T7 ECU Tuning

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: T7 ECU Tuning

Bericht door evo » wo 20 jun, 2012 23:16

... snap niet waar je het over hebt... druk? nm? praat eens in mg/C :-P+

Maar zonder gein. Kijk eens tijdens het rijden naar wat je max torque is. Niet wat je rijd maar wat die mag zijn. Probeer daar eerst maar eens soep van te koken...

....koken... koken...

Ah, nu verder... Ik denk dat je die waardes niet terug vind in je ecu als limiter. Die komen namelijk van je bakcomputer.

Als je een AUT wilt tunen (boven de 300nm bij een lpt) zul je dus de bak voor de gek moeten houden. Een manier om dat te doen is door je airtorque map aan te passen, maar pas op, want bij schakelmomenten haalt je bak het koppel tijdelijk altijd even naar beneden. Als je nu je airtorque niet netjes aan past (zoals bijv door de autotune functie... :roll: ) stook je je bak sneller op dan je lief is... Ervaring iemand? :|

Advies: laat de airtorque waardes tot ongeveer de 200nm met rust en trek ze daarboven zoveel omhoog als dat jij denkt dat je nodig hebt.

Ik heb d'r redelijk wat mee gespeeld omdat ik mijn 0-100 tijd (dus 1ste en 2de versnelling) omlaag wilde hebben... :wink:

0240613
Geregistreerd lid

Bericht door 0240613 » do 21 jun, 2012 20:21

https://www.dropbox.com/s/pbtd5rlrard7d ... hboard.t7l" onclick="window.open(this.href);return false;

Een log file in de link. De torque limiter staat op 309, maar de geleverde torque haalt dat niet. Ik ben eerder geneigd te zoeken naar een fout in de hardware, deze bin deed het zonder probemen op een andere 9-3 aut.

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 21 jun, 2012 20:28

De....? Welke? Er zijn er meer...

Hoe ziet je huidige airtorque er uit?

Maar als je hardware vermoedt zul je dat eerst moeten uitsluiten... STG0 8-)

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 30 jun, 2012 9:03

@ Evo, jij had een tijdje geleden toch een jasje voor je turbo besteld, heb je hier al ervaringen mee?

Gr Arco

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » za 30 jun, 2012 19:49

Als ik thuis ben (vacance...) ga ik em plaatsen. Ik was de laatste tijd zo veel met mijn wga aan het klooien dat ik em er maar nog even af gelaten heb....

Maar hij houd het zaakje wat koeler, erbuiten... Verder verwacht ik er niet veel van.

Mijne kwam van ebay...

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » za 30 jun, 2012 19:53

Fijne Vakantie!

Gr Arco

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » di 17 jul, 2012 7:32

Zo gisteravond een grote beurt uitgevoerd en direct preventief de krukaslagers en drijfstanglagers vervangen. Deze zager er overigens nog heel aardig uit voor 225.000k, wel wat lichte aanloopsporen zo her en der, maar niet slecht. Vervangen was overigens goed te doen in een avondje. Carterpan was netjes, lag ook een beetje in de lijn der verwachting, was was 30.000 geleden los geweest.

Ondertussen een 25.000km met ongeveer 300pk homebrew en alles lijkt zich goed te houden.

/me is happy

reiGr
Geregistreerd lid

Bericht door reiGr » ma 23 jul, 2012 13:04

Vanochtend met m'n stomme hoofd een T7 ecu verkloot door tijdens het schrijf-proces op 'exit' te drukken... Gelukkig was het een reserve en kan ik nog rijden =)

Beetje offtopic:
Is er iemand met een BDM-interface die m'n ecu wel wil "repareren"? Tegen vergoeding uiteraard, en ik betaal natuurlijk ook voor de verzendkosten terug..

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » ma 23 jul, 2012 13:29

Tuurlijk, dat doet iedereen graag voor je.
Stuur 'm maar op naar Brabant, daar zit de hoogste concentratie nerds.

reiGr
Geregistreerd lid

T7 ECU Tuning

Bericht door reiGr » ma 23 jul, 2012 14:14

G-ice schreef:Tuurlijk, dat doet iedereen graag voor je.
Stuur 'm maar op naar Brabant, daar zit de hoogste concentratie nerds.
Super! Bedankt :D

reiGr
Geregistreerd lid

T7 ECU Tuning

Bericht door reiGr » di 24 jul, 2012 17:14

Toch maar een ontopic vraag: ik rij nu met een Biopower bin, maar daarop hangt de 9-3 aanzienlijk minder lekker aan het gas dan met de hippe getunede bin hiervoor. Is de remedie echt zo simpel als het overzetten van de pedal maps van de ene naar de andere bin?

Stationair toerental is ook iets laag, net rond of onder de 800... Maar dat moet niet moeilijk te corrigeren zijn. :)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » di 24 jul, 2012 18:32

Ik denk dat je het in brandstof / ontsteking / luchtmassa moet zoeken.
Gewoon kijk en vergelijken werkt best goed.

BioPower bins verschillen echter wel op een paar puntjes van normale bins, niet alles klakkeloos overzetten dus.
Startup fuel map / E85 fuel map hebben elkaar hun plaats gegeven.
BioPower verreijkt heel anders bij koude start dan normaal.

Ow, en automaat + biopower = puzzelen!

reiGr
Geregistreerd lid

T7 ECU Tuning

Bericht door reiGr » do 26 jul, 2012 9:19

Ok, dank voor de pointers! Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Gelukkig geen automaat, dat scheelt.
Gisteren 45L E85 getankt, pomp staat op 3km van m'n huis. Rijdt prima, adaptatie ging vlotjes. Nu het meerverbruik maar eens in de gaten houden.

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » wo 08 aug, 2012 14:07

NGK BCR8ES 0.8mm na 10.000km op E85.
Stage "altijd te weinig" 5.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 16 aug, 2012 17:50

Heeft iemand een goede werkende SID file voor een 55P bin?
eentje waar knk's per cylinder staan etc, beetje zoals ze voor de 46S in omloop zijn?

Plaats reactie