Koude Veren

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Koude Veren

Bericht door Rooie Cabrio » ma 28 feb, 2005 21:15

Mijn eerste berichtje op een forum.

Drie weken geleden mijn jongensdroom uit laten komen en met behulp van het lezen van al jullie ervaringen en commentaren, heb ik besloten om een knalrode 9-3 cabrio S 2.0 LPT uit 2000 aan te schaffen. In de keuze van de motor hebben jullie me zeker geholpen, zeker met de gedachte om hem straks te laten tunen. Uiteraard, hiervoor mijn zeer grote dank aan jullie.

Maar indien ik nu wegrij, nadat de auto langere tijd heeft stilgestaan, raakt de bodem van mijn auto de grond als ik over een lullig drempeltje heen ga. Dit speelt zich af in de eerste 5 minuten en daarna heb ik er geen last meer van. De auto is niet verlaagt en heeft 17"velgen.

Komt dit vaker voor, misschien door de stijfheid van de auto, want van koude veren heb ik nog niet eerder gehoord ?

B235R
Lid van verdienste

Re: Koude Veren

Bericht door B235R » ma 28 feb, 2005 23:14

schokdempers voorzijde die niet meer "je van het" zijn??

elentinos
Geregistreerd lid

Bericht door elentinos » ma 28 feb, 2005 23:24

Lijkt mij niet dat de bodem de grond raakt, maar dat je wielophanging kraakt. Niet verontrustend, hier heeft zowat elke NG900 en 9-3 last van. Het kan worden opgelost door nieuwe kunststof bussen te laten monteren. Of je leert ermee leven...

B235R
Lid van verdienste

Bericht door B235R » ma 28 feb, 2005 23:28

Kraken of raken dat is de vraag.....

Rooie cabrio, misschien kun je het iets beter omschrijven...

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » ma 28 feb, 2005 23:38

Ha nou dat is een heel bekend probleem ook bij mij. Zeker deze koude ochtenden maakt mijn saabje heel wat meer kreun en steun geluiden. En deze verdwijnen inderdaad na 5 a 10 minuten. Ik heb mij hier ook over laten voorlichten maar het is geen teken van versleten schokdempers heb ik begrepen.Dus ik ben het maar zo gaan zien, dat mijn auto net als ik met dit weer iets meer moeite heeft op gang te komen. Wij zeggen dus elke ochtend moe steunend en kreunend hallo tegen elkaar. Heeft zeker z'n charme als je het mij vraagt. ( de dichte 9-3 lpt van een goede vriendin van mij heeft precies hetzelfde probleem, dus ik denk dat ie onder het rijtje defecte sid, kapotte kachelbediening kan )

Eindelijk
Geregistreerd lid

Bericht door Eindelijk » ma 28 feb, 2005 23:38

sorry, drukte te snel nogmaals op ok

Rooie Cabrio
Geregistreerd lid

Bericht door Rooie Cabrio » ma 28 feb, 2005 23:57

Ik denk echt dat het raken is van het wegdek, ik heb er al een aantal keren onder gekeken maar kan geen raak of schaaf plek zien. Nou nodigt dit weer ook niet uit om ´s ochtends uitgebreid onder de auto te liggen. Gaat trouwens op korte termijn wel gebeuren. Het lijkt wel of er weer druk opgebouwd moet worden in de veer.

Het is sowieso niet slecht om er aan te wennen om´s ochtends rustig weg te rijden.

Plaats reactie