T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Lennart.
Geregistreerd lid

Re: T7 ECU Tuning

Bericht door Lennart. » zo 23 sep, 2012 22:24

ja tuurlijk, dat snap ik heel goed echter hij moet nu echt meer als 1 bar draaien.

wat draait een 235R standaard aan druk dan?

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » zo 23 sep, 2012 22:24

en nog een vraag, hoe zet je sid open bij de laatste generatie 9-5 dan? ( 2006 t/m 2010)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » zo 23 sep, 2012 22:26

De mogelijke verschillen in TCS / ESP / ABS configs waar je last van zou kunnen krijgen zijn:
15" TCS/ESP (B205E)
15" and 16" TCS/ESP (B235E Engine)
16" ESP (B235L Engine)
16"+ ESP Aero (Aero 02 ->)

Turbodruk is een doel om luchtmassa te halen.
Luchtmassa is daarop weer gelinkt aan koppel.
Haal je je koppel / luchtmassa, dan boeit het de Saab niet hoeveel turbodruk daar voor nodig is.
(om het makkelijk te maken ;) )

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » zo 23 sep, 2012 22:30

Dat was het dus, wel altijd ESP, maar niet altijd TCS. :)

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » zo 23 sep, 2012 22:36

precies andersom denk ik AR :P

Ok, Logisch om je Luchtmassa te halen maar vind je dan niet dat 1 bar een beetje weinig is ?

mijn AFR's zijn op dat moment ook wat mij betreft iets te laag ( onder de 11.5)

iemand toevallig een goede link waar ik dit helemaal kan uitzoeken ? ik heb mij bij ECU project aangemeld.

Bedoel dat er ergens precies uitgelegd staat hoe iemand tot een bepaalde tuning is gekomen.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 23 sep, 2012 22:37

@AR: Nee, eerder andersom. Wel Traction Control iets... maar niet altijd Electronic Stability Program. TCS is @#$, ESP daarentegen is wel gaaf... Maar da's maar mijn bescheiden mening. En d'r zijn overigens ook 9-5 met niets... dus geen ESP of zelfs maar TCS.

Dus ESP is inclusief TCS. TCS is alleen TCS en niets is niets :-P+

Ontopic: 230km/h? Had je iets van 100km/h tegenwind? :mrgreen:

Ik zou alleereerst proberen te beginnen met een 2.3 file. En als je die zelf niet kunt maken uit je originele (wat ik me zomaar kan voorstellen het gaat om redelijk veel maps, zeg maar zowat alle, die aangepast moeten worden - been there, done that...) zou ik een ongetunede voor jouw setup (jaar, etc) uit TIS of van ECUProject of Trionictuning proberen.

Heb je een correct draaiende setup zou ik aan "tunen" gaan denken. Dus eerst STG0 alvorens naar STG1 te gaan....

Lennart.
Geregistreerd lid

Bericht door Lennart. » zo 23 sep, 2012 22:39

weleeens gereden met een 9-5 met esp ? is echt een aparte gewaarwording! wel heel erg mooi systeem hoor!

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » zo 23 sep, 2012 22:48

Als die vraag aan mij gericht was... Ja natuurlijk, mijn 9-5 (zie onderschrift) heeft het en vooral in de winter vind ik het geweldig!

Maare, go for it! Veel lezen, vragen en leren. Ik weet zeker dat je een interessante tijd tegemoet gaat.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » vr 05 okt, 2012 16:46

P0420 / 1056 Error

2de lambda staat in de software uit, maar is fysiek wel aangesloten. Heb de error nu voor het eerst sinds ooit :)

What to do?

Arco

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » vr 05 okt, 2012 17:02

Snelle zoekopdracht op Google levert dit op: http://forum.ecuproject.com/showthread. ... e-disabled" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien heb je daar wat aan?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » za 06 okt, 2012 1:33

Stekker van de 2e lambda eruit.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 06 okt, 2012 9:13

Stekker eruit, software nagelopen. En we gaan het meemaken, tnx!

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » vr 26 okt, 2012 14:00

Vannacht op weg naar huis.

P1300, knipperend CE lampje, gedurende 20 seconden. Vervolgens de volgende mifi's in de SIDI.

Mifi:
Cyl 1- 199
Cyl 2 - 7
Cyl 3 - 6
Cyl 4 - 106

Knk:
Cyl 1 - 66
Cyl 2 - 25
Cyl 3 - 23
Cyl 4 - 31

Afbeelding

Later nog een paar keer flink doorgetrokken en niets aan de hand.
Brandstofpomp lijkt me oke, anders hadden er op alle Cylinders wel meer mifi's geweest. Tank zat nog half vol (V-power), Fast Trottle Response staat uit, Bougies NGK BCR8ES @ 0.9mm zijn 2500km oud. LMM is nieuw.
DI Casette (3.7) aan het doodgaan? Injectoren?

Gr Arco

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 26 okt, 2012 16:30

ommenabij de 1200 mg/C een aantal mifi's...?

Initeel zou ik de bougies verdenken, maar dan zou het terug moeten komen (slecht/versleten). Dan wellicht mengsel, maar dat zou normaliter ook terug moeten komen.. DI? Wat nog meer? Heb je vreemde adaptie waarden?

Meet je AFR...? Als je met te kleine injectoren gaat "blazen" krijg je gelijkende verschijnselen. Ik ken het van mijn LPG injectoren en later mijn bruine Bosch injectoren. Mag ik er vanuit gaan dat je 630's oid hebt steken?

Leuk he, SAAB rijden... :mrgreen:

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » vr 26 okt, 2012 16:47

Wat een vreemd punt?

Injectoren lijkt me niet: mifi's op 2 cilinders.
Brandstofdrukregelaar?

Buitenste 2 cilinders hebben het het zwaarst bij lucht te veel / weinig, brandstof te veel / weinig.
ik zou je amul / aadd / mreq / mair / vacuum systeem als eerste beginnen te verdenken, puur omdat daar over het algemeen het probleem zit.

Is in T7s dat de top qua injectoren het verst open? Wat ik je AFR daar (of heb je nu nog steeds niet je WBL gekocht?).

Ach, het kan nog erger... je zou ook eerst dit kunnen ontdekken en dan nog in een politie fuik kunnen rijden waardoor je nóg later thuis bent dan gedacht! :mrgreen:

Plaats reactie