Ergens in België een mooie, bijzondere of goedkope Saab te koop gezien? Laat hier een bericht achter.
-
gudmundje
- Donateur

Bericht
door gudmundje » do 05 feb, 2026 16:38
-
El René
- Geregistreerd lid
Bericht
door El René » do 05 feb, 2026 19:42
Als dat in 1 koop moet voor € 900 dan is dat meer voor de handel dan voor de particulier denk ik ?
Klopt het dat die metersetjes standaard een buitentemperatuurmeter hebben ? Volt, buitentemperatuur, oliedruk. Of oliedruk, buitentemperatuur, olietemperatuur ? En niet oliedruk, -temperatuur, voltage ? Of kon je gewoon de drie meters kiezen die je wilde ?
-
vel0city
- Donateur (2x)

Bericht
door vel0city » do 05 feb, 2026 20:03
Ik heb zelf oliedruk, -temperatuur en accuspanning. Die laatste werd nog wel eens gewisseld voor een buitentemperatuurmeter, maar het was eigenlijk altijd wel een van die twee sets.
-
El René
- Geregistreerd lid
Bericht
door El René » do 05 feb, 2026 20:32
Ik snap het niet helemaal. Wat was het altijd wel ?
-
Saapie
- Donateur (2x)

Bericht
door Saapie » do 05 feb, 2026 20:55
Was geen standaard set. Gewoon samen te stellen uit de accessoires folder; keuze uit volt, olietemp, oliedruk, buitentemp ( digitaal en analoog), tempkoelvloeistof.
-
olav99
- Donateur (3x)

Bericht
door olav99 » do 05 feb, 2026 21:02
Heb me er tijdens de inbouw van mijn metersetje in 2020 ook eens in verdiept en de twee combinaties die ik bij Saab 900 steilneus in de folders tegenkwam waren:
oliedruk/olietemperatuur/volt
oliedruk/volt/buitentemperatuur
'
Rij zelf rond de set oliedruk/volt/buitentemperatuur, waarbij ik met name iets denk te hebben aan oliedruk en volt.
-
El René
- Geregistreerd lid
Bericht
door El René » do 05 feb, 2026 21:22
In mijn 900 zaten volt-, olietemperatuur- en buitentemperatuurmeter. Die laatste heb ik een keer laten vervangen door een oliedrukmeter.
Maar de setjes die ik sindsdien voorbij zag komen, hadden altijd een buitentemperatuurmeter, in combinatie met volt- & oliedrukmeter of volt- & olietemperatuurmeter.
Een Franse set die op leboncoin stond en nu deze Belgische ook. En goedkoper worden ze ook niet…
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » do 05 feb, 2026 21:44
Toch wel geinig, voor de prijs van een metersetje krijg je er twee auto's bij

-
El René
- Geregistreerd lid
Bericht
door El René » do 05 feb, 2026 22:30
Zo duur zijn ze niet geworden toch ? Duur, ja. Maar zo duur ?
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Bericht
door Guido900T » vr 06 feb, 2026 1:32
het is wat de gek ervoor geeft /of je alles per sé origineel wil. Ik zag 2 maanden geleden nog een setje voor 200 voorbij komen op facebook dus ze worden ook wel goedkoper aangeboden. Ik ben zelf voor nieuwe VDO's gegaan want die vind ik eigenlijk net zo mooi en misschien nog wel mooier
-
El René
- Geregistreerd lid
Bericht
door El René » vr 06 feb, 2026 9:41
De VDO’s zijn ook niet gratis. Maar het zijn uiteindelijk dezelfde meters, dus een prima alternatief.
-
gj900
- Donateur (9x)

Bericht
door gj900 » vr 06 feb, 2026 16:11
Voor wie geen VDO op de metertjes wil, de Saabgarage Saabastian (
https://www.saabastian.de/) vlakbij Ingolstadt laat die metertjes met een Saablogo drukken, te zien in volgende film vanaf 14:00:
Zij hebben ook leuke oplossingen voor 9-3 en 9-5:
-
vel0city
- Donateur (2x)

Bericht
door vel0city » vr 06 feb, 2026 17:32
Da's leuk om te zien! Vooral oliedruk/temperatuur is wel interessant, een goede aanvulling op de eSID

-
El René
- Geregistreerd lid
Bericht
door El René » vr 06 feb, 2026 20:04
Voor € 270 uit en thuis, ex verzendkosten en sensoren. Ook een prima alternatief natuurlijk, voor de oude Gebrauchtinstrumente.
-
Guido900T
- Donateur (3x)

Bericht
door Guido900T » za 07 feb, 2026 2:30
Ik kende die website niet