foto Loek
Ik kan het borg moertje loshalen en de verstelbare as enigszins verdraaien zodat de slag naar de klep van de wastegate wordt gesteld waarbij de klep sneller (as langer maken) of later (as inkorten) opengaat.
Nu, waar ik tegenaan loop is dat als ik de borgmoer losdraai, ik slechts maar heel weinig de as kan indraaien (korter maken zodat de klep pas bij meer druk opengaat) omdat het gedeelte van de verstelbare as niet recht is maar een knik heeft (zie foto) zodat ik de as niet makkelijk kan in- of uitdraaien.
Ik heb de actuator die met twee moertjes vast zit al losgedraaid en dat geeft enige speling, maar onvoeldoende om de as naar mijn zin verder in te draaien. Ik voel vanaf de actuator trek en duw weerstand en ik wil niet forceren. Misschien moet ik ook niet aan deze as, waar het draad en borgmoer op zit, draaien maar wellicht aan het gedeelte van de as waar het voorgaande moet in- of uitdraaien. Is dat de bedoeling en is dit gedeelte (het zwarte deel van de as op de foto) makkelijk los en weer vast te maken aan het armpje (niet zichtbaar op de foto) van de wastegate klep?
Iemand?
p.s. deze foto is NIET gemaakt van mijn actuator afstelling. Deze actuator is volgens Tholen maximaal afgesteld. Mijn afstelling laat dus op de as waar het schroefdraad en borgmoer zit nog veel draad zien (dus is zeg maar nog 'flink' af te stellen. Zie als voorbeeld, als je goed kijkt, op voorbeeld foto hieronder).

foto Remco