancier, moght ik ooit nog een setje bij ze kopen zou ik ze wel verzoeken een andere transporteur te gebruiken

Plaats reactie