water uit achterklep

1984-1997
GUUSarrow
Geregistreerd lid

water uit achterklep

Bericht door GUUSarrow » vr 18 jan, 2008 12:35

wanneer ik bij mijn cs de achterklep open doe, stroomt er aan beide kanten van de klep water uit. Op zich geen probleem ware het niet dat dit wel op mijn boxen en in de achterbak spettert!

Dus mijn vraag: hebben jullie dat ook of moet ik ergens een afwateringskanaaltje doorspuiten oid?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 18 jan, 2008 12:38

Het komt mij enigzins bekend voor, al zijn het maar een paar druppels die op/in de boxen terecht komen.

SimonA50

Re: water uit achterklep

Bericht door SimonA50 » vr 18 jan, 2008 13:01

GUUSarrow schreef:wanneer ik bij mijn cs de achterklep open doe, stroomt er aan beide kanten van de klep water uit. Op zich geen probleem ware het niet dat dit wel op mijn boxen en in de achterbak spettert!

Dus mijn vraag: hebben jullie dat ook of moet ik ergens een afwateringskanaaltje doorspuiten oid?
Zeer herkenbaar, helaas.

HdL
Geregistreerd lid

Bericht door HdL » vr 18 jan, 2008 13:11

Idem.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 18 jan, 2008 13:12

Ik kan me niet anders herinneren en het is al het geval sinds we de auto hebben, ontwerpfoutje? Of is er toch wel wat aan te doen?

nelfrikandel
Geregistreerd lid

Bericht door nelfrikandel » vr 18 jan, 2008 13:13

sjoerdk schreef:Ik kan me niet anders herinneren en het is al het geval sinds we de auto hebben, ontwerpfoutje? Of is er toch wel wat aan te doen?
Gaatje boren... :?: :?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 18 jan, 2008 13:15

Kan :lol:

tonke40
Donateur (10x)
Donateur (10x)

Bericht door tonke40 » vr 18 jan, 2008 13:55

Kijk eens naar de rubber tules waar de bekabeling van de achterklep wordt doorgevoerd.Als die niet meer goed aansluiten kan daar water door naar binnen lopen.

Hannes
Forum Admin

Bericht door Hannes » vr 18 jan, 2008 14:15

Een paar druppels op de boxen kan ik me ook nog herinneren van onze 9000 Anni.

groeten,

Hannes

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » vr 18 jan, 2008 14:22

Een ergernis vanaf dag 1... Bij nadere inspectie bleek dat het water vanaf de gasveren van de achterklep rechtstreeks op de boxen druppelt. Volgens mij een ontwerpfout. De enige remedie is een altijd een doek paraat te hebben...

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » vr 18 jan, 2008 17:49

gj9000 schreef:Een ergernis vanaf dag 1... Bij nadere inspectie bleek dat het water vanaf de gasveren van de achterklep rechtstreeks op de boxen druppelt. Volgens mij een ontwerpfout. De enige remedie is een altijd een doek paraat te hebben...
En die ligt dan ook standaard bij mij in de kofferbak :) . Tis een ontwerpfoutje denk ik. Ik ben laatst een dag met de Focus van mijn vader onderweg geweest en dan merk je over hoeveel zaken wel goed is nagedacht bij Saab. Dit foutje is ze vergeven :wink: .

Coenwagner
Geregistreerd lid

Bericht door Coenwagner » vr 18 jan, 2008 19:46

Komt me heeel bekend voor :!:

Gewoon langzaam de achterklep open doen :wink: werkt perfect :)

Frisk
Donateur
Donateur

Bericht door Frisk » vr 18 jan, 2008 19:55

Ik kan mij volledig aansluiten bij de vorige sprekers. De achterklep langzaam opendoen is in de meeste gevallen raadzaam.

Hengeveld
Geregistreerd lid

Bericht door Hengeveld » zo 20 jan, 2008 16:13

Het is inderdaad een probleempje van de 9000 CS. Vaak is het (deels) te verhelpen door de schanieren en bekabeling vrij te houden van blaadjes, takjes en andere zooi. Een stokje, of gewoon je sleutel, gebruiken om alles even door te prikken en het water loopt merendeels via de gootjes links en rechts weg. Maar helemaal te verhelpen is het inderdaad nooit.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » zo 20 jan, 2008 16:15

gj9000 schreef:Een ergernis vanaf dag 1... Bij nadere inspectie bleek dat het water vanaf de gasveren van de achterklep rechtstreeks op de boxen druppelt. Volgens mij een ontwerpfout.
Klopt.

Plaats reactie