Redi's 9-3 Cabrio 1998
-
Erikk
- Geregistreerd lid
Re: Redi's 9-3 Cabrio 1998
Hallo
Ik ben in het bezit van een 9-3 cabrio uit 2001,
Nu draaide vanmorgen ineens de contactsleutel niet meer uit de lock stand.Dus je kunt de sleutel in het contact stoppen maar draaien niet.
Krijg er geen beweging in en krijg de cilinder ook niet uitgebouwd, ik denk omdat de cilinder niet meer uit de lock stand komt.
Wie kan mij helpen?
Ik ben in het bezit van een 9-3 cabrio uit 2001,
Nu draaide vanmorgen ineens de contactsleutel niet meer uit de lock stand.Dus je kunt de sleutel in het contact stoppen maar draaien niet.
Krijg er geen beweging in en krijg de cilinder ook niet uitgebouwd, ik denk omdat de cilinder niet meer uit de lock stand komt.
Wie kan mij helpen?
-
Redi
- In memoriam †
Halo Erik,
dat wil in jouw geval n.a.w. betekenen dat de lamellen niet goed terugkomen. Of door slijtage van de sleutel of door vervuiling. Er is een kans dat je door veel bewegen en proberen de lamellen kunt overhalen te bewegen, soms helpt tikken/kloppen op het slot (sleutel eruit) ook nog wel eens om de vervuiling los te tikken. Anders zit er niet veel anders op dan uitboren, op zich zou ik eerst energie stoppen in het proberen los te krijgen zonder...
Succes / sterkte (doorhalen wat niet van toepassing is)
dat wil in jouw geval n.a.w. betekenen dat de lamellen niet goed terugkomen. Of door slijtage van de sleutel of door vervuiling. Er is een kans dat je door veel bewegen en proberen de lamellen kunt overhalen te bewegen, soms helpt tikken/kloppen op het slot (sleutel eruit) ook nog wel eens om de vervuiling los te tikken. Anders zit er niet veel anders op dan uitboren, op zich zou ik eerst energie stoppen in het proberen los te krijgen zonder...
Succes / sterkte (doorhalen wat niet van toepassing is)
-
Redi
- In memoriam †
Racen ehh... rijden op Zandvoort
Als je dan toch voor het eerst zelfstandig een keer een auto mag besturen, dan ook maar direct het juiste merk!
De oudste (13 jaar) mocht afgelopen zaterdag zijn verjaardagscadeau verzilveren: zelf rijden op Zandvoort. Maar liefst drie sessies waren er voor hem geregeld. Eerst een paar rondjes met een instructeur om überhaupt het gevoel van een auto en de pedalen onder de knie te krijgen, gevolgd door een sessie in een Aston Martin Vantage V8 (ook weer onder begeleiding van een instructeur).
Als kers op de taart nog een sessie in de eigen auto. Dit keer zonder instructeur maar met ondergetekende op de bijrijdersstoel. Ik moet zeggen een heel aparte ervaring als het jong het gas intrapt en je je overgeleverd voelt...

Al met al een geslaagd evenement en een puber vol met adrenaline op de achterbank op de weg terug. Nog wel een opstekertje voor alle Saabrijders (voor het wat het waard is gezien de rijervaring): de Saab reed het lekkerst!
groet, Rein
De oudste (13 jaar) mocht afgelopen zaterdag zijn verjaardagscadeau verzilveren: zelf rijden op Zandvoort. Maar liefst drie sessies waren er voor hem geregeld. Eerst een paar rondjes met een instructeur om überhaupt het gevoel van een auto en de pedalen onder de knie te krijgen, gevolgd door een sessie in een Aston Martin Vantage V8 (ook weer onder begeleiding van een instructeur).
Als kers op de taart nog een sessie in de eigen auto. Dit keer zonder instructeur maar met ondergetekende op de bijrijdersstoel. Ik moet zeggen een heel aparte ervaring als het jong het gas intrapt en je je overgeleverd voelt...

Al met al een geslaagd evenement en een puber vol met adrenaline op de achterbank op de weg terug. Nog wel een opstekertje voor alle Saabrijders (voor het wat het waard is gezien de rijervaring): de Saab reed het lekkerst!
groet, Rein
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Briljant! Dat heb ik als 13 jarig jochie héél graag willen doen, ik heb helaas met écht autorijden moeten wachten tot m'n 17e toen ik aan rijles begon
. Nog een paar jaar en dan komt dat dubbele gevoel van zijn kant; als de ouwe heer even een rondje gaat rijden in zijn Saab! 
-
Redi
- In memoriam †
Trekhaak or no trekhaak, that's the question.
Trekhaak: wel of niet. Tijden zonder gekund (lees een auto die beschikbaar is mét knobbel). Nu echter de oudste dagelijks op het stalen ros de wijde wereld intrekt om een en ander bij te leren kan het zomaar voorkomen dat mijnheer belt om panne aan het rijwiel te melden. Met de aansluitende vraag of de fiets dan ook even opgepikt kan worden (mijnheer komt zelf wel thuis, laat hij weten). Op weg van werk naar thuis kom ik langs de studiestad, wat op zich handig is om dan gelijk de fiets op te pikken. Nu nogal een logistieke uitdaging, want eerst naar huis om geschikt vervoer te scoren en dan weer terug om de fiets op te pikken.
Kort verhaal lang: tijd voor een knobbel! Primair voor de fietsendrager, dus een afneembare is de wens. na een hele tijd zoeken, posten en sneupen geen geschikt exemplaar kunnen vinden. Dan toch maar een vaste trekhaak, welke nog bij Jeroen onder een sloper hing. Deze aldaar gedemonteerd, vervolgens alles los genomen, gestraald en gespoten en met nieuwe bouten en moeren weer in elkaar, klaar om onder de Saab te hangen.

Net op dat moment een belletje van een adres waar al eerder navraag werd gedaan voor een afneembare haak: hij had een sloper binnen met de gewenste Brink afneembare haak (want zonder sleutel en dus kan deze ook niet kwijt raken). Aldus deze gekocht en gedemonteerd.

De donor..

De buit.
Nu dus trotse bezitter van twee trekhaken...daarom de eerste te koop gezet en vrij snel verkocht aan een medeforumer, die de haak door Jeroen zal laten monteren (...kleine wereld, die Saab-wereld).
De tweede wordt ook weer gestraald en gespoten en (bij een beetje droog weer) gemonteerd.
groet, Rein
Kort verhaal lang: tijd voor een knobbel! Primair voor de fietsendrager, dus een afneembare is de wens. na een hele tijd zoeken, posten en sneupen geen geschikt exemplaar kunnen vinden. Dan toch maar een vaste trekhaak, welke nog bij Jeroen onder een sloper hing. Deze aldaar gedemonteerd, vervolgens alles los genomen, gestraald en gespoten en met nieuwe bouten en moeren weer in elkaar, klaar om onder de Saab te hangen.

Net op dat moment een belletje van een adres waar al eerder navraag werd gedaan voor een afneembare haak: hij had een sloper binnen met de gewenste Brink afneembare haak (want zonder sleutel en dus kan deze ook niet kwijt raken). Aldus deze gekocht en gedemonteerd.

De donor..

De buit.
Nu dus trotse bezitter van twee trekhaken...daarom de eerste te koop gezet en vrij snel verkocht aan een medeforumer, die de haak door Jeroen zal laten monteren (...kleine wereld, die Saab-wereld).
De tweede wordt ook weer gestraald en gespoten en (bij een beetje droog weer) gemonteerd.
groet, Rein
-
werli
- Donateur (2x)

heey
zulk een trekhaak afneembaar exemplaar staat hier gewoon onder een sloper
met sleutel ,met weg bergzak voor de haak en bescherm ding voor de uitsparing van de bumper
en een bumper in steel grey
zo moeilijk is dat toch niet
mvg werner
zulk een trekhaak afneembaar exemplaar staat hier gewoon onder een sloper
met sleutel ,met weg bergzak voor de haak en bescherm ding voor de uitsparing van de bumper
en een bumper in steel grey
zo moeilijk is dat toch niet
mvg werner
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Een beetje late reactie, want ik had je post over Zandvoort niet gezien maar
was het nog een beetje te doen met de cabrio op het circuit? Verleden jaar heb ik twee rondjes gereden op de Nürburgring en dat ging maar heel matig. Volop plezier hoor, daar niet van maar toch....
was het nog een beetje te doen met de cabrio op het circuit? Verleden jaar heb ik twee rondjes gereden op de Nürburgring en dat ging maar heel matig. Volop plezier hoor, daar niet van maar toch....
-
Redi
- In memoriam †
Hallo Werli,
De wens was eentje zonder sleutel.
Trouwens genoeg Saabisten die er nog eentje zoeken, met of zonder sleutel.
Check Saab marktplaats maar eens.
De wens was eentje zonder sleutel.
Trouwens genoeg Saabisten die er nog eentje zoeken, met of zonder sleutel.
Check Saab marktplaats maar eens.
-
Redi
- In memoriam †
Hallo Martinphili,
Zandvoort is goed te doen met junior achter het stuur. Snelheid is dan maximaal 60 km/u, ook voor een cabrio zonder PU, strutbrace en dubbele stabi wel haalbaar
Zandvoort is goed te doen met junior achter het stuur. Snelheid is dan maximaal 60 km/u, ook voor een cabrio zonder PU, strutbrace en dubbele stabi wel haalbaar
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Oh, Junior reed? Dat had ik even niet goed begrepen, sorry.
60 km/u is dan wel heel netjes.
60 km/u is dan wel heel netjes.
-
Redi
- In memoriam †
Eibach en Bilstein
De datum van vandaag stond al een tijdje rood omrand op de kalender. De schokdempers voor waren minder dan een gemiddelde fietspomp, dus het werd tijd ook. Na een setje Aero-veren en even later toch ook een set Eibach op de kop kunnen tikken de bijbehorende nieuwe Bilstein B6 besteld in Engeland. Onverwacht snel mogen ontvangen (5 dagen), dus kan het spul kan eronder. Toch wel een heel verschil :

Bijna zonde om ze weg te stoppen in de veerpoot...
Al met al viel de de- en montage van de veren en dempers alleszins mee, wat zeker ook aan de weersomstandigheden lag.
Eerste proefrit is achter de rug: een heerlijke verbetering!
Groet Rein.
Voor de liefhebber: een setje Aero veren voor een 9-3 og in de aanbieding.

Bijna zonde om ze weg te stoppen in de veerpoot...
Al met al viel de de- en montage van de veren en dempers alleszins mee, wat zeker ook aan de weersomstandigheden lag.
Eerste proefrit is achter de rug: een heerlijke verbetering!
Groet Rein.
Voor de liefhebber: een setje Aero veren voor een 9-3 og in de aanbieding.
-
jgvdv
- Donateur

officieel heeft de cabrio een andere trekhaak dan de hatchback of coupe , is een stuk dikker uitgevoerd.
-
Redi
- In memoriam †
Zal voor een fietsendrager niet heel veel uitmaken?
-
jgvdv
- Donateur

lijkt mij niet , cabrio trekhaak heeft een grote dwarsbalk nl.
-
ReinO
- Donateur (2x)

en vond je die B6 soepel genoeg?
Dat afneembare ding vond ik een onding omdat dat groene hefboompje nooit van te voren liet weten of ie er af wilde.
Dat afneembare ding vond ik een onding omdat dat groene hefboompje nooit van te voren liet weten of ie er af wilde.