Ik zou zeggen: "DOEN", kunnen wij weer genieten van je filmpjesRacesconaB204L schreef:Nou ja, ik had toch al een Aisin R154 Toyota 3.0 turbo bak gekocht en daar kan ik nog steeds achter staan. Zou in ieder geval goed moeten gaan tot 600Nm (en volgens sommige berichten nog wel verder). Daarnaast heeft deze bak een afneembaar koppelingshuis met een mooi lange prise-as, zodat er ruimte is voor een adapterplaat tussen deze bak en een Opel Manta 1,8s koppelingshuis. De ratios zijn ook mooier dan die van de Volvo (1e en 2e versnelling zijn veel langer; geen kruip-1e).
Huidige koppelingsplaat past ook.
B204 -> B206 in Ascona-B:
-
mitch291
- Geregistreerd lid
Re: B204 -> B206 in Ascona-B:
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Ben nog eventjes bij de Volvo mannen op de koffie geweest er schijnt verschil te zitten in het interne van de m90 bakken de bakken die stuk gaan bij hoog vermogen zijn de benzine m90 de diesel m90 schijnen versterkt te zijn en kunnen tot ongeveer 500nm aan.
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Zo ziet dat eruit vanuit een super geprepareerde BMW E46-M3 (400pk) met de Ascona ervoor. Toch wel een super auto zo'n BMW, dat stuurt! Maar goed zit ook 25 jaar leeftijdsverschil in, plus dat deze BMW gemaakt is om te racen:
https://www.youtube.com/watch?v=MUjFlyu ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=MUjFlyu ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Zaag de bovenkant eraf en las de ascona er bovenop 
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Dat is al eens gedaan en dan krijg je inderdaad een veel betere 'Ascona':
https://www.driftworks.com/forum/thread ... 017/page-4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.driftworks.com/forum/thread ... 017/page-4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Wat is dat nu weer met die foto's? Moeten we nu gaan betalen aan Photobucket?
Helaas..
Helaas..
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ja, klopt, zeer irritant. Gratis alternatieven zijn er gelukkig nog steeds, o.a. Google (alleen heeft die ook veel problemen met deeplinken) als ook Imageshack bijvoorbeeld. Of Flickr.
-
gertram
- Donateur (3x)

Wat zonde dat dit prachtige topic ook is vernacheld.
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Afgelopen 2e paasdag reed ik op Spa Francorchamps (Public Driving Experience)
Zoals ik alweer een tijdje gewend ben deed de Ascona het weer prima met de aangepaste B206. Nietsvermoedend en met het volste vertrouwen in deze motor (temperaturen goed, oliedruk prima, niks pingelen, rijk genoeg) kwam er geheel onverwacht geratel uit het vooronder en de motor viel stil.
Ik was al nooit een groot fan van after-market tuning spulletjes en helaas heb ik hier weer een dure, maar vooral onnodige bevestiging van gekregen.
Om de nokkenassen mooi op tijd te kunnen zetten heb ik deze motor voorzien van verstelbare nokkenaskettingwielen (KL Racing, Zweden).
Wat blijkt: de aluminium naven van zowel inlaat- als uitlaatzijde zitten vol met barsten/scheuren en bij het verstelbare kettingwiel aan de uitlaatzijde is de naaf helemaal gebroken zodat er geen aandrijving meer was van de nokkenas; kettingwiel draait nog wel, maar nokkenas staat stil.
Hier is waarschijnlijk wat ‘te licht’ gedacht over de benodigde sterkte.
De kop moet er nog af, maar met de scope heb ik al wel gezien dat alle uitlaatkleppen de zuigers geraakt hebben.
Was toch beter geweest om die verstelbare wielen alleen te gebruiken voor het afstellen en zodra deze goed staan deze verder uitsluitend te gebruiken als boormal voor een origineel kettingwiel (en daar een paspen in te maken).
Wel jammer van zo’n mooie nieuwe- en verder goede motor.
Dus…..mocht je ook rondrijden met van die hippe aluminium verstelbare nokkenas kettingwielen……..
Zoals ik alweer een tijdje gewend ben deed de Ascona het weer prima met de aangepaste B206. Nietsvermoedend en met het volste vertrouwen in deze motor (temperaturen goed, oliedruk prima, niks pingelen, rijk genoeg) kwam er geheel onverwacht geratel uit het vooronder en de motor viel stil.
Ik was al nooit een groot fan van after-market tuning spulletjes en helaas heb ik hier weer een dure, maar vooral onnodige bevestiging van gekregen.
Om de nokkenassen mooi op tijd te kunnen zetten heb ik deze motor voorzien van verstelbare nokkenaskettingwielen (KL Racing, Zweden).
Wat blijkt: de aluminium naven van zowel inlaat- als uitlaatzijde zitten vol met barsten/scheuren en bij het verstelbare kettingwiel aan de uitlaatzijde is de naaf helemaal gebroken zodat er geen aandrijving meer was van de nokkenas; kettingwiel draait nog wel, maar nokkenas staat stil.
Hier is waarschijnlijk wat ‘te licht’ gedacht over de benodigde sterkte.
De kop moet er nog af, maar met de scope heb ik al wel gezien dat alle uitlaatkleppen de zuigers geraakt hebben.
Was toch beter geweest om die verstelbare wielen alleen te gebruiken voor het afstellen en zodra deze goed staan deze verder uitsluitend te gebruiken als boormal voor een origineel kettingwiel (en daar een paspen in te maken).
Wel jammer van zo’n mooie nieuwe- en verder goede motor.
Dus…..mocht je ook rondrijden met van die hippe aluminium verstelbare nokkenas kettingwielen……..
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Wat balen Rik! Is het nog te fixen met zuigers-boren-kop of moet er een heel nieuw onderblok onder?
-
Spatje
- Donateur (3x)

Balen, net aan het begin van het nieuwe seizoen. Nog wel wat kunnen rijden?
-
gertram
- Donateur (3x)

Knap waardeloos dat je met heftige schade zit door duurbetaalde aftermarket rommel. €136,- per stuk zie ik https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... l-94-.html Ik zou des duivels zijn en zeker contact met de fabrikant opnemen.
Succes met het herstel.
Succes met het herstel.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Wat enorm zuur zeg! Hopen dat het relatief meevalt om te repareren. Succes met de klus!